Wersja 8.02.023

 

1.     Poprawiono wczytywanie danych z dyskietki

2.     W opcji pracownicy zatrudnieni na umowę zlecenie dodano zestawienie „Roczne podsumowanie wypłat” które można wykonać dla wszystkich lub zaznaczonych pracowników.

 

 

Wersja 8.02.022

 

1.     W zakresie obliczeń struktury, o której mowa w art.90 ustawy przyjęto do jej obliczeń następujące założenia:

a)     Dla sprzedaży opodatkowanej wg art.119 i 120 ust.4 a więc dla czynności, dla których podstawą opodatkowania jest marża (np. komis) przyjęto, że do struktury obrotu będzie się wliczać całą kwotę należną od nabywcy pomniejszoną o podatek vat od samej marży.

b)     Dla czynności opodatkowanych zgodnie z art.120 ust.5, a więc dla sprzedaży typu "marża łączna" przyjęto, że do obrotu będzie się wliczać całą kwotę należną od nabywców w całym roku, pomniejszoną o należny podatek VAT naliczony za poszczególne okresy rozliczeniowe.

c)      Czynności związane z przekazaniem prezentów, darowizn i ogólnie reprezentacji i reklamy nie będą uwzględniane w strukturze

 

2.     W punkcie menu "Struktura art.90" dodano po naciśnięciu klawisza F5 następujące zestawienia:

a)     obliczenie obrotu opodatkowanego uwzględnianego w strukturze

b)     zestawienie obrotu wyłączonego ze struktury

c)      raport z obliczenia proporcji z art.90

d)     roczne zestawienie podatku naliczonego i odliczonego.

Zestawienia te w połączeniu z ewidencją prowadzoną dla każdej deklaracji stanowią dokumentację konieczną i wystarczającą aby udokumentować wyliczenie właściwej proporcji z art.90. a w połączeniu z zestawieniami dotyczącymi obliczenia korekty z art.91 stanowią kompletną dokumentację do ustalenia korekty podatku naliczonego zgodnie z art.91

 

3.     Licząc korektę podatku naliczonego z art.91 przyjęto następujące założenie:

a)     podatek naliczony jest sumą podatku naliczonego, wykazanego w ewidencji nabyć z dokładnością do grosza.

b)     podatek ten dzieli się na kilka części odrębnie traktowanych przez program. Dwie podstawowe grupy stanowi podatek od zakupów w związku z którymi przysługuje nam prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego i podatek od zakupów w związku z którymi mamy prawo do odliczenia tylko pewnej jego części wynikajacej z proporcji z art.90. Ta druga grupa dzieli się na pięć części:

·        podatek naliczony od nabytych Ś.T. korygowanych jednorazowo

·        podatek naliczony od nabytych Ś.T korygowanych przez 5 lat

·        podatek naliczony od nabytych Ś.T korygowanych przez 10 lat

·        podatek naliczony od środków trwałych w budowie

·        podatek naliczony od pozostałych zakupów

c)      w każdej z wymienionych wyżej części podatek naliczony wynika wprost z ewidencji i wykazywany jest z dokładnością do grosza.

d)     podatek do odliczenia, a więc podatek naliczony przemnożony przez proporcję z art.90 wynika również wprost z prowadzonej ewidencji (ściślej biorąc z jej podsumowania) i wykazywany jest z dokładnością do jednego grosza

e)     zakładamy że podatek do odliczenia został przez podatnika faktycznie odliczony w takiej wysokości w jakiej wskazują na to ewidencje (pkt.d)

f)       Deklaracja podatkowa służy jedynie ustaleniu zobowiązania podatkowego i nie wynika z niej kwota podatku odliczonego. Występujące tam zaokrąglenia nie są przez program brane pod uwagę.

 

4.     Należy jeszcze raz obliczyć deklarację za miesiąc grudzień 2004.

5.     Jeżeli już jest zainstalowany program na rok 2005, należy wykonać opcję "pobierz dane z ubiegłego roku" dla ewidencji VAT.

 

 

Wersja 8.02.021

 

1.     Jeżeli w okresie od maja do końca roku wystąpiła u podatnika sprzedaż wyłączona z obrotu, o którym mowa w Art.90 ustawy o VAT i jeżeli sprzedaż ta była zwolniona z podatku VAT, program błędnie wyliczał wskaźnik właściwy z art.90 dla danego roku. Wynikało to z braku rozgraniczenia pomiędzy:

·        obrotem zwolnionym z podatku VAT i jednocześnie wyłączonym ze struktury o której mowa w art.90

·        obrotem opodatkowanym i wyłączonym ze struktury.

2.     Program obliczając strukturę odejmował od obrotu opodatkowanego obrót wyłączonych ze struktury, zamiast odjąć tylko jego opodatkowaną część. Należy powtórnie wykonać obliczenia deklaracji VAT za miesiąc grudzień 2004. Jeżeli zainstalowany jest już program na rok 2005 należy pobrać dane o deklaracji z roku 2004.

 

 

 

Wersja 8.02.020

 

1.     W kartotece pracownika dodano zestawienie podsumowania czasu przepracowanego i nieprzepracowanego dla wszystkich pracowników i dla pracowników zaznaczonych

2.     Udostępniono możliwość wydruku podsumowania rocznego funduszu płac tylko dla zaznaczonych pracowników

3.     Jeżeli podczas instalacji wersji 8.02 pracownicy pomimo posiadanej wypłaty z tytułu umowy o pracę, mieli zaznaczone w danych płacowych, że takiej wypłaty nie pobierają, to program nie zakładał im kartoteki w umowach o pracę. (objawia się to pustym nazwiskiem w listach płac). Program odnajduje takich pracowników i dopisuje ich do kartoteki pracowników z nr pracownika = 5000

 

 

 

Wersja 8.02.019

 

1.     Poprawiono kartę wynagrodzeń (rozszerzenie pola na koszty)

2.     Dodano roczne podsumowanie płac

3.     Poprawiono błąd (przy braku współczynnika ekwiwalentu dla urlopów okolicznościowych i opieki nad dzieckiem wypłacanych  w styczniu) program kończył działanie z błędem

4.     Zmieniono kolejność działań arytmetycznych w obliczeniach urlopu wypoczynkowego, co spowoduje, że różnice groszowe między sumą wynagrodzenia za urlop i płacą zasadniczą, a stawką miesięczną będą pojawiać się sporadycznie.

 

 

Wersja 8.02.018

 

1.     naprawa błędu o którym mowa w punkcie 5 w opisie poprzedniej wersji

2.     aktualizacja stawek ZUS na rok 2005

 

 

 

Wersja 8.02.017 ( 2004 XII 27 )

 

1.     Jest to ostatnia wersja w roku 2004

2.     Do korzystania z niniejszej wersji nie jest wymagana licencja do wersji 8.02

3.     Poprawiono aktualizację ilości wykorzystanego urlopu, podczas usuwania absencji

4.     poprawiono przekazywanie danych do płatnika, gdy pracownik pobierał przez cały miesiąc wynagrodzenie chorobowe (program zakładał deklarację RZA zamiast RCA)

5.      

