Wersja 7.94e

============

1.deklaracja PIT-40 wersja (11)

  dla wydrukow w calosci musi byc zainstalowanany logomon wersja 1.3.5.6

 

Wersja 7.94c

============

1. poprawa PIT-40.

   a) odblokowana edycja wzorca

   b) poprawa odliczanej skladki zdrowotnego (7.75%)

 

Wersja 7.94

===========

 

1. Ostatnia wersja programu na rok 2003. Wersja ta będzie wymagana

   do przeinstalowania programu na rok 2004.

2. Wersja nie sprawadza dyskietki Liencyjnej. Jeżeli więc ktoś

   posiada dowolną licencję na rok 2003 będzie mógł zainstalować

   program bez aktualizacji dyskietki licencyjnej. Dodatkowo

   program nie przywiązuje się do sprzętu komputerowego, a więc w

   przyszłości np po wymianie komputera licencja nadal będzie działać

3. W opcji "zamknięcie miesiąca" dodano punkt "19% - czy warto?"

   Jest to prosty kalkulator w którym można sobie sprawdzić

   Czy opłaca się wybrać w nowym roku Opodatkowanie w podatku

   dochodowym 19% bez ulg i odliczeń. Ekran danych kalkulatora

   składa się z trzech części.

   a) w pierwszej wprowadzamy dane podatnika

      - dochód z dzialalości pomniejszony o te elementy o które

        można pomniejszyć dochów zarówno w przypadku  wybrania

        opodatkowania na zasadach ogólnych, jak i stawką 19%

        np. Zapłacone składki na ubezpieczenia społeczne

      - Inne dochody - to np. dochody z najmu lub stosunku pracy

        które należy ująć w zeznaniu rocznym (zasady ogólne)

        niezależnie od tego, czy wybraliśmy zasady ogólne, czy 19%.

      - Następna pozycja to odliczenia od dochodu przysługujące

        wyłącznie gdy podatnik wybierze stare zasady opodatkowania

      - Pozycja ostatnia to te odliczenia od podatku których można

        dokonać rozliczając się na zasadach ogólnych a nie można

        przy wyborze opodatkowania 19%. (np. powinniśmy z tego

        punktu wyłączyć odliczenie składek na ubezpieczenie

        zdrowotne. Składki te można bowiem odliczac w obu

        przypadkach. Nie mają więc znaczenia dla metody

        opodatkowania

   b) W drugiej części (prawa kolumna) wprowadzamy dane małżonka

   c) trzecia część po wproadzeniu danych i naciśnięciu klawisza

      END pokazuje nam jak kształtuje się nasz podatek dla

      poszczególnyh metod

      - pierwsza pozycja to suma podatku podatnika i małżonka

        którzy rozliczają sie na zasadach ogólnych ale oddzielnie.

        składają więc oddzielne PITy.

      - druga pozycja to wspólne opodatkowanie małżonków na zasadach

        ogólnych (jeden PIT)

      - Trzecia pokazuje na podatek obliczony od następujących części:

        + 19% od przychodów z działalności podatnika bez odliczeń +

        + podatek obliczony wg skali od innych dochodów również

          bez odliczeń

        + podatek obliczony wg skali dla małżonka z uwzględznieniem

          odliczeń

   e) Procent zapłaconego podatku jest w każdym przypadku stosunkiem

      sumy zapłaconego podatku małżonków do wspólnego dochodu

 

Wersja 7.93b

============

1. poprawka. Nie dalo sie wybrac urzedu skarbowego dla wlasciciela

   kto ma wersje 7.92,7.93,7.93a wystarczy skopiowac plik ks11.exe

   z katalogu poprawka_793b

 

Wersja 7.93a

===========

1. Dalsze zlagodzenie warunkow kontroli danych przy eksporcie do NFZ

   obecnie pracownik moze nie miec nr NIP i dowodu tozsamosci

2. Jezeli ktos ma zainstalowana wersje 7.92 lub 7.93, wystarczy

   skopiowac i zamienic plik ks5.exe ktory znajduje sie w katalogu

   poprawka_793a

 

Wersja 7.93

============

 

1. Złagodzono nieco kontrole danych identyfikujących pracownika.

   - Pesel MUSI wystąpić

   - jeżeli nie ma NIPU, musi wystąpić dodatkowy dokument tożsamości

 

 

 

Wersja 7.92

============

 

1. Wykonując zestawienie do kasy chorych mamy do wyboru dwie opcje

   a) zestawienie w formie papierowej (jak dotychczas z pewnymi

      zmianami w układzie zestawienia)

   b) zestawienie w formie elektroniczej

      - program zaklada podkatalog w katalogu z programem ksp

        o nazwie -N-F-Z-

      - w katalogu tym tworzy zbiory ktore nalezy pozniej skopiowac

        na dyskietke i wyslac do oddzialu NFZ

      - Jezeli zbior tworzony jest na komputerze z systemem Windows

        (Win95,Win98,Win_me,Win Nt,Win 2000, Win Xp) to tworzony

        zbiór ma nastepującą konstrukcję nazwy:

 

        {rrrr_mm_fff_(e)_nazwa_firmy.sko}

 

        gdzie:

              rrrr: rok za który przekazywana jest informacja

              mm  : miesiąc za który przekazywana jest informacja

              fff : nr firmy w menu

              e   : nr eksportu (czyli 1-dla informacji pierwszej i

                                       2..999 dla korekt)

              nazwa_firmy jest nazwą firmy umieszczaną w menu

              programu ksp

      - jeżeli zbiór tworzony jest na komputerze z systemem DOS, to

        konstrukcja nazwy pliku jest nastepująca:

 

        {fff-mmrn.sko}

 

        gdzie: fff: nr firmy w menu programu ksp

               mm : miesiąc za który składana jest informacja

               r  : rok za który składana jest informacja

                    (a-rok 2003

                     b-rok 2004 itd)

               n   : nr eksportu 1,2,..9,a,b,c..z

 

2. Program tworzy teraz jedno zestawienie kierowane do oddziału

   NFZ właściwego wg miejsca prowadzenia działalności

3. Nalezy uzupełnić następujące dane:

   a) w danych firmy na pierwszym ekranie danych należy

      wypbrać klawiszem {F1} właściwą gminę wraz z odpowiednim

      kodem (wyszukiwanie przez wpisanie fragmentu miejscowości)

   b) w danych firmy na drugiej stronie danych należy wybrać

      klawiszem {F1} właściwy oddział NFZ

   c) w danych właściciela należy na pierwszym ekranie danych

      wybrać klawiszem {F1} kod gminy wg GUS

   d) dla każdego pracownika w kartotece pracownika w danych osobowych

      należy wybrać klawiszem {G} kod gminy wg GUS

 

4. Wg specyfikacji opublikowanej przez NFZ przesłane do NFZ dane

   zostaną odrzucone jeżeli nie będą spełniały określonych warunków.

   Warunki te są bardzo ostre i KSP stara się je wszystkie sprawdzić

   dlatego też podczas tworzenia zbioru może się okazać że program

   każe na coś poprawić - to nie jest nasza (logotech'u) "inwencja",

   ale kontrola narzucona przez NFZ. Np sprawdzanie czy kreski

   w nr nip są na właściwych miejscach, Czy wprowadzona do programu

   płeć wynika z nr pesel itp.

