Wersja 8.06.031 (28.01.2007)

 

 

1.     Poprawa wydruku PIT-40. Program nie drukował urzędu skarbowego.

2.     W opcji „Komu PIT” program wykona za miesiąc grudzień zestawienie wszystkich podatników celem poinformowania użytkownika komu należy złożyć PIT-36 a komu PIT-36L.

 

 

Wersja 8.06.030 (31.12.2006)

 

 

1.     Ostatnia wersja KSP na rok 2006. Dodano w niej nowy punkt w opcji nr 9 "sprawy do załatwienia" pod nazwą "Wybierz zaliczkę, 1/12 lub skala". W punkcie tym możemy utworzyć i wydrukować tabelę, do której program  zabierze informację o dochodzie osiągniętym przez właścicieli w roku  2005 i 2006. Tabela będzie zawierała również kolumny z wyliczonym podatkiem od dochodów z lat 2005 i 2006 wg skali podatkowej 2007 lub liniowo (19%). Tabela ta może być użyteczna przy podejmowaniu decyzji o wyborze formy wpłacania zaliczek, oraz metody liczenia podatku w roku 2007.

2.     Informacje o dochodzie program czerpie z „infa podatkowego”. W tabeli zostanie więc pokazany dochód w takiej wysokości w jakiej po raz ostatni widzieliśmy go w „info podatkowym”

3.     Dodano do norm podatkowych rekord ze składką na ubezpieczenie zdrowotne 9%

 

 

 

Wersja 8.06.028 (06.12.2006)

 

 

1.     Zaktualizowano tabele norm podatkowych (składki zus, euro, pracownicze koszty i ulga w 2007 roku)

2.     Dodano do archiwizacji, archiwizację notatnika dla firmy.

 

 

Wersja 8.06.027 (30.11.2006)

 

 

1.     Poprawa błędu przy wydruku raportu z obliczeń zasiłku i przy wydruku druku Z-3 do ZUS. Program nie uwzględniał w wydrukach: kwartalnych i rocznych składników wynagrodzenia lub kończył działanie z błędem

2.     Dodano wydruk deklaracji PIT-40 wersja (14) w postaci nadruku, i w całości przez Logomona.

3.     W środkach trwałych poprawiono przejmowanie środków trwałych w budowie w przypadku gdy ilość "otwartych" inwestycji przekraczała liczbę 24

4.     W statystykach dodano analizę 80/20 dla biura rachunkowego

 

 

Wersja 8.06.026 (25.11.2006)

 

1.     Poprawa błędu przy drukowaniu PIT-11/b w opcji Umowy zlecenie. Program kończył działanie z błędem.

2.     Zmieniono wydruk ewidencji obrotu w VAT dla MP-kasowca. Program pozwalał wydrukować ewidencję wg zapłat jeżeli w okresie rozliczeniowym do faktury występowało nie więcej jak 5 zapłat. obecnie liczbę tę zwiększono do 10-ciu

3.     W opcji "Informacja Podatkowa"/"Statystyka" dodano punkt "Analiza MP i ksiąg handlowych". Należy podać średni kurs EURO wg NBP na dzień 30 września do określenia limitu dla ksiąg handlowych i kurs z dnia 1 października do określenia limitu dla małego podatnika. Po wciśnięciu klawisza F10 program poda odpowiednie wartości sprzedaży.

Uwagi:

a)     Dla analizy przekroczenia limitu dla ksiąg handlowych brana jest pod uwagę cała zaewidencjonowana w księdze przychodów sprzedaż NETTO z kolumn "sprzedaż towarów i usług" oraz z "pozostałych przychodów". W sprzedaży nie jest uwzględniany "VAT-KOSZT" który powiększa przychody

b)     Analiza małego podatnika w podatku dochodowym i VAT jest identyczna dlatego też występujące tam kwoty sprzedaży są sobie równe. Uwzględniana jest sprzedaż BRUTTO z wyłączeniem:

- zaliczek

- darowizn

- reprezentacji

do sprzedaży w marży indywidualnej przyjmowana jest cała kwota należna, a do sprzedaży komisowej prowizja brutto

c)      O ile określenie sprzedaży dla MP w VAT nie rodzi żadnych problemów, o tyle definicja MP w podatku dochodowym jest wielce problematyczna. Jak wynika z ustawy podatnikiem jest osoba fizyczna. Oznacza to że powinno się brać pod uwagę sprzedaż danego podatnika ze wszystkich prowadzonych przez niego działalności i nie tylko (np z najmu i dzierżawy również). Ograniczyliśmy się jedynie do podania sprzedaży całej firmy. Uważamy bowiem, że coś się w tym względzie musi zmienić. Pozostawienie bowiem takiej definicji MP prowadzi do absurdu z uwagi na brzmienie art.22 ust.7 w którym zezwala się małemu podatnikowi dokonywać odpisów amortyzacyjnych "jednorazowo" do kwoty 50tyś EUR. Jeżeli w spółce cywilnej jeden ze wspólników będzie MP a inny nie, to pierwszy zaliczy sobie w koszty jednorazowy odpis w koszty do kwoty 50tyś EUR pomnożonej przez procent udziału a drugi będzie odpowiednio amortyzował środki i zaliczał w koszty miesięczne odpisy. Procedurę taką da się wprawdzie zaadoptować do KSP, stoi ona jednak w jawnej sprzeczności do innego zapisu ustawy, z którego wynika, że to spółka prowadzi księgi i odpowiednie ewidencje pomocnicze.