6.     Program podczas instalacji z wersji 8.01. na 8.02 nie dodał do kwoty wynagrodzenia brutto w historii wynagrodzeń, kwoty świadczenia urlopowego. Jedyny sposób naprawy tego faktu, to dodać do historii wynagrodzeń na pierwszym ekranie odpowiednią kwotę świadczenia (można też wykonać skrócone obliczenia F10 -  w tym przypadku jednak mogą wystąpić różnice groszowe). Skutkiem tego błędu będzie brak świadczenia na wydruku karty wynagrodzeń, PIT-40 i PIT-11

 

 

 Wersja 8.02.016

 

 1. Dodano aktualna wersje druku PIT-40 (12)

 2. Nowa wersja Logomona 1.3.6.1 - Zawiera deklaracje PIT-40(12)

 

 

 

 Wersja 8.02.015

 

1.     Umożliwiono wyliczanie podstawy urlopu tylko z jednego miesiąca (dotychczas minimum 3-mce)

2.     Jeżeli wprowadzono dane do dodatkowego składnika wynagrodzenia a później składnik ten usunięto, to program, chociaż obliczenia wykonywał prawidłowo, na liście szczegółowej umieszczał usunięte składniki

 

 

 Wersja 8.02.014

 

1.     Program w niektórych, przypadkach źle obliczał ilość

2.     Przepracowanych godzin. (Błąd w dodawaniu godzin).

3.     Dodano możliwość usunięcia pracownika z listy wypłaconych składników

 

 

 Wersja 8.02.012

 

1.     Poprawka. Jeżeli wypłacamy wynagrodzenie pracownikom dawno już zwolnionym, program pokazywał ze przepracowali 1 dzien.

 

 

 2. Dla pracowników opisanych w punkcie 1. Wynagradzanych

 =========Wg stawki dniówkowej, podczas obliczeń program kończył działanie

 Z błędem

 3. W opcji, w której przekazujemy dane do płatnika dodano zestawienie

 W którym program pokazuje pracowników zwolnionych lub zatrudnionych

 W bieżącym miesiącu. Pracownicy wyszukiwani SA we wszystkich firmach

 

 

 Wersja 8.02.010

 ===============

 1. Poprawa wydruku VAT-UE

 2. Poprawa wydruku karty wynagrodzeń

 3. Poprawa wydruku ewidencji nabyć

 

 Wersja 8.02.009

 ===============

 1. poprawa błędu przy wydruku deklaracji VAT-7

 2. poprawa blednie ustawionego atrybutu w skladnikach

    standardowych. Wynagrodzenie chorobowe nie bylo

    porownywane z placa minimalna

 

 Wersja 8.02.007 ( 2004 XI 17 )

 ==============================

 

1. poprawiono wiele róznych drobiazgów i jedną poważną rzecz:

   nie liczył ekwiwalentu za urlop dla osób wynagradzanych

   wg stawki godzinowej.

 

 

 Wersja 8.02.006 ( 2004 XI 16 )

 ==============================

 

1. W płacach, w obliczeniach dodano zestawienie kontrolujące stan

   zatrudnienia dla potrzeb składnia deklaracji PFRON.  do ich

   składania zobowiązani są wszyscy którzy zatrudniają w

   przeliczeniu na średniomiesięczny etat 25 pracowników.

 

2. Dotychczas w punkcie "przekazanie danych do płatnika - PIT-4"

   pokazywali się pracownicy którzy znajdują się aktualnie w

   kartotece pracowników zatrudnionych, oraz zatrudnieni na umowę

   zlecenie. Użytkownicy zasugerowali aby w kartotece tej

   pokazywali się wszyscy ci, z którymi w roku podatkowym

   "cokolwiek się działo".  Ponieważ do PIT-4 wybierani są

   wyłącznie pracownicy spośród widocznych na ekranie, mogło się

   zdarzyć, że ktoś przeniósł pracownika z kartoteki zwolnionych

   do zatrudnionych, wykonał jakąś wypłatę i z powrotem umieścił

   go w kartotece zwolnionych.  W tym przypadku taki pracownik

   nie był brany pod uwagę do PIT-4. Dlatego też ta modyfikacja.

 

3. Poprwiono w Info podatkowym w płatnościach podatek od umów

   zlecenie Program pokazywał jego sumę bez zaokrąglania do 10gr

 

 

 Wersja 8.02.005 ( 2004 XI 15 )

 ==============================

 

1. Jeżeli pracownicy zatrudnieni na umowę zlecenie byli zwolnieni.

   to program nie przenosił ich do kartoteki umów zelcenie pomimo,

   że posiadali zawarte umowy. Rozwinięcie szarym plusem drzewa w

   umowach zlecenie pokaże w takim przypadku umowy nie przypisane

   do pracowników. Jedyny sposób odzyskania danych, to wczytanie

   danych archiwalnych do nowej wersji, lub wykonanie rekonstrukcji

   i wprowadzenie umów od nowa. Jeżeli jednak problem taki występuje

   w wielu firmach i utracona została istotna część danych, to

   dysponujemy programem naprawczym, który jednak wymaga posiadania

   danych z wersji niższej jak 8.02. W tym przypadku należy skonatakować

   się z firmą, program naprawczy prześlemy e-mailem, a naprawienia

   danych dokonamy będąc w bezpośrednim kontakcie telefonicznym.

 

2. Firmy - osoby fizyczne -przekazywane były do płatnika z terminem

   zapłaty "2" zamiast "3"

 

Wersja 8.02.003 ( 2004 XI 11 )

==============================

 

1. Dodano przelewy do ZUS (zapomniało się!)

 

Wersja 8.02.002 ( 2004 XI 11 )

==============================

 

1. Poprawa błędu przy kononywaniu wydruku ZUS-Z3 i raportu z obliczeń

   zasiłku. (występował czasami)

 

 

 Wersja 8.02.001 (2004 XI 10)

 ============================

 a) Wersja ta wymaga licencji do wersji 8.02.

 b) Nalezy przed instalacja przeczytac instrukcje obslugi programu.

 

 Zmiany w prawie pracy, ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych

 oraz ustawie o świadczeniach pieniężnych w razie choroby i

 macierzyństwa zmusiły nas do całkowitej przebudowy modułu

 płacowego. Na jego zmianę miały również wpływ uwagi użytkowników,

 którzy prowadząc księgowość firmom, w których wynagrodzenia

 wypłacane są w różnych terminach dla różnych grup pracowników, i

 w których regulamin wynagradzania przewidywał dużą różnorodność

 składników wynagrodzenia, musieli wykazać się dużym sprytem, aby

 sprostać takim wymaganiom.  Staraliśmy się zachować dotychczasową

 funkcjonalność programu, tak aby instalacja nowej wersji nie

 zaburzyła normalnej pracy księgującego.  Zasadnicze zmiany w

 stosunku do poprzedniej wersji dotyczą następujących zagadnień:

 

* Kartoteka wypłat, którą znajdziemy w menu "Lista płac

  -obliczenia" zawiera wypłaty pracowników przysługujące im za

  przepracowany miesiąc, a nie jak miało to miejsce dotychczas

  wypłacone w miesiącu. Tak więc w tym punkcie menu będziemy mieli

  możliwość wykonania 12 ostatecznych list płac za 12 miesięcy

  roku kalendarzowego. Przyjęcie takiego sposobu wynika z

  praktyki. Pracownik za każdy przepracowany miesiąc musi mieć

  wypłacone wynagrodzenie, chociaż niekoniecznie w tym samym

  miesiącu. Dlatego też nasza kartoteka wypłat nie będzie już

  zawierała "dziur", jak to było dotychczas, gdy pracodawca nie

  wypłacił na czas wynagrodzenia, lub zmienił termin ich

  wypłacania.

 

* Każdy pracownik może mieć dokonaną wypłatę za przepracowany

  miesiąc w innym terminie. Może więc dojść do sytuacji w której

  pracownicy otrzymają w jednym miesiącu wiele wypłat należnych im

  za kilka przepracowanych miesięcy. Albo też w danym miesiącu nie

  otrzymają wypłaty wcale. Ponieważ wiele dokumentów tworzonych

  jest na podstawie daty wypłaty (np. PIT-4, ZUS itp.) w programie

  istnieje odrębny punkt menu, w którym wypłaty pogrupowane są wg

  ich daty wypłaty.