 

Wersja 7.91

===========

 

1. Ponieważ w nowym płatniku nie ma możliowści pracy bez kontekstu,

   i nie ma możliwości wczytania danych w których nie zgadzają się

   dane płatnika. Dla spółek małżeńskich wprowadzono podczas przekazywania

   dokumentów do płatnika taką samą zasadę jak obowiązuje w VAT-7 i PIT-4

   Jeżeli w drugim imieniu wspólnika będzie gwiazdka program przekaże

   jako płatnika dane tej osoby a nie dane firmy.

 

 

Wersja 7.90

=============

 

1. Poprawa bledu. Umowy zelecenie objęte zryczaltowanym podatkiem

   dochodowym oraz składką na ubezpieczenie zdrowotne nie

   przekazywały sie do deklaracji RZA w programie płatnika.

2. Zmieniono sposób obliczania limitu dla zwrotu bezpośredniego,

   oraz wydruk rejestru zakupów VAT dla małego podatnika

   rozliczającego się metodą kasową. Zmiana będzie widoczna

   jedynie u tych użytkowników którzy (prawdopodobnie przez

   pomyłkę) wprowadzali zapłaty do faktur zakupowych z datą

   mniejszą niż data otrzymania faktury. Obecnie program gdy

   zauważy taką sytuację, traktuje datę zapłaty tak jakby była

   równa dacie otrzymania faktury.

 

 

Wersja 7.89

===========

1. Poprawiono błąd w środkach trwałych. Program zle drukował

   kwotę umorzenia do wyksięgowania z kosztów w dokumencie

   likwidacji elementu środka trwałego. Wymagane jest powtórzenie

   odpisów począwszy od miesiąca w którym zlikwidowano element.

   Przypadek ten występował gdy srodek składał się z wielu

   elementów a likwidowany element nie był elementem ostatnim

   (wg jego daty OT)

2. Poprawiono w opcji drukowania faktur przypisanie sposobu zapłaty

   G-fotówka do faktury w momencie przygotowania faktur dla

   klientów biura (pomomo wprowadzenia sposobu gotówka program

   przypisywał -P-przelew)

 

Wersja 7.88

===========

1. Poprawiono blad wydruku kwoty slownie na bankowym dowodzie wplaty

   (program dodawal wyrazy "zero groszy")

2. Poprawa bledu przy archiwizacji danych na dyskietke w przypadku

   gdy dane nie miescily sie na jednej dyskietce

 

Wersja 7.85

===========

1. poprawiono blad zwiazany z aktualizacja w KSP kwoty storna VAT z utargu

   Program nie aktualizowal tej kwoty, gdy zmienila sie struktura zakupow lub

   wartosc utargu

 

Wersja 7.85  ( 2003 V 28 Środa )

================================

 

1. Poprawiono błąd w wydruku kwoty słownie na fakturach. (nie

   u wszystkich)

2. Zmieniono oznaczenia w parametrach definiujących pozycję na

   fakturze dla klientów biura:

   było:

        - [mc]  miesiac sprzedaży słownie

        - [rok] rok sprzedaży

   jest:

        - mc0  :miesiąc sprzedaży słownie pobierany z daty sprzedaży

                na fakturze

        - rok0 :rok sprzedazy wynikajacy z daty sprzdaży na fakturze

        - mc1  :poprzedni miesiąc sprzedaży słownie względem daty

                sprzedaży na fakturze

        - rok1 :tak jak mc0

 

        przykład: jeżeli data sprzedaży jest równa 2003.01.12 to

        mc0  = styczeń

        rok0 = 2003

        mc1  = grudzień

        rok1 = 2002

 

3. W parametrach instalacyjnych VAT na stronie nr 8 dodano jeszcze

   jeden parametr. "Czy zrezygnowanie ze zwrotu bezpośredniego na

   korzyść przeniesienia ma zerować bieżący limit miesięczny".

   Dotychczas program zakładał odpowiedź {TAK}.

   Omówienie:

   ----------

   Program niezależnie od tego czy w danym okresie rozliczeniowym

   przysługuje klientowi zwrot bezpośredni, czy też nie oblicza

   limit zwrotu bezpośredniego zgodnie z art.21 ust.2a. A wiec

   sumuje zapłaty faktur zakupowych. Jeżeli w danym miesiącu brak

   jest sprzedaży lub zwrot bezpośredni jest niższy od limitu, to

   limit niewykorzystany jest przenoszony na następny okres

   rozliczeniowy (to też jest parametr w programie). Jeżeli

   natomiast podatnik ma prawo do zwrotu bezpośredniego i zwrotu

   tego mógłby dokonać bo wszystkie faktury ma zapłacone, ale z

   jakiegoś powodu rezygnuje ze zwrotu i calą kwotę daje

   "Do przeniesienia", to dotychczas program uznawał że podatnik

   zerygnując ze zwrotu wynikającego z bieżącego miesiąca traci

   prawo do tego zwrotu (w części przysługujej mu za ten miesiąc)

   również w następnych okresach. Obecnie można samemu zdecydować

   czy limit ma zostać przez program wyzerowany, czy też ma

   powiekszyć limit w nastepnych okresach

 

 

Wersja 7.84c

============

1.Poprwa bledu w przekazywaniu naleznego vatu do tabel podatkowych.

  (jezeli przekazano do tabel podatek, a po wprowadzeniu kolejnych danych

   zamiast do zwrotu lub zaplaty podatek jest do przeniesienia, to program

   nie zmienial kwoty vatu w tabeli)

2. Poprawiono usuwanie rekordu w "dochodach z innych firm" -

   (undefined identifier)

3. Poprawa polskich liter na wydruku dowodu wplaty do banku - przy wydruku

   za posrednictwem Logomona

 

Wersja 7.84b

============

1. Poprawa bledu. Nie zapamietywala sie data likwidacji S.T.

2. poprawa bledu podczas przekazywania wystawionych faktur do firmy

   w ktorej wlasnie ktos pracuje. Program nie kasowal przekazanych

   faktur po ich zaksiegowaniu co skutkowalo ciaglym ich dopisywaniem

   za kazdym razem gdy weszlo sie do firmy.

 

Wersja 7.84

===========

1. Drobne poprawki bledow w korespondencji seryjnej oraz

   w uprawnieniach

2. poprawa bledu w zmianie wspolnikow

 

 

Wersja 7.83  ( 2003 V 8 Czwartek  )

===================================

 

UWAGA! wersja 7.83 jest platna dla uzytkownikow posiadajacych wersje

       KSP dla biur rachunkowych (do prowadzenia wielu firm -

       doplata 200 PLN netto). Wersja ta wymaga aktualizacji

       dyskietki licencyjnej. Wyjatek stanowia uzytkownicy ktorzy

       wykupili roczny abonament (nie musza aktualizowac dyskietki

       licencyjnej). Dla uzytkownikow nie bedacych biurami

       rachunkowymi wersja ta jest bezplatna, wymaga jednak

       aktualizacji dyskietki licencyjnej. Mozna tego dokonac jak

       zwykle przez internet.

 

UWAGA! Obecnie mamy piec dyskietek instalacyjnych

 

 

1. Zmiany w tej wersji mają istotne znaczenie dla biur rachunkowych.

   Dla pozostałych użytkowników raczej poślednie.