 

* Rozszerzono listę dopuszczalnych absencji o urlop związany z

  opieką nad chorym dzieckiem oraz do absencji dodano odpowiednie

  kody klasyfikacji ZUS.

 

* Wynagrodzenie za czas każdej absencji może być obecnie

  wprowadzone "ręcznie" przez użytkownika.

 

* Wprowadzono wyrównania do zasiłków. Same zasiłki obliczane są

  obecnie z uwzględnieniem premii kwartalnych i rocznych.

 

* Wprowadzono zasiłki i potrącenia dla pracowników zatrudnionych z

  tytułu umowy zlecenie i umów pokrewnych.

 

* Dodano możliwość wydrukowania deklaracji PIT-8c.

 

* Zmieniono sposób wprowadzania dodatkowych godzin pracy i w

  związku z tym obecnie w programie możliwe jest wydrukowanie

  miesięcznej i rocznej ewidencji czasu pracy.

 

* Zwiększono liczbę składników definiowanych przez użytkownika;

  obecnie mamy 99 dodatkowych składników pomocniczych, 99 potrąceń

  i 99 dopłat.

 

* W programie zdefiniowano 24 standardowe składniki wynagrodzenia.

 

* Dla wszystkich składników dodano atrybuty, które determinują

  sposób w jaki dany składnik uwzględniany jest w obliczeniach i w

  zestawieniach.

 

* Znacznie zwiększono możliwości definiowania własnych algorytmów

  obliczania składników wynagrodzenia. Wprowadzono nowe funkcje i

  zmienne, którymi można się posługiwać definiując algorytm

  obliczania składnika wynagrodzenia.

 

* Wprowadzono możliwość ewidencjonowania pożyczek udzielonych

  pracownikom oraz ich spłat.

 

* Przekazując dane do programu płatnik, program będzie

  automatycznie generował deklaracje RCA z kodem ubezpieczenia

  1211 i 1240 dla osób przebywających na urlopie macierzyńskim i

  urlopie wychowawczym.

 

* Istnieje możliwość włączenia właścicieli spółek cywilnych do

  deklaracji RCA razem z pracownikami.

 

* Zmieniono sposób obliczania wynagrodzenia za urlop

  okolicznościowy i urlop z tytułu opieki nad dzieckiem. Obecnie

  stosowane są zasady obowiązujące podczas obliczania ekwiwalentu

  za urlop.

 

* Zmieniono w programie wszystkie zestawienia.

 

* Obecnie kartoteki pracowników zatrudnionych na umowę o pracę i

  umowę zlecenie są rozłączne, ale istnieje możliwość pobrania

  pracownika z jednej kartoteki do drugiej. Program pamięta wtedy,

  że są to ci sami pracownicy.

 

* Wprowadzono możliwość naliczania składek na ubezpieczenie

  społeczne pracownikom zatrudnionym za granicą.

 

* Zmieniono miejsce gdzie program przygotowuje dane dla programu

  płatnik.  Obecnie jest to zawsze katalog "-Z-U-S", który jest

  podkatalogiem katalogu w którym zainstalowano program KSP.

 

 

 

Jak wynika z powyższego opisu, zanim przystąpimy do normalnej

pracy z programem, należy sprawdzić i ustawić wiele parametrów,

których nie było w poprzedniej wersji. W szczególności należy:

 

* sprawdzić poprawność algorytmów obliczania składników

  definiowanych.  Istnieją sytuacje, w których program

  instalacyjny nie mógł poprawnie przenieść definicji ;

 

* pracownicy, u których występują nadgodziny ujmowane dotychczas w

  sumarycznej, miesięcznej ilości, powinni mieć je rozłożone na

  poszczególne dni miesiąca, inaczej ewidencja czasu pracy będzie

  nieprawidłowa;

 

* z uwagi na zmianę sposobu obliczania niektórych składników, nie

  zaleca się ponownego przeliczania sporządzonych już list płac. A

  jeśli już , to wykonać obliczenia skrócone. Jeżeli jednak

  zajdzie taka potrzeba należy nową listę bezwzględnie porównać z

  wydrukiem starej listy i dokonać ich uzgodnienia; W praktyce w

  miesiącach w których wystąpiła absnecja, zawsze wystąpią różnice

  groszowe. Obecnie program "nie kombinuje" wyliczając

  wynagrodzenie za czas przepracownay. (dotychczas sprawdzał jaka

  jest roznica między sumą wymagrodzenia za urlop i płacą

  zasadniczą i sumę tę porównywał ze stawką miesiączną, jeżeli

  różnica była mniejsza od wynagrodzenia za 1 godzinę program

  odpowiednio zwiększał zasadniczą). Wynagrodzenie za czas

  przepracowany liczone jest zgodnie z przepisami, bez żadnych

  dodatkowych uzupełnień.

 

* Jeżeli ktoś wprowadzał ręcznie, kwoty zaliłków, ekwiwalentów

  itp.  Nie należy ponaownie obliczać płac za te miesiące. A

  jeżeli już, to należy wykonać obliczenia pełne i uzgodnic płace

  z wydrukiem

 

* jeżeli ktoś zmienił w okresie ostatnich 6-ciu miesięcy termin

  wypłaty, należy w opcji "historia wynagrodzeń" tak zmienić datę

  dokonania wypłaty i okres za jaki została naliczona, aby było to

  zgodne z rzeczywistością.  Od tych dat zależy poprawność

  obliczeń zasiłków, urlopów i ekwiwalentów;

 

* należy bezwzględnie przejrzeć wszystkie atrybuty składników

  standardowych i definiowanych w każdej z prowadzonych firm;

 

* sprawdzić parametry księgowania

 

* sprawdzić dane na drugiej stronie parametrów instalacyjnych

  właściciela, oraz na pierwszej stronie danych firmy.

 

 Wersja 8.01.014 (2004 X 19)

 ===========================

 1. Poprawiono blad. W deklaracji VAT-7 korekta nie byly ujmowane

    potwierdzone WDT z korygowanej deklaracji

 

 

 Wersja 8.01.013 (2004 X 8)

 ==========================

 1. poprawa bledu zwiazanego z wydrukiem deklaracji VAT-UE.

    Program w informacji podsumowunacej za 3-ci kwartal 2004 nie ujmowal

    WDT i WNT za miesiac wrzesien

 

 

 Wersja 8.01.012 (2004 IX 23 )

 =============================

 1. W ewidencji zaliczek wprowadzono mozliwosc anolowania zamowienia

    (zwrot zaliczki). Wykonujemy to przez dopisanie do zamowienia

    zaliczki ze znakiem minus, rownej sumie dotychczasowych zaliczek.

    Anulowane zamowienie zniknie z ewidencji po jego rozliczeniu

    klawiszem F10.

 

 Wersja 8.01.011 (2004 IX 2 )

 ===============================

 1. W rejestrze samochodow (w KSP) dodano mozliwosc wprowadzenia samochodu

    jako nowego srodka trwalego zakupionego w Unii (WNT)

 

 Wersja 8.01.010 (2004 VIII 23 )

 ===============================

 1. Deklaracja korygujaca VAT-7. Opis w instrukcji

 

 

 Wersja 8.01.009 ( 2004 VII 27 )

 ===============================

 

1. Błąd. Dla WNT w transakcjach trójstronnych program nie wykazywał

   na deklaracji VAT-7 kwoty netto nabycia w polu 30 deklaracji.

2. Błąd. Dla WNT w transakcjach trójstronnych, w ewidencji nabyć, program

   wykazywał podatek należny.

3. Podczas obliczeń deklaracji, w przypadku gdy występuje nadwyżka podatku

   naliczonego nad należnym, program pyta cze różnicę dać do zwrotu

   czy to przeniesienia.

4. Poprawiono błąd w wydruku załączników do informacji podsumowującej

   VAT-UE/A i VAT-UE/B

 

 

 Wersja 8.01.008 ( 2004 VII 24 )

 ===============================

 

1. Zmiana wszystkich elementów programu związanych z obliczeniami i

   wprowadzaniem marży indywidualnej. Obecnie do każdej sprzedaży

   typu marża indywidualna należy podać sposób w jaki dany dokument

   został zaewidencjonowany w urządzeniu fiskalnym. Brak informacji

   o sposobie ewidencjonowania dokumentu w urządzeniu fiskalnym

   oznacza, że nie został on tam zaewidencjonowany.

2. Obecnie dla dokumentów typu marża wprowadzamy jedynie jedną kwotę

   zakupów które służą ustaleniu marży (dawniej można było wprowadzić

   5 kwot)

3. Podczas wprowadzania dokumentów vat-marża należy wprowadzić dodatkowo

   informację, czy jest to sprzedaż komisowa. Dla sprzedaży komisowej,

   do księgi przychodów przekazywana jest jedynie kwota prowizji

   brutto a nie cała należność jak dla marży indywidualnej

4. Sprzedaż komisową można wprowadzić jedynie od strony księgi. Od strony

   ewidencji VAT wprowadzamy wyłącznie dokumenty marży indywidualnej.

 

 

 

 Wersja 8.01.007 ( 2004 VII 16 )

 ===============================

 

1. Poprawa błędu. Podczas obliczeń nowego VAT-7 dla rozliczających

   się miesięcznie, gdy w miesiącu maju wystąpił potwierdzony eksport

   bezpośredni, program po raz drugi uwzględniał go w deklaracji

   za czerwiec

2. Poprawa błędu. Dla MP kasowca program nie opodatkowywał obrotu

   dla którego minęło 90 dni od daty wystawienia faktury, gdy była

   niezapłacona. (podczas obliczeń deklaracji)

3. Dla MP kasowca podczas wydruku ewidencji obrotu, dodano pytanie czy

   drukować ewidencję obrotu domyślnie uznanego za zapłacony? Czyli:

   a) utargi

   b) rachunki groszowe

   c) zaliczki

   d) dokumenty które "przeszły" przez kasę fiskalną

   e) eksport i WDT

   f) RiR, darowizny

   g) marże

   czy też dokumenty dla których obowiązek podatkowy powstaje w

   momencie zapłaty lub po upływie 90 dni, czyli pozostałe dokumenty.

4. Dla MP kasowca ewidencja nabyć drukowana w opcji "nowa deklaracja"

   uwzględnia tylko zapłacone nabycia krajowe, oraz wszystkie nabycia

   środków trwałych, oraz WNT. Nie ma więc potrzeby drukowania zestawień

   w starej części programu.

 

 

 Wersja 8.01.006 ( 2004 VII 12 )

 ===============================

 

1. W opcji obliczeń nowych deklaracji - nowa deklaracja VAT-UE, VAT-UE/A

   i VAT-UE/B

2. Wzorce wydruków dla nadruku jak zwykle w opcji "instalacja/wzorce

   druków urzędowych".

3. Jeżeli drukujemy z programu logomon należy zainstalować nową wersję

   programu 1.3.5.9. Uwaga: Jeżeli portrafimy w systemie Windows

   wykonac operację kopiowania plików, to można nie instalować nowego

   Logomona. Wystarczy skopiować z internetu, z naszego serwera ftp

   z katalogu logomon\wzorce trzy pliki

   a) v_ue_1.lmt

   b) v_uea_1.lmt

   c) v_ueb_1.lmt

   pliki te należy skopiować do komputera na którym zainstalowany

   jest program logomon do katalogu:

   c:\program files\logotech\logomon\wzorzec

4. Drukując informację podsumowywującą, jeżeli wystąpią załączniki

   /A lub /B, program zacznie wydruk od załączników. Spowodowane

   jest to tym, że na głównej deklaracji należy podać liczbę załączników,

   a program posiada tę informację dopiero po ich wydrukowaniu. Liczba

   załączników nie nieograniczona.

5. W danych firmy dodano pole KRAJ, umieszczane na deklaracji

   VAT-7 i VAT-UE. Jeżeli pole to pozostawimy puste program wydrukuje

   "POLSKA"

 

 

 

 

 Wersja 8.01.005 ( 2004 VII 8 )

 ==============================

 

1. W opcji "nowa deklracja VAT-7" uaktywniono klawisz "K"-kontrola.

   program kontroluje:

   - przypadki w których w danym okresie rozliczeniowym pojawiły się

     dokumenty, które korygują deklaracje za minione okresy

     a) ujawnione dokumenty

     b) spóźnione potwierdzenie WDT i eksportu

   - przypadki gdy zakupy zostały sklasyfikowane jako "O" a wystepuje

     sprzedaż zwolniona, lub wprowadzono zakupy niezgodnie z domyślnymi

     wartościami

   - podwójne dokumenty w sprzedaży i zakupach

   - brak utargów przy istniejącej strukturze zakupów i odwrotnie

   - kwoty przekazane lub nie, do ksp

   - brak marży przy WDT dla WTT

   - brak dokumentu w vat przy istniejącym dokumencie rozliczenia marży

   - brak zakupów w dokumecie rozliczenia marży

   - brak krajowych stawek podatku VAT przy niepotwierdzonym WDT i

     eksporcie

   - ujemna marża łączna przez okres 11-stu miesiący

   - wystąpiła sprzedaż środka trwałego i nie ujęto tego zdarzenia

     w ewidencji zdarzeń dla środków trwałych

 

2. Nowa opcja "Korekty art.91 - zdarzenia"

3. Nowa opcja "Korekty art.91 - historia"

4. Z uwagi na duży stopień skomplikowania zagadnienia, odsyłam wszystkich

   do instrukcji obsługi. Zrozumienie zagadnień związanych z nowymi punktami

   jest niezbędne, do zrozumienia sposobu w jaki program realizuje

   przepisy art.91.

 

5. W opcji "Deklaracja nowa - obliczenia" dodano wydruki dokumentujące

   obliczenie rocznej korekty. Te same wydruki dostępne sa w punkcie

   "Korekty - historia"

 

6. UWAGA!! Należy ponownie przeliczyć deklarację za miesiąc maj i czerwiec

 

 

 Wersja 8.01.003 ( 2004 VI 26 )

 ==============================

 

1. W obliczeniach nowej deklaracji VAT na pierwszej stronie dodano pytanie

   "Czy chcesz odliczyć ulgę z kasy fiskalnej?". Odpowiedź negatywna spowoduje

   że program nie ujmie odliczenia ulgi w deklaracji i ewidencji dla kas

   fiskalnych

2. Jeżeli ktoś zaznaczy, że składa wniosek o zwrot podatku, program pozwoli

   wprowadzić kwotę zwracaną w okresie 60 dni (lub 25 dni) w wysokości

   przekraczającej obowiązujące limity.

3. Należy ponownie przeliczyć amortyzację w środkach trwałych za miesiąc

   maj, ewentualnie przeliczyć inwestycje w toku

4. W wydruku ewidencji nabyć dodano podsumowanie narastająco

   na każdej stronie

5. Dla składających deklaracje kwartalne, po naciśnięciu klawisza "M"

   w "deklarcjach" można wybrać miesiąc, za który pokażą się dane

   na ekranie nr 3 (dane przekazywane do KSP) - dane miesięczne

   pokazywane są na czerwono.