2. Zmieniono całkowicie zasady logowania się do programu i system

   zabezpieczeń. Obecnie zaraz po zainstalowaniu nowej wersji

   programu jedynym zarejestrowanym (w programie) użytkownikiem

   będzie {Admin} z pustym hasłem dostępu. I w związku z tym należy

   w pierwszej kolejności wprowadzić do programu wszystkich

   użytkowników programu. Wykonujemy to w opcji INSTALACJA,

   UŻYTKOWNICY/wszyscy użytkownicy. W punkcie tym należy:

   a) dopisać wszystkich użytkowników

   b) imię i nazwisko, Identyfikator logowania (jest to ten

      identyfikator, który pokaże się przy wejściu do programu),

      oraz Typ użytkownika:

        S - Super administrator, To użytkownik który ma dostęp

            do tajnych raportów z ważnych operacji wykonanych

            w programie (np. otwarcie miesiąca), oraz ma prawo

            dostępu do danych innych użytkowników. Może dopisać

            użytkownika - usunąć mu hasło itp

        A - Administrator. Może zarządzać innymi użytkownikami, ale

            nie ma dostępu do tajnych raportów i danych Super

            Administratora

        O - Operator. Ma dostęp jedynie do swoich danych.

        U - Użytkownik nieaktywny. To użytkownik który nie ma

            dostępu do programu. W programie nie można usunąć

            użytkownika, można go jedynie zablokować.

   c) W tej opcji każdemu użytkownikowi oddzielnie, lub zaznaczonej

      grupie, można przyporządkować firmy do których nie będą mieli

      dostępu. Po wciśnięciu klawisza ~ F9 ` pokaże nam się lista

      wszystkich firm. Firmy do których dostęp ma być zablokowany

      zaznaczamy (spacja). Klawiszem END potwierdzamy chęć wykonania

      operacji. Opcję tę można wykonać jedynie wtedy gdy nikt inny

      nie pracuje w KSP z żadną firmą. Nawet gdy z KSP pracuje

      jeden użytkownik powinien mieć wybraną opcję "Praca bez

      kontekstu"

   d) W tej opcji również nadajemy użytkownikom prawa dostępu do

      poszczególnych opcji programu. Grupie zaznaczonych

      użytkowników lub bieżącemu można po naciśnięciu klawisza F8

      zaznaczyć te opcje które nie będą dostępne. Automatycznie

      opcje niezaznaczone są dostępne. Później, będzie można je

      jeszcze bardziej ograniczyć w poszczególnych firmach. Tak

      więc opcje dostępne i zakazane, które zdefiniujemy w tym

      punkcie obejmują swym zasięgiem wszystkie dostępne dla danego

      użytkownika firmy.

   e) Z opcji tek będziemy korzystać na początku pracy z wersją

      7.80 oraz w przypadku gdy dopiszemy nowego użytkownika i

      będziemy mu przypisywali odpowiednie uprawnienia. Odmiennie,

      gdy dopiszemy nową firmę, To będzie ona dostępna automatycznie

      dla wszystkich użytkowników. Nadawanie uprawnień w tej opcji

      byłoby uciążliwe, dlatego też mamy do dyspozycji następny

      punkt "Zabornione firmy i Opcje"

3. W opcji "Zabronione Firmy i Opcje" zobaczymy po lewej stronie

   okno z wszystkimi użytkownikami a po prawej z wszystkimi firmami.

   Pomiędzy oknami przechodzimy klawiszem {TAB}. Możemy wykonać tu

   następujące operacje:

   a) F9  - zaznaczonym użytkownikom zabronimy dostępu do

            zaznaczonych firm

   b) ^F9 - zaznaczonym użytkownikom zezwolimy na dostęp do

            zaznaczonych firm

   c) F8  - zaznaczonym użytkownikom zabromimy wykonywać zaznaczone

            opcje w zaznaczonych firmach. Przykładowo - pewien

            użytkownik może w wszystkich swoich firmach księgować

            dokumenty z wyjątkiem firmy 2 i 3. wówczas w poprzednij

            opcji zezwalamy na księgowanie dokumentów a w

            niniejszej w wybranej grupie firm zabraniamy tego.

            UWAGA. Operacja przeprowadzana jest jedynie na

            zaznaczonych opcjach, oznacza to że opcje niezaznaczone

            nie są brane pod uwagę. (inaczej jak w poprzednim

            punkcie gdzie opcje niezaznaczone były automatycznie

            dostępne). I jeszce jedna uwaga Uprawnienia nadane w

            poprzedniej opcji są ważniejsze niż te nadawane tutaj.

            Opcje zabronione poprzednio będą również zabronione we

            wszystkich firmach, można to zmienić jedynie w

            poprzdniej opcji.

   d) ^F8 - zaznaczonym użytkownikom zezwalamy na dostęp do

            zaznaczonych opcji w zaznaczonych firmach. Jest to

            odwrotna operacja do tej którą opisaliśmy powyżej.

            Jednak obowiązują tu te same uwagi. Jeżeli zabroniliśmy

            dotępu do pewnej opcji w puncie 2. lit.d) to tutaj nie

            można tego zmienić.

 

4. Następna zmiana w programie dotyczy drukowania deklaracji w

   formie nadruku na oryginalnej deklaracji. Zmiana ta ma znaczenie

   dla użytkowników pracujących w sieci lokalnej. Jak wiadomo

   pracując w sieci użytkownik może wykonywać wydruki na dowolnej

   drukarce w biurze. Jeżeli biuro posiada drukarki różnych typów

   np. OKI 321, OKI 3321, EPSON 1050 HP 690 itp. to wzorce

   deklaracji dopasowane do jednej drukarki mogą i przeważnie nie

   pasują do innej. Biura radzą sobie dotyczczas z tym problemem

   tak że przyporządkowują określone deklaracje do określonych

   drukarek. Np. PIT-5 drukowany jest zawsze na tej a nie innej

   drukarce. Oczywiście powoduje to niepotrzebny ruch w biurze i

   "korki" przy drukarkach. Obecnie możemy każdej drukarce

   przyporządkować zdefiniowaną przez nas grupę wzorców. Dla

   uproszczenia załóżmy że mamy w firmie cztery drukarki OKI 3321

   OKI 3320, HP 690, XEROX P8e. Drukarki te możemy podzielić na

   dwie grupy:

   a) OKI 3321, OKI 3320

   b) HP 690,  XEROX P8e

   wzorce dopasowane do drukarki OKI 3321 pasują również do drukarki

   OKI 3320 a wzorce dopasowane do drukarki HP pasują do drukarki

   XEROX. Czyli powinniśmy mieć dwie grupy wzorców dla drukarek

   a) i b) a kazda z grup wzorców powinna być oddzielnie dopasowana

   do wybranej drukarki z danej grupy.

5. W opcji Wzorce druków urzędowych możemy obecnie założyć dowolną

   liczbę grup wzorców. Nowo założona grupa (INSERT) ma takie wzorce

   jak grupa "WZORCE LOGOTECH" a więc grupa wzorców dostarczanych

   przez naszą firmę. Używając klawisza F5 można skopiować do

   bieżącej grupy wzorców, wzorce z innej, wybranej grupy.