6. Podatnicy składający deklaracje kwartalne, podczas wydruku części

   ewidencji lub podsumowań zostaną zapytani o miesiąc za który należy

   dane zestawienie wydrukować. Identyczne pytanie zostanie zadane podczas

   próby przekazania dokumentów do księgi. Dotyczy to:

   a) storno vat rachunków groszowych

   b) storno fiskalne

   c) storno vat marża

   d) storno fiskalne marża w KSP

   e) podatek należny od RiR kosztem

   f) storno zaliczkowe

7. W parametrach konfiguracyjnych w VAT na stronie nr 8 można wprowadzić

   domyślne wartości parametru "ON" dla dokumentów wprowadzanych od strony

   księgi i od strony VAT. Parametry te obowiązują w ramach danej firmy.

   Pamiętajmy tylko, że fakt iż obecnie nie mamy sprzedaży zwolnionej

   nie oznacza, że nie będzie jej w ciągu całego roku. Obecnie korekty "ON"

   nie dokonuje się odrębnie dla każdego miesiąca, ale dla całego roku.

8. Nowe wydruki ewidencji

   a) ewidencja przychodów w obrocie międzynarodowym

   b) ewidencja vat-paliwo

   c) ewidencja vat-leasing

   d) ewidencja struktury zakupów

   e) ewidencja utargów

   f) ewidencja utargów w podziale na stawki vat (rachunki groszowe)

   g) rozliczenie marży indywidualnej

   h) ewidancja utargów w marży łącznej

   i) ewidencja zakupów dla marzy łącznej

   j) ewidencja podatku vat (należnego, naliczonego, do zapłaty,

      zwrotu, przeniesienia)

9. Nowe wydruki - podsumowania i raporty z obliczeń

   a) podsumowanie sprzedaży

   b) raport z obliczeń storno VAT utargu

   c) raport z obliczeń storno VAT rachunków groszowych

   d)        "          storno fiskalne marży indywidualnej w VAT

   e)        "          storno fiskalne marży indywidualnej w KSP

   f) zestawienie dla storno zaliczkowe

   g) zestawienie storno fiskalne (faktura+paragon)

   h) zestawienie storno niepotwierdzone WDT,eksport

   i) zestawienie - podatek należny od RiR jako koszt

 

 

 

 Wersja 8.00.021 ( 2004 VI 20 )

 ==============================

 

1. Poprawa dzielenia utargu strukturą zakupów. (u niektórych użytkowników

   program "nie widział" utargu "U")

 

2. Po obliczeniach deklaracji nadwyżkę podatku naliczonego program

   daje obecnie "do przeniesienia", a nie do zwrtotu.

 

3. Jeżeli ktoś miał wprowadzoną stawkę podatku 5%, program

   nie widział jej w zakupach

 

4. W opcji nowa deklaracja/F5-wydruki/ewidencje - dodano

   wydruk ewidencji nabyć i podsumowania tej ewidencji

 

5. Dodano ewidencję obrotu opodatkowanego stawkami krajowymi

 

 

 Wersja 8.00.020 ( 2004 VI 17 )

 ==============================

 

1. Poprawiono wydruk 'do zwrotu - przeniesienia" na deklaracji VAT-7

2. Poprawiono wydruk przelewu do VAT-7

3. Dodano na deklaracji ekran nr.8 (pola 57,58)

4. Umożliwiono edycje pol na ekranie nr 6 (korekty)

5. Podczas przeliczania deklaracji F3 program pobiera kwotę

   "do przeniesienia" z deklaracji za 04-2004 na deklarację za maj

   ( lub czerwiec dla kwartalników)

6. W przypadku gdy w miesiącu kwietniu podatnik nie wykonał czynności

   opodatkowanych i nie miał możliwości rozliczenia podatku naliczonego

   (blok D2 i D3 starej deklaracji), musi w miesiącu maju zastosować

   specjalną procedurę. Program nie może z "automatu" pobierać kwot

   z deklaracji za kwiecień do deklaracji za maj ponieważ brak mu

   podstawowych informacji o zakupionych środkach trwałych. Może to

   uczynić jedynie w stosunku do pozostałych zakupów. Natomiast zakupione

   środki trwałe należy dodatkowo skalsyfikować, a dokładniej

   podać jak długo będą się korygować (5,10 lat lub jednorazowe) (art.91).

   Należy więc poddać edycji takie środki twałe i przypisać im odpowiednią

   klasyfikację, oraz zaznaczyć aby program rozliczył je w deklaracji za

   maj 2004. Podsumowując:

   a) Dla środków trwałych nierozliczonych w deklaracji za kwiecień

      należy wprowadzić informację aby program rozliczył je w maju

      oraz dodatkowo wprowadzić odpowiednią klasyfikację środka

   b) dla pozotałych zakupów nie trzeba nic robić, program pobierze

      je automatycznie.

 

 

 Wersja 8.00.019 ( 2004 VI 16 )

 ==============================

 

1. W opcji VAT (nowy) znajduje się opcja deklaracja. Deklarację należy

   dopisać kalwiszem INSERT. strzłkami lub klawiszami z cyframi można

   wybrać kolejną stronę z danymi do deklaracji.

   F5 - drukuj

   F6 - przekaż do ksp te dane które są zaznaczone literką "T"

        na 3-ciej stronie

   ENTER-edycja niektórych pól

 

2. Nowa wersja programu logomon z deklaracją VAT-7(8) wersja

   1.3.5.8

 

3. W parametrach konfiguracyjnych VAT dodano mozliwość rozliczenia

   sprzedaży vat-marża zaewidencjonowanej w urządzeniu fiskalnym

   na dowolnej stawce (dotychczas było tylko 0 i ZW)

 

4. Na ekranie WDT dodano pytanie o rodzaj eksportu

   (pośredni lub bezpośredni). Jeżeli podatnik posiada dokument

   odprawy wewnętrznej to: jeżeli sam dokonuje odprawy w urzędzie

   cenym wyjścia (eksport bezpośredni) i na dzień złożenia deklaracji

   nie posiada kompletu dokumentów, to może nie ujmować tej transakcji

   w swojej ewiedncji a w następnym okresie po otrzymaniu wymaganych

   dokumentów ma prawo do stawki 0%.

   Jeżeli natomiast odprawy w urzędzie cenym wyjścia dokonuje na

   własny rachunek nabywca, (nie posiada dokumentu odprawy wewnętrznej)

   prawo do stawki 0% w następnym okresie rozliczeniowym, nie przysługuje

   mu. W programie jest pytanie:

   Czy towary cli nabywca? . Pytanie to należy rozumieć jako pytanie

   o posiadanie dokumentu odprawy wewnętrznej.

 

5. Dopisując samochód do ewidencji samochodów w rejestrze pojazdów w KSP

   program zapyta, czy dopisać go również do ewidencji Ś.T.

 

6. Przy zakupie i sprzedaży środka trwałego program dodatkowo pyta

   czy to jest zakup lub sprzedaż elementu inwestycji w toku.

 

7. Podczas ewidencji Faktur VAT-marża program pyta czy dany dokument

   został zaewidencjonowany w urządzeniu fiskalnym

 

 

 Wersja 8.00.018 ( 2004 VI 2 )

 =============================

 

1. W ewidencji zakupu VAT (krajowym i unijnym) gdy ewidencjonujemy

   zakup środka trwałego, zostaniemy zapytani o dodatkowe informacje

   służące nam do ustalenia jak dokonywać korekt o których mowa

   w art.91

2. Podobne pytania pojawią się gdy w ewidencji sprzedaży zaznaczymy,

   aby wprowadzanego dokumentu nie uwzględniać w strukturze art.90.

   (będziemy musieli wówczas odpowiedzieć czy sprzedaż ta wiąże się

   ze sprzedażą środka trwałego, i jeśli tak, program zażąda

   dodatkowych informacji). Szczegóły w instrukcji.

3. w ewidencji sprzedaży VAT dodano punkt menu w którym będziemy

   ewidencjonować opodatkowane czynności, których nie uwzględnia się

   podczas obliczania limitu z art.7 i wskaźnika z art.90.