   Dopasowując wzorce z danej grupy do drukarki powinnśmy najpierw

   wybrać jakąś konkretną drukarkę (jako reprezentanta danej grupy)

   na której będzie odbywać się proces dopasowywania.

6. Po załozeniu grup wzorców i dopasowaniu ich do drukarek,

   powinniśmy następnie przuporządkować daną grupę wzorców do danej

   drukarki. Wykonujemy to w opcji Definicje drukarek. Grupę wzorców

   wybieramy klawiszem F1.

7. W programie zmieniono sposób wybierania firmy z którą będziemy

   pracować Obecnie celowi temu służy pierwsza opcja w programie

   (nie działa już klawisz F10). W opcji tej można dodatkowo wybrać

   a) usuwanie firmy,

   b) pracę bez żadnej firmy

   c) dopisanie nowej firmy

   d) umożliwić pracę w zamkniętych miesiącach. Użytkownik który ma

      możliwość zmieniania danych w zamkniętych miesiącach jest

      każdorazowo ostrzegany przez program, że zmiany które właśnie

      robi odnoszą się do zamkniętych miesięcy. Dodatkowo każda taka

      operacja jest odnotowywana w specjalnym raporcie. Może to być

      uciążliwe w przypadku gdy wprowadzamy dane dla nowej firmy,

      Gdzie niektóre dane należy wprowadzić za okresy z poprzednich

      lat. Np. Środki trwałe. Taki użytkownik z uprawnieniami do

      dokonywania zmian w zamkniętych miesiącach może wybrać tę

      opcje aby program nie monitował go ciągle, o dokonywaniu zmian

      w zmkniętych miesiącach. Ustawienie to działa jedynie do czasu

      opuszczenia programu i tylko w danej firmie. Zmiana firmy na

      inną likwiduje do ustawienie.

8. W programie, na razie tytułem próby, każdy dokument w KSP i w

   ewidencji VAT zostaje opatrzony znacznikiem:

   a) kto stworzył dany dokument i  kto jako ostatni go poprawiał

   b) kiedy

   c) na jakim komputerze

   Informację tę można otrzymać po naciśnięciu klawisza {K} na danym

   dokumencie.

9. Obecnie wymieniając Normy podatkowe we wszystkich firmach,

   wymiania się jedynie ich aktualnie edytowaną część,

   Np. zmieniamy tabele podatku dochodowego, to zmieniona zostanie

   tylko ta tabela a nie wszystkie pozostałe normy.

10. Gdy znajdujemy się na menu głównym programu i jesteśmy Super

    Administratorem to możemy po naciśnięciu klawisza ALT+R obejrzeć

    raport z ważnych operacji w danej firmie lub w całym KSP

11. Do wydruku Rocznej ewidencji S.T. Podatkowej i Księgowej dodano

    nr pierwszej faktury zakupu

 

 

12. Nowy moduł w głównym menu programu "TABELE I PŁATNOŚCI". Moduł

    ten podzielony jest na dwie zasadnicze części

     a) wszystkie firmy zarejestrowane w ksp

     b) wszyscy wlaściciele

13. Dla każdej z firm dostępne są tabele dla różnych zobowiązań

    podatkowych

     a) PIT-4

     b) PIT-8a

     c) VAT-7

     d) ZUS-51 (skladki społeczne)

     e) ZUS-52 (składki zdrowotne)

     f) ZUS-53 (składki na FP)

     g) Lista Płac

   W tabelach tych można rejestrować, zarówno należności za

   poszczególne miesiące jak i dokonane do nich zapłaty, wraz

   z naliczaniem odsetek. Dodatkowo można umieszczać krótkie

   notatki oraz zaznaczć sobie że dany PIT został przekazany do US

   lub klientowi, że został wydrukowany że klient został

   poinformowany o wysokości należności. O każdej wprowadzonej

   informacji można dowiedzieć się kto, kiedy i na którym

   komputerze ją wprowadził lub zmieniał.

14. Podobnie jak ma to miejsce dla firm, dla włascicieli program

    pamięta następujące tabele

     a) PIT-5

     b) ZUS-51 (składki społeczne)

     c) ZUS-52 (składki zdrowotne)

     d) ZUS-53 (składki na FP)

   Dla tabeli dla składek na ubezpieczenie zdrowotne oprócz kwot

   należności można zarejestrowć kwotę składki podlegającą

   odliczeniu od podatku. Dostępne jest również specjalne

   zestawienie zapłat składek na ubezpieczenie zdrowotne dokonanych

   w roku podatkowym z przypilnowaniem kwot podlegających odliczeniu

   od podatku.

15. Kwoty należności można rejestrowac bezpośrednio w tabelach lub

    w innych miejscach programu KSP

   a) VAT-7 - tabela aktualizuje się automatycznie podczas

      przeliczania deklaracji

   b) PIT-4 oraz składki ZUS płacone przez firmę podczas

      przekazywania wynagrodzeń z płac do KSP

   c) PIT-8a podczas przekazywania umów zlecenie do KSP

   d) PIT-5 podczas zamykania miesiąca

16. Podczas wprowadzania zapłaconej składki na ubezpieczenie

    zdrowotne właściciela w osobistych danych podatkowych można

    nacisnąć klawisz INSERT i pobrać zarejestrowane w tabeli

    ZUS-52 zapłaty.

17. Tabele dla firm i właścicieli można przeglądac drukować i

    wprowadzać do nich dane mając je na ekranie w dwóch postaciach:

    a) gdy widzimy wszystkie firmy (lub włascicieli) w wybranym

       miesiącu

    b) gdy widzimy wybraną firmę lub właściciela we wszytkich

       miesiącach roku

18. program będzie przechowywał tabele z bieżacego i poprzedniego

    roku podatkowego

19. Jeżeli nie chcemy aby dany właściciel pojawiał nam się w tabelach

    (np. dlatego że występuje w KSP w wielu firmach a rozliczamy go

    tylko w jednej) to należy w danych właściciela w danej firmie

    na drugiej stronie danych wprowdzić informację że ta firma

    nie jest główna firmą z której rozliczamy tego właściciela)

20. Jeżeli dany użytkownik nie ma dostępu do jakiejś firmy,

    to równocześnie nie będzie miał dostępu do właścicieli z tej

    firmy

21.W tabelach wszystkie firmy i wszyscy właściciele można dla

   zaznaczonych firm lub właścicieli wydrukować dokument

   korespondencji seryjnej (F5). W opcji wzorce korespondencji

   seryjnej można zaprojektować sobie dowolną liczbę dokumentów.

   Projektując wzorzec możney po naciśnięciu klawisza F6 pobrać

   zmienną którą możemy umieścić na wzorcu: np. nazwisko

   właściciela, datę urodzenia, nazwę firmy. Wzorzec podczas wydruku

   zostanie powielony dla każdego zaznaczonego właściciela lub

   firmy i w miejsce zmiennej umieszczona zoztanie jej wartość:

   np. jeśli we wzorcu wystąpi zmienna [20 ] to w jej

   miejsce program umieści NIP dla klienta biura.