   Np. darowizny, czy przekazania towarów na reprezentacje i reklamę.

4. Nowy punkt Struktura art.90 i art.7. W tym punkcie możemy wykonać

   obliczenia wskaźników lub możemy wprowadzć je ręcznie. Można też

   wydrukować odpowiedni raport. Szczegóły w instrukcji

5. W Ewidencji VAT w konfiguracji Należy wprowadzić informację

   z jaką stawką ewidencjonowana jest sprzedaż marża w urządzeniu

   fiskalnym.

6. Nowy punkt menu do rozliczania prezentów małej i dużej wartości

 

 

 Wersja 8.00.017 ( 2004 V 23 )

 =============================

 

0. Podobnie ja w poprzedniej wersji zmian jest zbyt dużo aby omówić

   je w "czytaj.to" Odsyłam wszystkich do instrukcji !!

 

1. W opcji Rejestr samochodów dodano możliwość wprowadzenia zakupu

   nowego samochodu i przekazania go do rejestru zakupów VAT jako

   zakup środka trwałego.

 

2. w opcji ewidencja przebiegu pojazdu zmieniono ekran wprowadzania

   danych oraz dodano wydruk rozliczenia naliczonego podatku VAT

   związanego z zakupem materiałów do samochodu (z wyjątkiem paliwa)

   Wydruk ten może być podstawą zapisu w rejestrze zakupów VAT.

 

3. W przychodach opcja WDT,WTT,Eksport, Eksport usług (NP). symbolem

   NP będziemy oznacać w programie te czynności które nie zostały ujęte

   w ustawie, ale w związku z ich wykonaniem przysługuje podatnikowi

   odliczenie podatku naliczonego.

 

4. W zakupach opcja Faktura wewnętrzna, czyli WNT, Import usług,

   i ewidencja tych czynności dla których platnikiem jest nabywca

 

5. W instalacji w danych firmy, przy NIP dodano oznaczenie nipa UE.

   Jeżeli pole to będzie puste, użytkownik nie będzie miał dostępu

   do opcji "unijnych". Na razie jednak, aby nie utrudniać użytkownikowi

   testowania nowych opcji, blokada ta nie działa.

 

 

 Wersja 8.00.016 ( 2004 V 23 )

 =============================

 

 

 

1. Z uwagi na ilość zmian dokonanych w programie, nie jest możliwe ich

   szczegółowe omówienie w niniejszym "czytaj.to". Dlatego odsyłam

   użytkowników do instrukcji obsługi dostępnej na naszej stronie

   internetowej w formacie programu "word".  Kto nie posiada tego produktu

   firmy Microsoft może pobrać z naszej strony bezpłatną przeglądarkę do

   tego typu plików.  Znajduje się w dziale "pobieranie plików"/

   "tools"/"ksp" i nazywa: "wd97vw32.exe".

 

 

 

2. Niniejsza wersja programu zgodnie z zapowiedzią pozwoli wprowadzić

   większość dokumentów źródłowych do programu.Tak jak dotychczas dokumenty

   można wprowadzać do ewidencji VAT poprzez ewidencje w księdze. Podczas

   instalacji program ustawi w rejestrze sprzedaży VAT dla wszystkich

   dokumentów znacznik "art.90" na NIE. Oznacza to że wszytkie dokumenty

   znajdujące się w rejestrze sprzedaży zostaną uwzględnione w mianowniku

   ułamka o którym mowa w Art.90 ust.3 ustawy o VAT. Jeżeli w państwa

   ewidencji istnieją dokumenty które nie powinny być uwzględniane podczas

   ustalania struktury sprzedaży (np. sprzedaż Środka Trwałego) należy je

   odszukać (albo raczej przy wprowadzaniu zmienić znacznik) i ustawić

   znacznik na TAK (tzn.:nie uwzględniać w strukturze).

 

 

 

3. Art.120 ust.5-9. Program przewiduje możliwość rozliczania tzw. marży

   łącznej. Możliwość ta istnieje wyłącznie w odniesieniu do sprzedaży

   przedmiotów kolekcjonerskich i polega na łącznym określeniu marży w

   zadanych okresach rozliczeniowych (miesiąc/kwartał) w stosunku do

   poczynionych zakupów tych przedmiotów zgodnie z definicją art.120 ust.6

   Sprzedaż tych przedmiotów będziemy rejestrować w programie KSP w

   odrębnym punkcie - PRZYCHODY - "MARŻA ŁĄCZNA".  Należy w nim wprowadzić

   sprzedaż podzieloną na stawki VAT - dokumenty te przy wprowadzaniu

   powinny być oznaczone specjalnym typem - "M".  Dokumenty zakupu, służące

   opodatkowniu marżą łączną będziemy, wprowadzać w punkcie "ZAKUPY TOWARÓW

   I WYDATKI". Dokumentom tym należy nadać typ "M". Program podczas

   obliczeń deklaracji VAT wyliczy różnicę między łączną wartością

   sprzedaży wynikającą z dokumentów typu "M" i sumą zakupów oznaczonych

   literką "M" w okresie rozliczeniowym.  Różnicę tę zmniejszy o

   nierozliczoną marżę z poprzedniego okresu, jeśli taka wystapiła.  Tak

   wyliczoną marżę podzieli na stawki VAT wg struktury sprzedaży w okresie

   rozliczeniowym i obliczy podatek VAT od wyliczonej marży z danego okresu

   rozliczeniowego.  Podatek ten zostanie uwzględniony w deklaracji VAT za

   dany okres rozliczeniowy i wystornowany w KSP.  - ponieważ brak jest

   jeszcze w programie mechanizmów liczenia deklaracji w tej wersji nie ma

     możliwości wprowadzenia BO nierozliczonej marży z poprzedniego okresu.

 

 

 

4. Art.119 i 120 ustawy. Uregulownie wynikające z tych artykułów wprowadza

   szczególną procedurę opodatkowania przychodów z tytułu świadczenia usług

   turystycznych oraz dostawy towarów używanych. Przy zachowaniu ustawowych

   warunków, opodatkowaniu podlega wyłącznie marża ustalona odrębnie dla

   każdej dostawy bądź usługi.  Sprzedaż tę wprowadzamy w punkcie "MARŻA -

   INDYWIDUALNA".  Szczegóły w instrukcji. Dodam tylko, że podobny punkt

   menu jest w ewidencji sprzedaży VAT. Tam wprowadzamy,te dokumenty które

   zostały rozliczone względem podatku dochodowego w księdze przychodów

   (np. w poprzednim roku), ale nie powstał jeszcze obowiązek podatkowy w

   podatku VAT. Można tam również przeglądać,edytować i usuwać dokumenty

   wprowadzone od strony księgi. Dostępny tam jest również wydruk ewidencji

   służący ustaleniu marży. Jak na razie jedyny nowy wydruk.

 

 

 

5. W KSP w punkcie PRZYCHODY, dostępny jest nowy podpunkt:"ZALICZKI".  Jest

   to jedyne miejsce w programie, w kórym możemy dokonać ich ewidencji i

   rozliczenia.  Moduł ten pozwoli kontrolować zależności pomiędzy

   powstaniem obowiązku podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług,

   a powstaniem takiego obowiązku w zakresie podatku dochodowego od osób

   fizycznych. Zgodnie z nową regulacją, obowiązek podatkowy w VAT powstaje

   - co do zasady - z chwilą przyjęcia zaliczki,przedpłaty, zadatku itp,

   podczas gdy w podatku dochodowym obowiązek taki przeważnie nie powstaje.