 

22. Nowy moduł do wystawiania faktur. Ta część programu dedykowna

    jest dla biur rachunkowych. Ponieważ w niniejszym czytaj.to jest

    zbyt mało miejsca na opisanie całego modułu, odsyłam wszystkich

    do instrukcji obsługi. Zasygnalizuję tylko pewne cechy

    charakterystyczne modułu:

    a) Faktury można wystawiać będąc w firmie którą oznaczymy jako

       biuro rachunkowe

    b) faktury i korekty można wystawiać wszystkim klientom którym

       biuro prowadzi księgowość, jak również klientom z kartoteki

       kontrahentów. Faktury można przekazać do KSP, rejestów VAT

       i Rozrachunków - zarówno w swojej KSP jak i w ksp klientów.

    c) dla klientów biura można stworzyć wzorce faktur

       - opisy i ceny poszczególnych pozycji na fakturze

       - ceny mogą być obliczane na podstawie np. ilości dokumentów

         ilości pracowników, środków trwałych

    d) Wystawione faktury można za jednym zamachem (zaznaczone)

       przekazac do KSP lub wydrukować

 

 

Wersja 7.79a ( 2003 III 26 )

============================

 

1. Poprawiono błąd przy aktualizacji środków trwałych na podstawie

   ubiegłego roku. Program nie przepisywał daty OT do tabeli S.T.

2. Ta wersja programu poświęcona jest w całości ograniczeniom

   zwrotu bezpośredniego podatku VAT. Jak wiadomo zwrot ten

   ograniczony jest dwoma limitami. Pierwszy (a w zasadzie drugi)

   wynika z Art.21 ust.4 i ogranicza kwotę zwrotu do wysokości

   22% kwoty sprzedaży netto z okresu rozliczeniowego

   opodatkowanej stawkami niższymi niż 22% . Nazwijmy ten limit

   {Limit1}

   Drugi limit wynika z Art.21 ust.2a i ogranicza zwrot podatku

   do wysokości kwoty podatku naliczonego na fakturach

   dokumentujących zakup, które zostały w całości zapłacone.

   Nazwijmy ten limit {limit2}. Program oblicza odrębnie za

   każdy okres rozliczeniowy  obydwa limity. Przy czym

   wykorzystuje je jedynie wtedy gdy dokonujemy zwrotu

   ograniczonego. W ten sposób program realizował operacje

   zwrotu dotychczas, a więc ograniczał zwrot bezpośredni

   do odpowiednigo limitu przypadającego na dany okres

   rozliczeniowy. Pewien problem stanowi sytuacja w której

   {limit2} nie jest "skonsumowany" w całości, np. w danym

   miesiącu dokonaliśmy zakupów i zakupy te są w całości

   zapłacone, ale nie mamy sprzedaży, W następnym miesiącu

   mamy już sprzedaż ale nie dokonaliśmy żadnych zapłat,

   a więc limit2 za ten okres jest = 0. W dotychczasowej

   wersji programu nie można było wystąpić o zwrot podatku

   bowiem limit2 za ten okres wynosił ZERO, chociaż ewidentnie

   cały podatek naliczony był zapłacony.

   W praktyce może dojść do następujących sytuacji:

   a) limit2 jest wykorzystany w całości (nadwyżka podatku

      naliczonego nad naleznym jest > limitu

   b) limit jest wykorzystany w części (np Limit1 < limit2)

   c) limit nie jest wykorzystany wcale (brak czynności

      opodatkowanych, sprzedaż wyłącznie ze stawką 22)

   Powstaje więc pytanie co zrobić z niewykorzystaną kwotą

   limitu?

3. W programie dodano w parametrach konfiguracyjnych w VAT

   stronę 8 danych na której zdecydujemy co ma robić program

   Czy niewykorzystany limit przepada, czy też nie.

4. W obliczeniach deklaracji VAT-7 dodano stronę 5 na której

   pokazywane są wszystkie dane związane z ograniczeniami

   zwrotu bezpośredniego

5. Jeżeli zdecydujemy, że niewykorzystany limit przenosi się

   do następnych okresów rozliczeniowych, program w wymienionych

   niżej sytuacjach wykona co nastepuje

   a) w przypadku ograniczamy zwrot bezposredni, niewykorzystana

      część limitu2 przenosi się na następne okresy rozliczeniowe

   b) gdy w okresie rozliczeniowym zamiast zwrotu ograniczonego

      wybierzemy "do przeniesienia" wówczas cały limit2 z bieżacego

      okresu ulega wykasowaniu. Pozostaje limit z przeniesienia,

      który przeniesie się na następne okresy.

   c) gdy w okresie rozliczeniowym zamiast zwrotu ograniczonego

      wybierzemy zwrot w całości, wówczas Limit2 bierzący oraz

      limit2 z przeniesienia ulegają wyzerowaniu

   d) gdy w okresie rozliczeniowym wystąpi nadwyżka podatku

      należnego nad naliczonym, wszystkie limity zostają

      wyzerowane.

   e) w przypadku gdy w okresie rozliczeniowym cała sprzedaż

      opodatkowana jest stawką 22%. Limit2 przenosi się do

      następnych okresów w całości

 

 

 

Wersja 7.79  ( 2003 III 20 )

============================

 

1. Poprawiono błąd przy przejmowaniu S.T. z roku 2002.

   Program nie aktualizował struktur, co skutkowało przedwczesnym

   zakończeniem pracy z błędem

2. Poprawiono wydruk przelewu na VAT-7 dla podatników składających

   deklaracje kwartalnie. W pozycji "okres" powinno być "K"

   (kwartał) a było "M" (miesiąc)

3. We wszystkich zestawieniach w środkach trwałych zamieniono

   oznaczenie KRŚT na KST

4. W środkach trwałych w zestawieniach dla celów księgowych

   program pyta czy dzielić zestawienie na grupy KST.

5. Gdy wchodzimy do kartoteki miesięcznych odpisów w środkach

   trwałych, i poprzednio ustawiony był miesiąc i rok mniejszy

   od bieżącego miesiąca w KSP, program przestawia datę na

   bieżący miesiąc taki jak w KSP.

6. Na wydrukach środki trwałe jednorazowe zamiast stawki 100% mają

   teraz " - " (kreseczkę)

7. Program instalacyjny przepisuje Rachunek bankowy z danych

   firmy do danych właściciela, gdy w danych właściciela nie

   jest on wypełniony.

8. Gdy edytujemy dane właściciela, program przepisze mu rachunek

   bankowy z danych firmy, gdy w danych właściciela nie jest

   wypełniony.

9. Poprawiono w obliczeniach deklaracji VAT-7 pobieranie danych z

   rejestrów dla podatników rozliczających się kwartalnie.

   Program traktował ich jak zwykłych podatników.

10.W opcji Kartoteka środków trwałych dostępny jest klawisz "R"

   którym wybieramy rok począwszy do którego mają nam się pokazać

   środki trwałe mające datę likwidacji późniejszą od wybranego

   roku. Roczne zestawienie dostępne w tej opcji dotyczą zawsze

   wybranego roku.

 

 

 

 

 

Wersja 7.78  ( 2003 III 17 )

============================

 

1. Dla podatników MP-kasowców dodano dwa zestawienia w opcji

   Rejestr zakupów

   a) zestawienie faktur dokumentujących zakup od których podatek

      naliczony VAT mógłby być odliczony w bieżącym kwartale, ale

      nie będzie, z uwagi na to że faktura nie została w całości

      zapłacona. Podatek VAT naliczny na takiej fakturze stanowi

      koszt uzyskania przychodu.

   b) zestawienie faktur otrzymanych w okresie wcześniejszym niż bieżący

      kwartał i zapłaconych w całości w bieżącym kwartale. Są to faktury

      z punktu a) zapłacone w bieżącym kwartale. A więc zestawienie to

      jest podstawą do wyksięgowania z kosztów podatku VAT zaksięgowanego

      tam wcześniej z uwagi na brak zapłat do faktury. Teraz zapłaty

      już są - podatek naliczony wolno odliczyć i dlatego koszty należy

      pomniejszyć.

 

 

Wersja 7.77  ( 2003 III 17 )

============================

 

1. Wszystkie zmiany w tej wersji dotyczą małego podatnika który

   wybrał metodę kasową rozliczania podatku VAT.

2. Podatnik powinien w punkcie Ewidencja VAT/Parametry instalacyjne

   prowadzić datę początkową rozliczania się metoda kasową, oraz

   zaznaczyć na "T" parametr odpytywania przez program o zapłatę

   przy rejestracji zakupów w księdze.

3. Przy obliczeniach podatku czynimy w programie następujące

   założenia:

   a) Faktury groszowe, raporty fiskalne, paragony fiskalne

      zwroty fiskalne, Utargi dzienne sa zapłacone w momencie

      sprzedaży

   b) faktury VAT - MP z podpiętym paragonem fiskalnym (sprzedaz

      na rzecz osób nie prowadzących działalności gospodarczej)

      są zapłacone w dniu wystawienia faktury

   c) Zakupy środków trwałych są zapłacone, jeżeli jest inaczej

      użytkownik powinien sam dopilnować terminu zapłaty

      odpowiednio modyfikując datę "uwzględnić w deklaracji

      za miesiąc"

   d) utargi dzielone są strukturą zakupów faktycznie dokonanych,

      a nie tych które zostały zapłacone

   e) do obliczenia wartości początkowej Środków Trwałych brana jest

      pod uwagę struktura sprzedaży wg "zaplat" a nie wg wystawionych

      faktur.

   f) Podatek VAT od niezapłaconych faktur dokumentujących zakup

      nie jest przenoszony do innych wydatków w KSP.

   g) W rejestrze sprzedazy VAT program ignoruje pole "uwzględnić

      w deklaracji za miesiąc". Do obliczeń brana jest pod uwagę

      {data sprzedaży}

4. Dodano nową opcje w rejestrze sprzedaży "Rejestr zapłat"

5. W rejestrze zapłat drukujemy rejestr sprzedaży VAT dla

   faktur VAT-MP wystawionych podmiotom gospodarczym. Z uwagi na

   zawiłość obliczeń, oraz brak miejsca na papierze, może okazać

   się konieczne wydrukowanie dodatkowo normalnego rejestru sprzedaży.

   Zapłata do faktury jest dzielona na poszczególne stawki VAT

   taką samą proporcją w jakiej ma się sprzedaż Brutto wg

   poszczególnych stawek na całej fakturze VAT-MP. Po wyodrębnieniu

   kwoty zapłaty przypadającej na poszczególnoą stawkę VAT program

   oblicza VAT i wartość Netto wg wzorów:

 

   VAT   = ZAPŁATA_WG_STAWKI*Stawka_VAT/(100 + Stawka_VAT)

   NETTO = ZAPŁATA_WG_STAWKI - VAT

 

6. Pozostałe rejestry w miare potrzeb drukujemy jak dotychczas

7. Nie należy powielać zapłat w rozrachunkach i w zapłatach w

   rejestrze sprzedaży. Jeżeli prowadzimy rozrachunki, to możemy

   najpierw pobrać zapłaty z rozrachunków i później uzupełnić

   to co brakuje w rejestrze sprzedaży. Wprowadzonych zapłat

   w rejestrze sprzedaży nie należy nanosić w rozrachunkach.

8. Rejestr Ogólny zakupów drukujemy jak dotychczas z rejestru

   zakupów. Dla MP-kasowca rejestr ten wygląda inaczej niż dla

   {normalnego} podatnika. Dla MP-Kasowca nie ma możliwości

   wydrukowania {normalnego} rejestru ogólnego zakupów.

9. Wydruk Rejestru zapłat który wykonujemy w rejestrze zakupów

   dotyczy tak jak dotychczas Zwrotów bezpośrednich i wykonujemy

   go niezaleznie od tego czy podatnik jest MP-kasowcem czy nie.

 

 

 

 

 

Wersja 7.76  ( 2003 III 13 )

============================

 

1. Poprawa błędu w obliczaniu ograniczenia kwoty zwrotu bezpośredniego

   w VAT. Program sumował do obliczeń i jeden miesiąc za dużo

2. Poprawa błędu w przekazywaniu stawek na Ubezpieczenie wypadkowe

   do DRA właścicieli. (były zamienione firmy z włascicielem)

3. Zmiana wzorca wydruku rachunku do umowy zlecenie na poprzedni

4. Podział KSP na cztery dyskietki instalacyjne

 

 

Wersja 7.75  ( 2003 III 8 )

===========================

 

1. dodano deklarację PIT-40 dla logomona wersja 1.3.5.3

2. Poprawa karty wynagrodzeń. Program nie pokazywał zaliczek

   podatku przekazanych do US z tytułu wypłaconych zasiłków

3. Wydruk Rejestru zapłat został posortowany wg daty otrzymania

   faktury

4. Udostepniono możliwość połączenia w jeden zestaw środków

   trwałych wpełni zamortyzowanych oraz łączenia środków

   niezamortyzowanych ze środkami zamortyzowanycmi

5. Nowa opcja Przejęcia danych z systemu RCP. Aby przejąć dane

   należy:

   a) w instalcji w parametrach księgowania wprowadzić ścieżkę do

      systemu RCP

   b) w opcji Pracownicy-konfiguracja/Import-Eksport-Zcalanie nalezy

      przez naciniie klawisza ENTER w kolumnie RCP zaznaczyć tych

      pracowników, których dane są importowane z systemu RCP. Program

      będzie importował dane dla pracowników zaznaczoncyh którzy mają

      w kolumnie RCP zapis {Tak}

   c) numer pracownika wyświetlany w drugiej kolumnie musi być

      identyczny jak numer pracownika w systemie RCP

   d) Po naciśnięciu klawisza F5 program dokona importu następujących

      danych

      - każdemu pracownikowi zostanie założony indywidualny kalendarz

        godzinowy

      - do kalendarza zostaną zapisane dane o nominalnym czasie pracy

      - do absencji zostaną wprowadzone wszystkie nieobecności bez

        wypełniania pola {ilość dni roboczych} {kalendarzowych} i

        {godzin}. absencje te muszą zostać zweryfikowane, szczególnie

        jeśli chodzi o % wypłaty, oraz typ absencji. (np. Wynagrodzenie

        chorobowe -czy zasiłek)

   e) Do systemu RCP wysyłamy dane po zaznaczeniu pracowników i

      wcisnięciu klawisza F6

   f) Raport o błędach można zobaczyc wciskając klawisz {R}

6. Dla dokumentów RSA i RZA dodano nr dowodu osobistego dla

   właściciela

7. Aby zmniejszyć ilość pamięci potrzebnej programowi dokonano

   podziału programu na dodatkowe elementy. W związku z tym opcja

   Przekazywania danych do Płatnika została umieszczona w osobnym

   menu.