   Gdyby jednak przedpłata związana była,np.: z częściowym wykonaniem

   usługi,co rodziłoby obowiązek w PDOF - to taką zaliczkę wprowadzamy, jak

   każdy inny przychód w punkcie :  "PRZYCHODY KRAJOWE". Szczegółowy opis w

   instrukcji. Dodam jeszcze, że z rozliczeniem zaliczek wiąże się pojęcie

   "storna zaliczkowego" w przychodach w KSP, powstające w chwili

   wyliczania deklaracji. Szczególy w instrukcji.

 

 

 

6. W KSP w punkcie : "ZAKUPY TOWARÓW I WYDATKI"znajduje się nowy moduł do

   rejestracji wszelkich transakcji związanych z samochodami w firmie,

   zakupu paliwa, opłat z tytułu rat leasingowych, z opcją kontroli

   dopuszczalności odliczania podatku naliczonego w związku z tymi

   transakcjami.  W związku z regulacją art.86 ust 3,5,7 oraz 88 ust.1

   pkt.3 zmianie uległa zasada wprowadzania wszelkich kosztów związanych z

   nabyciem samochodów, opłatami rat leasingowych, rozliczaniem VAT od

   paliw silnikowych, oleju napędowego, itp.  Dla prawidłowej rejestracji

   dokumentów związnych z samochodami,w pierwszej klejności należy w

   podpunkcie :"SAMOCHODY-REJESTR" wprowadzić wszystkie samochody

   stanowiące składnik majątku firmy, bądź używane przez nią na podstawie

   umów leasingu, dzierżawy itp.  (Nie dotyczy to tych samochodów,które

   ujmujemy w ewidencji przebiegu pojazdów).

   - w przyszłej wersji tenkt punkt programu zostanie połączony z ewidencją

     VAT dotyczącą zakupu środków trwałych.

 

   W podpunkatach : SAMOCHODY - PALIWO i SAMOCHODY - LEASING wprowadzamy

   poszczególe dokumenty.  Program rozliczy podatek w wysokości zgodnej z

   przepisami i ujmie jego nieodliczoną część w specjalnej ewidencji.

   Konieczność prowadzenia takiej ewidencji wynika z nowych punktów

   deklaracji VAT 7.  Tylko tu wprowadzone dokumenty znajdą swoje odbicie w

   deklaracji VAT w polach 57 i 58.  Dla prawidłowego sporządzenia

   deklaracji VAT nie należy faktur dokumentujących nabycie paliwa oraz

   faktur dokumentujących obowiązek zapłaty raty leasingowej, wprowadzać w

   "zwykłych" kosztach,bowiem program nie zobaczy wtedy nieodliczonej

   części VATu i nie ujme jej w deklaracji.

 

 

 

7. Można już uzupełniać NIP-UE w kartotece kontrahentów. Aby program mógł

   prawidłowo sporządzić deklaracje podsumowujące VAT-UE, kontrahent dla

   transakcji WDT,WNT i WTT musi pochodzić z kartoteki kontrahentów, gdzie

   wprowadzono mu numer NIP dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych.

 

 

 

8. W następnej wersji programu (017):

   - dodanie powiązania rejestru samochodów z ewidencją nabycia ST

     w VAT(kontrola 5000pln i 50 %)

     - WDT,WNT,WTT - przewidywany termin 1.VI.2004

 

 

 Wersja 8.00.015 ( 2004 IV 20 )

 ==============================

 

1. Zmieniono zakres miesięczny pierwszego i drugiego kwartału

   I  - na styczeń..Kwircień

   II - na maj i czerwiec

 

 Wersja 8.00.014 ( 2004 IV 5 )

 =============================

 

1. Z przelewu do ZUS usunięto Adres płatnika

 

 Wersja 8.00.012 ( 2004 IV 1 )

 =============================

 

1. Wydłużono adres płatnika na drukach przelewu ZUS. Należy

   w opcji przelewy do ZUS jeszcze raz pobrać dane o płatnikach

   klawisz F10

 

2. Poprawa liczenia ekwiwalentu za urlop w przypadku gdy pracownik

   posiadał stały comiesięczny składnik wynagrodzenia (w składnikach

   definiowanych). Program nie brał go pod uwagę przy liczeniu pierwszej

   części podstawy ekwiwalentu. (tej z bieżącego miesiąca)

 

3. Podczas wprowadzania opisu zdarzenia, jedynie dla zakupów podpowiada

   się ostatnio wprowadzony opis. Dla pozostałych kolumn księgi przy

   wyborze opisu belka ustawia się na pierwszej pozycji

 

4. Z danych właściciela licencji na wydrukach usunięto NIP

 

 

 Wersja 8.00.010 ( 2004 III 18 )

 ===============================

 

1. Poprawiono błąd w wydruku zaświadczenia pracodawcy Z-3 dla

   nowo zatrudnionych pracowników

2. Nowy druk przelewu do ZUS. Wydruk w całości wymaga

   Logomona w wersji 1.3.5.7

 

 Wersja 8.00.009 ( 2004 II 23 )

 ==============================

 

1. Przywrócono filtrowanie zaznaczonych danych w osobistych danych

   wspólnika

2. Poprawiono błąd. Zamiast statystyki, pokazywała się opcja kontroli

   Kontrola wykonywała się zawsze w pierwszej firmie

 

 

 Wersja 8.00.008 ( 2004 II 21 )

 ==============================

 

1. Poprawiono polskie znaki w przeglądaniu raportu z obliczeń deklaracji

   VAT-7

2. Poprawiono wystawianie faktur. (było trochę zamieszania z ukrywaniem

   Klientów bez wzorca faktury). Jeżeli chcemy aby wzorcowa faktura

   przypisała się do klienta bez cen, należy wprowadzić klientowi pozycję

   z ceną 0.

3. W tabelach podatkowych dodano Rekonstrukcję tabel. Funkcja ta odtwarza

   tabele podatkowe, oczyszcza tabele ze zbędnych rekordów i naprawia

   to co jest możliwe do naprawienia.

4. W Dużej kontroli dodano nową opcję (pytanie o jej wykonanie następuje

   po wciśnięciu klawisza END). W opcji tej program wypisuje sugestje

   co do poprawności kolejności wykonywanych czynności podczas zamykania

   miesiąca. Np. wypisze strzeżenie, gdy po dokonaniu odpisu w ST wykonamy

   obliczenia deklaracji VAT-7 a nie odwrotnie.

5. Poprawiono "znikające" opisy zdarzeń gospodarczych w liście podpowiedzi

 

 Wersja 8.00.007 ( 2004 II 17 )

 ==============================

 

1. Rozszerzono pole nazwisko w płacach o 3 znaki

2. Każda nowo założona firma ma wpisaną datę złożenia za grudzień 2003

3. Podczas wybierania opisu zdarzenia gospodarczego belka ustawia się

   na ostatnio wybranym opisie

 

 Wersja 8.00.006 ( 2004 II 15 )

 ==============================

 

1. Zmiany poczynione w tej wersji nie są widoczne dla użytkownika

   dotyczą poprawy nieazawodności programu

 

 Wersja 8.00.005 ( 2004 II 13 )

 ==============================

 

1. Poprawiono PIT-11/8b

2. W przygotowaniu faktur przez biuro rachunkowe dla klientów biura

   pojawią się tylko te firmy dla których zdefinowano wzorzec faktury

3. Jeżeli operator jest Super Administratorem, to bez względu na

   uprawnienia ma dostęp do wszystkich opcji programu

4. Dla umowy typu "6"- (udział w organach stanowiących osób prawnych)

   drukowany jest inny nagłówek umowy

 

 

 

 Wersja 8.00.004 ( 2004 II 5 )

 =============================

 

1. Poprawa kilku błędów

   a) wzorca świadectwa pracy

   b) wypisywania liczby dni przepracowanych na liście płac dla

      niepełnoetatowców

   - pewnie jeszcze coś, ale co ... uciekło mi

 