8. W danych płacowych pracownika [F3] umieszczono dodatkowe pole %

   wynagrodzenia minimalnego. Przez procent ten mnożone jest

   wynagrodzenie minimalne i zasiłek minimalny zdefiniowane w

   normach podatkowych. Zaraz po zainstalowaniu nowej wersji

   wszyscy pracownicy mają przypisane 100%

9. W obliczeniach deklaracji VAT-7 zmieniono procent zwrotu ulgi

   z tytułu zakupu kasy fiskalnej na 25% dla deklaracji

   miesięcznych i 50% dla kwartalnych

10.W katotece środków trwałych dodano podsumowanie wartości w

   zestawieniu- "wykaz środków trwałych"

11.Dodano dwa zestawienia:

   a) wykaz środków trwałych zlikwidowanych

   b) wykaz środków trwałych którym obniżono wartość

      (zlikwidowane elementy)

12.Jeżeli właściciele składają odrębne deklaracje DRA.

   Program wpisuje im stawkę na ubezpieczenie wypadkowe 1.93%

13.dodano dwa nowe zestawienia w rejestrze zakupow VAT i rejestrze

   sprzedaży vat

   a) zestawienie kwartalne sprzedazy

   b) zestawienie kwartalne zakupow

14.W płacach w obliczeniach w "danych do wypłaty" dodano nowe pole

   {współczynnik ekwiwalentu}. Jeżeli pole to nie jest wypełnione

   program sam obliczy współczynnik na podstawie kalendarza,

   jeżeli natomiast pole to jest > 0 program przyjmie wprowadzony

   współczynnik do obliczeń.

15.Aby otrzymac Świadectwo Legalności programu KSP oraz umowe

   licencyjną należy zarejestrować program u sprzedawcy podając

   mu nr seryjny programu i wprowadzając w odpowiedzi klucz do

   programu. Wykonujemy to w opcji INSTALACJA/REJESTRACJA PROGRAMU.

   Ponieważ świadectwa znajdują się obecnie w wazie projektowania,

   proszę dzwonić za około 30 dni

16.W danych właściciela w instalacji dodano drugą stronę danych

   dodano tam rachunek bankowy właściciela dla potrzeb

   wykonania przelewu do PIT-5

 

 

 

Wersja 7.72  ( 2003 II 23 )

===========================

 

1. Dodano nowe deklaracje VAT-7 wersja (7) i VAT-7K wersja (1)

2. Dodano wszystkie deklaracje drukowane w całości przez program

   logomon. Należy zainstalować nową wersję Logomona oznaczoną

   jako (1.3.5.2)

3. Poprawiono zliczanie podatku VAT zapłaconego w fakturach

   wystawionych w przyszłym okresie rozliczeniowym, zapłaconych

   w całości. Przykład:

   - Faktura otrzymana 20 lutego i w całości zapłacona

   - Rozliczamy się za styczań 2003 biorąc pod uwagę zapłaty za

     faktury dokonane do 25 lutego ale po 25 stycznia. Program nie

     bierze pod uwagę naszej zapłaty ponieważ faktura pochodzi z

     przyszłego okresu rozliczeniowego

   I tak to było robione dotychczas. Błąd wychodzi w następnym

   okresie rozliczeniowym (luty) gdzie program również nie brał

   jej pod uwagę ponieważ zapłata w całości dokonała się przed

   25 luty. Obecnie program wyłapuje takie sytuacje i zalicza

   zapłatę naszej faktury do lutego.

4. Poprawiono błąd który powodował że program nie drukował

   deklaracji PIT-5A

 

 

 

Wersja 7.71  ( 2003 II 10 )

===========================

1. Nowa deklaracja PIT-5 wersja (12)

2. Program instalacyjny pozbawiony jest opcji Instalacja na

   Nowy Rok

 

 

Wersja 7.70  ( 2003 II 6 )

==========================

 

1. Poprawa błędu przy przakazywaniu danych do płatnika. W RCA

   brakowało nazwisk. Wersja 7.69a poprawiała ten błąd.

2. Zmiana sposobu obliczania Podatku i składki na zdrowotne od umów

   zlecenia objętych podatkiem zryczałtowanym (146 PLN). Dotychczas

   program wykonywał dla tego typu umów identyczne obliczenia jak

   dla normalnych umów zlecenie z małym wyjątkiem, że nie odliczał

   kosztów uzyskania. Obecnie Podatek liczony jest od kwoty brutto

   umowy bez żadnych zmniejszeń, a wszystkie składki na

   ubezpieczenia finansowane przez ubezpieczonego pobierane są

   z dochodu po opodatkowaniu, w tym składka na ubezpieczenie

   zdrowotne w wysokości 8%.

3. Poprawa wyliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne osobie

   współpracującej która zatrudniona jest na podstawie umowy o

   pracę. Program błędnie odliczał jej składkę na zdrowotne z

   podatku, podczas gdy powinien ją doliczyć właścicielowi

 

 

Wersja 7.69  ( 2003 II 5 )

==========================

1. Zmiana przekazywania wynagrodzenia chorobowego do płatnika.

   Aby poprawnie przekazać do deklaracji RSA nieobecność z powodu

   choroby dla której pierwszy dzień nieobecności jest niepłatny

   należy, przestrzegać następujących reguł:

   - Absencja WH musi być podzielona na dwie części

   - Pierwszy niepłatny dzień musi być pierwszym dniem absencji i

     musi mieć wprowadzony procent wynagrodzenia 0 ({ZERO})

   - druga płatna część absencji musi następować bezpośrednio po

     absencji niepłatnej (nie może być tu nawet jednego dnia

     przerwy). Tylko w takim przypadku program przekaże do RSA

     jedną absencję.

2. Wyjątek stanowi tu sytuacja gdy pierwszy dzień niepłatnej

   absencji przypada na ostatni dzień miesiąca. W takim przypadku

   do RSA za miesiąc rozpoczęcia choroby zostanie przekazana

   absencja z niewypełnioną kwotą wynagrodzenia, a w miesiącu

   następnym druga część absencji.

3. W pozostałych przypadkach program przekaże do RSA każdą z

   absencji odzielnie.

4. Nowy program płatnika zachowuje się inaczej niż dotychczasowy

   podczas wyliczania deklaracji dla właścicieli.

   - Do tej pory wciśnięcie przycisku {Wylicz} powodowało że

     pola które były puste, zostawały przez program wyliczone,

     a pola wypełnione (choćby zerami) płatnik pozostawiał bez

     zmian.

   - Obecnie odwrócili kota ogonem (po cichu): JEżeli jakieś

     skłądki są wypełnione a inne nie, to płątnik dla

     niewypełnionych składek usuwa podstwy do ubezpieczeń

   - Poprawiłem w KSP aby Wylicz działalo tak jak dotychczas

 

 

 

Wersja 7.68 (2003 II 5)

=======================

1. poprawa wydruku rachunku do umowy zlecenie w opcji umowy

   zlecenia listy plac.

2. Poprawa wzorca listy plac 15"

3. Poprawa bledu podczas przeliczania deklaracji vat-7 miesiecznej

   przy zwrocie bezposrednim. Program konczyl dzialanie z bledem.

4. poprawa bledu przy wczytaniu danych archiwalnych z wersji 7.60

 

Wersja 7.66  ( 2003 II 2 )

==========================

1. poprawa wydruku rachunku do umowy zlecenie w opcji umowy

   zlecenia listy plac.

2. usuniecie dokumentow RNA

3. Poprawa zestawienia do KAS CHORYCH, program nie ujmował

   pracowników którym nie pobrano składki na ubezpieczenie

   zdrowotne (skladka=0).

4. poprawa wydruku deklaracji PIT-11. W niektorych sytuacjach

   program nie wypisywal daty poczatkowej za jaki okres skladamy

   deklaracje.

5. zmiana sposobu obliczania ograniczenia zwrotu bezposredniego.

   W opcji Ewidencja VAT, wprowadzono nowy punk menu "Daty

   złozenia deklaracji VAT-7". W opcji tej spotkamy tabele z dwoma

   kolumnami, w pierwszej bedzie okres rozliczeniowy, a w drugiej

   data do ktorej włącznie zostaną rozliczone zapłaty za faktury

   "zakupowe", w celu określenia kwoty ograniczającej zwrot

   bezpośredni. Sposób w jaki program oblicza kwotę ograniczającą

   pokażemy na przykładzie. Załóżmy że podatnik składa deklarację

   kwartalną za okres od 1.I.2002 do 31.III.2003. W tym przypadku:

   - program "skoczy" na początek okresu tj do deklaracji za

     XII.2002 i sprawdzi czy wprowadzono tam datę rozliczenia

     faktur, jeżeli nie będzie tam wprowadzonej daty, program

     cofnie się do najbliższej wprowadzonej daty, datę tę umownie

     nazwijmy "Dp"

   - następnie program sprawdzi jaką datę wprowadzono przy okresie

     03-2003 jeżeli brak tam będzie wprowadzonej daty program

     zasygnalizuje błąd jeżeli data będzie wprowadzona program

     weźmie ją do obliczeń. Nazwijmy ją umownie "Dk"

   - Następnie program zbada zapłaty do wszystkich faktur z

     rejestru zakupów (z pominięciem środków trwałych)

     pochodzących z okresu wcześniejszego jak 31.III.2003.

     Uwzględnione zostaną jedynie zapłaty wcześniejsze lub równe

     dacie Dk.

   - dla każdej takiej faktury zsumuje wszystkie zapłaty dokonane

     do daty Dk, i okresli jednocześnie datę najmłodszej zapłaty

     (najpóźniej wykonanej)

   - Podatek VAT naliczony na tej fakturze zostanie uwzględniony w

     rejestrze zapłat tylko wtedy gdy:

     a) Data najmłodszej zapłaty będzie > od daty Dp (oznacza to,

        że faktura nie była jeszcze brana pod uwagę przy okresianiu

        limitu)

     b) Faktura jest zapłacona w całości

 

 

 

 

Wersja 7.64  ( 2003 I 29 )

==========================

 1. Poprawiono blad przy aktualizacji płac na podstawie roku 2002.

 2. Wprowadzono możliwość zdefiniowania odrębnych stawek podatku

    zryczałtowanego w każdej firmie. Wykonujemy to w opcji

    INSTALACJA Normy Podatkowe

 

 

Wersja 7.63 (2003 I 29 )

========================

1. Dodano w programie instalacyjnym mozliwosc zainstalowania

   programu z wersji 7.30 na wersje biezaca. Ozancza to mzliwosc

   przeinstalowania wersjize starymi srodkami trwalymi na nowe.

 

Wersja 7.62 ( 2003 I 27 )

=========================

1. Poprawiono blad w umowach zlecenie. Podczas obliczen program

   konczyl dzialanie z bledem.

 

 

 

Wersja 7.61  ( 2003 I 27 )

==========================

 

1. Poprawiono daty na pit-11 w przypadku gdy procownik zwolniony

   byl w roku 2002 a ostatnie wynagrodzenie otrzymal w roku 2003

2. poprawiono blad w deklaracji vat-7k wystepujacy w przypadku

   gdy w okresie rozliczeniowym lub bezposrednio przed nim nie

   wykonano czynnosci podlegajacych opodatkowaniu. Program w

   takim przypadku niepotrzebnie sumowal blok D2 deklaracji

   miesiecznych.

3. Zmieniono sposób obliczania ubezpieczenia zdrowotnego. Obecnie

   zastosowano regułę wg której składka na ubezpieczenie nie może

   przekroczyć kwoty zaliczki na podatek dochodowy, przy czym od

   podatku odliczana jest kwota nie większa niż 7.75%, reszta

   odliczana jest od dochodu.

4. Zmieniono prawie wszystkie zestawienia w module płacowym.

   Między innymi:

   - listy płac

   - podsumowania list płac

   - roczne podsumowanie funduszu płac i wynagrodzeń pracownika

   - kartę wynagrodzeń

   - kartę urlopową

   - świadectwo pracy

   - zaświadczenie o wynagrodzeniu

   - liste płac z umowy zlecenie

   - rachunek do umowy zlecenie

   - i inne

5. Dodano nowy rodzaj absencji UZ - Urlop na żądanie

6. Dodano w absencji nowe zestawienie. Roczne zestawienie absencji

7. Zmieniono deklaracje

   - pit-11

   - pit-8a

   - pit-8b

   - pit-4 nie ulegl zmianie w stosunku do roku 2002

     (pola pozostały takie same)

8. Z uwagi na zmianę właściwości US dla pit-4 dodano w danych firmy

   nowe pole do wprowadzenia US właściwego dla PIT-8 i PIT-4

9. Dodano możliwość przeniesienia przelewów od wynagrodzeń do

   oprogramowania Banku Handlowego (dotychczas był Bank Kredytowy,

   i Bank Śląski w formacie Home cash i TransCash)

10.W umowach zlecenie dodano pole "kwota kosztów". Jeżeli pole to

   jest różne od zera, program nie oblicza zryczałtowanych kosztów

   uzyskania ale przyjmuje do obliczeń wprowadzoną kwotę

11.Dodano pobranie srodkow trwalych z ubieglego roku

 

Wersja 7.60  ( 2002 XII 17 )

============================

 

 1. W programie instalacyjny dodano opcję Instalacja na rok 2003

 2. Nie zmieniona została jeszcze graniczna podstawa wymiaru składki

    na ubezpieczenie społeczne.

 3. Zarówno ulga jak i kwota wynagrodzenia za umowę zlecenie od której

    pobierany jest zryczałtowany podatek dochodowy, z uwagi na brak

    publikacji na ten temat została wyliczona przez autora i wynosi:

    a) ulga 44.17

    b) kwota graniczna dla podatku zryczałtowanego: 146.29

    c) pozostałe wskaźniki pochodzą z oficjalnych publikatorów

       i powinny być prawidłowe a wiec:

       - kwota wolna od podatku 2.789,89 (ulga 530,08)

       - koszty uzyskania 99,96 i 124,95

       - składka na ub.zdrowotne 8%

       - przeciętne wynagrodzenie za ubiegły kwartał do

         dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego 2095,81

       - minimalne wynagrodzenie: 800,-

 4. Program wymaga dyskietki licencyjne do wersji 7.60