 

 Wersja 8.00.003 ( 2004 I 31 )

 =============================

 

1. Nowe Druki Pit

   - PIT-4     wersja 15

   - PIT-40    wersja 11

   - PIT-11/8b wersja 12

   - PIT-8a    wersja 11

   - PIT-5     wersja 13

   - PIT-5a    wersja 6

   - PIT-5L    wersja 1

   - PIT-2     wersja 2

   - PIT-12    wersja 2

   - PIT-5/X   wersja 3

 

2. W umowach zlecenie dodano nowa rodzaj umowy "8". Jest to umowa objeta

   zryczaltowanym podatkiem dochodowym. Program będzie umieszczał wypłaty

   z tego tytułu na deklaracji PIT-8a w polu "wypłaty dla osób zagraniczych"

3. Jeżeli Umowa zlecenie ma koszty wyrażone kwotą, a nie procentem,

   program zakłada że jest to kontrakt menedżerski i umieszcza takie

   wypłaty w polu 64 druku PIT-11/8b

4. Wprowadzono do programu Roczną kwotę ograniczenia składek na

   ub. społeczne w wysokości 68700,-

5. Zmieniono sposób obliczania ekwiwalentu za urlop z dziennego na godzinowy,

   w związku z tym w danych do wypłaty wprowadzamy ilość godzin za które

   należy wypłacić ekwiwalent, a nie ilość dni

6. Zmieniono sposób obliczania wynagrodzenia za urlop, Obecnie obliczana jest

   godzinowa stawka urlopowa (podstawowa i dodatkowa). Zmianie uległ również

   raport z obliczeń urlopu (klawisz "R" w absencji)

7. Zaktualizowano Urzędy Skarbowe i dodano Urzędy dla dużych podmiotów

8. Zmieniono świadectwo pracy i umowę o pracę oraz te wydruki na których

   urlop występował jako liczba całkowita. Ilość wykorzystanego urlopu

   podawana jest wszędzie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku

9. Dodano wszystkie nowe deklaracje drukowane w całości. Należy więc

   pobrać i zainstalować nową wersję Logomon'a (1.3.56). Przed

   zainstalowaniem nowej wersji należy zamknąć program Logomon

   (prawy klawisz myszy na ikonie logomona i wybrać z menu "zamknij")

10.W opcji Dane osobiste właściciela można wprowadzając kwotę podatku

   z remanentu likwidacyjnego nacisnąć INSERT - pokaże się strona PIT-5/x

 

 

 Wersja 8.00.002 ( 2004 I 12 )

 =============================

 

1. Zmieniono format danych przekazywanych do Płatnika. Dostosowanie

   do wersji 6.01.001

2. Zmieniono opodatkowanie umów zlecenie na 19%

3. Dodano możliwość wyboru opodatkownia sposobem Liniowym 19%. Należy

   w opcji Instalacja Wspólnicy, na drugiej stronie danych wprowadzić

   właścicielowi informację o liniowym sposobie rozliczania podatku

4. Dodano deklarcję PIT-5L. Ponieważ brak jest deklaracji w US deklaracje

   PIT-5 i PIT-5L nie sa dopasowane do drukarek. Deklaracje drukowane

   w całości zostana wkrótce dodane do Logomona.

5. Usunięto błąd powodujący wydruk nazwy skróconej na początku

   przelewu.

6. Zmieniono Sposób przechowywania numeru seryjnego w programie, niektórzy

   użytkownicy będa musieli jeszcze raz wprowadzić numer seryjny programu.

 

 

 Wersja 8.00.001 ( 2003 XII 14 )

 ===============================

 

1. Począwszy od teraz inaczej będa numerowane wersje programu.

   a) Wersja programu składa się z dwóch części w.ww.xxx

      - głównej w.ww wymienionej w Certyfikacie Legalności

      - pobocznej .xxx oznaczającej podwersję

      dokóki główna część wersji programu nie ulega zmianie użytkownik

      może pobierać z internetu i instalować jego ulepszenia. Zmiana wersji

      pobocznej jest zawsze bezpłatna i nie wymaga wydania nowego

      Certyfikatu. Zmiana głównej części wersji wiąże się z wydaniem

      nowego Certyfikatu Legalności i wiąże się z opłatami.

 

2. Wraz z nową wersją programu użytkownik otrzymuje Certyfikat Legalności

   Oprogramowania. Zawiera on

   a) Nazwę skróconą użytkownika - powinna być identyczna z nazwą skróconą

      umieszczaną na drukach ZUS.

   b) NIP użytkownika - identyczny z nr nip umieszczanym na deklaracji VAT

   c) 20-sto znakowy Nr seryjny programu

   d) inne informacje szczegółowo opisane w umowie licencyjnej

 

3. Po zainstalowaniu programu należy w opcji INSTALACJA/Rejestracja Programu

   Wprowadzić do programu dane z Certyfikatu w identycznej postaci, inaczej

   program nie pozwoli się zarajestrować i nie będzie w pełni funkcjonalny.

 

4. Jeżeli użytkownik posiada wersję programu do prowadzenia jednej firmy

   to NIP oraz nazwa skrócona użytkownika umieszczana na wszystkich

   drukach będzie pobierana przez program z Certyfikatu. Jeżeli

   użytkownikiem jest biuro rachunkowe, to program będzie się zachowywał

   jak wyżej, gdy firmą wybraną do kontekstu będzie biuro rachnkowe.

   Na wszystkich zestawieniach, program będzie umieszczał informacje o

   właścicielu licencji, dlatego ważną sprawą staje się ochrona

   Numeru seryjnego. Nie należy przekazywać go osobom trzecim, aby nie

   podszywały się pod legalnego użytkownika i co za tym idzie produkowały

   dokumentację z sygnaturą użytkownika.

 

5. Podczas przepisywania danych na nowy 2004 rok program nie przepisuje

   dokumentów sprzedaży i zakupów VAT które powinny być uwzględniane w roku

   2004. Ponieważ obecnie zagadnienie dokumentów w VAT na przełomie roku

   znacznie się skomplikowało, należy skorzystać z opcji pobierz dane z roku

   2003 (już w zainstalowanym programie na rok 2004). Program zada

   użytkownikowi szereg pytań zanim dokona importu danych. A w szcególności:

   a) czy importowane dokumenty dopisać do instaniejących czy też isteniejące

      dokumenty w VAT, przed importem skasować

   b) czy deklarację składamy kwartalnie, czy też miesięcznie

   c) czy Vat rozliczemy metodą kasową

   d) czy importować wszystkie niezapłacone dokumenty zakupu, czy tylko te

      których zapłata przypada na rok 2004. (Sposób zależy od konkretnego

      przypadku. Np podatnikowi u którego nie wystepują zwroty bezpośrednie

      nie trzeba w ogóle importować zapłat)

 

6. Jeżeli do przepisania na nowy rok nie wybierzemy wszystkich firm,

   to odmiennie niż miało to miejsce w ubiegłych latach, program

   nie zmieni numeracji firm pozostawiając je takie same jak w roku 2003

 

7. Wersja 8.00.001 jest pierwszą wersją na rok 2004 i ze zmian zawiera

   jedynie:

   a) nową tabelę płacy minimalnej i przeciętnej

   b) nowy kalendarz standardowy

   c) nowe koszty uzyskania pracowników (ulga nie uległa zmianie)

   d) nową stawkę ubiezpieczenia zdrowotnego

   e) zniesienie opodatkowania umów zlecenie podatkiem zryczałtowanym

      gdy kwota umowy jest niższa od 146 zł.

 

8. Inne elementy w tym możliwość wyboru opodatkowania w formie 19%

   będą dostępne pod koniec stycznia