 

 

 

Wersja 8.06.025 (16.11.2006)

 

 

1.     Poprawa błędu przy drukowaniu kopert.

2.     Jeżeli WNT związane jest wyłącznie ze sprzedażą zwolnioną, podczas obliczeń deklaracji program daje podatek vat od takiego nabycia jako "VAT KOSZT". Można go więc przekazać do KSP (F6). Nie trzeba już dopisywać ręcznie. (UWAGA na deklaracje za poprzednie miesiące, gdy program nie umieszczał tego podatku jeszcze w kosztach. Obecnie powtórne przeliczenie deklaracji obliczy nowy "VAT KOSZT")

3.     Dotychczas jedynie listy do Urzędów Skarbowych mogły posiadać pozycje (dokumenty). Obecnie rozszerzono taką możliwość na dowolny list.

4.     Podczas drukowania kopert dodano możliwość pominięcia wydruku koperty dla listu i przejścia do wydruku następnej koperty.

5.     Podczas wydruku nalepek na koperty dodano pytanie od której nalepki rozpocząć wydruk. Poprzedni wydruk nalepek mógł skończyć się w połowie kartki. Aby nie marnować papieru i nie rozpoczynać kolejnego wydruku na nowej kartce z naklejkami mamy teraz możliwość rozpoczęcia go od tej wybranej.

6.     Edycja wzorców kopert i nalepek została przeniesiona do opcji "Instalacja/wzorce druków urzędowych". Teraz, tak jak ma to miejsce w stosunku do deklaracji, będzie można zaprojektować sobie wzorce na każdą grupę drukarek w firmie.

 

 

Wersja 8.06.024 (15.11.2006)

 

 

1.     Program kończył działanie z błędem podczas tworzenia tabel "Komu Pit", jeżeli któraś z firm nie została zainstalowana prawidłowo. (do takiej firmy nie ma możliwości wejścia. Można ją usunąć lub przesłać do naprawy na nasz adres emailowy). Poprawa błędu polega na nie uwzględnianiu takiej firmy w przetwarzaniu danych.

2.     Pocztową Książkę Nadawczą (PKN) uzupełniono o możliwość pobrania danych z kartoteki kontrahentów tej firmy w kontekście której pracujemy. Pobrani zostaną jedynie zaznaczeni kontrahenci. Należy więc najpierw w opcji "Kartoteka kontrahentów" zaznaczyć tych których będziemy pobierać do PKN.

 

 

 

Wersja 8.06.023 (14.11.2006)

 

 

1.     Poprawiono wydruk przelewów do ZUS w formie nadruku na drukarce igłowej. (Program dodatkowo wysuwał pustą stronę po wydruku przelewu)

2.     W opcji "Sprawy do załatwienia" dodano nowy punkt: "Komu PIT-11 na koniec roku". W opcji tej można utworzyć tabelę wszystkich pracowników zatrudnionych na umowę o pracę lub umowę zlecenie, którym w bieżącym roku zostało wypłacone wynagrodzenie. Dane z tej tabeli, jak również z wszystkich pozostałych można pobrać do Pocztowej Książki Nadawczej (opiszemy ją w dalszej części) - będziemy ją nazywać w skrócie PKN. Ponieważ deklaracji PIT-11 jest na koniec roku bardzo dużo, nie sposób ich przygotować i wysłać pocztą za jednym zamachem, dlatego też w tej opcji tabela z danymi została zaopatrzona w dodatkowe kolumny i funkcjonalność. W kolumnie "gdzie wysłać deklarację?" po naciśnięciu klawisza ENTER określamy czy deklarację należy wysłać do Urzędu Skarbowego, domu, lub tu i tu. Naciśnięcie klawisza ENTER w wierszu z nazwą firmy przypisze kierunek wysyłania deklaracji wszystkim pracownikom firmy. W ostatniej kolumnie naciskając klawisz ENTER spowodujemy zaznaczenie danego podatnika (lub ich grupy jeśli wierszem jest firma), co będzie oznaczało, że zostanie pobrany do PKN. Podatnika pobranego do PKN nie da się przekazać do książki ponownie. Oczywiście może się zdarzyć, że trzeba go ponownie przekazać, np.: gdy będziemy składać korektę deklaracji. Wówczas możemy nacisnąć w ostatniej kolumnie klawisz DEL, co spowoduje usunięcie relacji łączącej tabelę PIT-11 z PKN i daną pozycję będzie już można zaznaczyć do wysłania. W opcji tej dostępne są zestawienia wszystkich podatników w podziale na firmy lub Urzędy Skarbowe.

3.     W opcji "Sprawy do załatwienia" dodano nowy punkt "Pocztowa Książka Nadawcza" (PKN). Książka ma budowę 3 poziomową i prezentowana jest w programie w formie drzewa. Główne gałęzie drzewa to poszczególne wysyłki listów u nas nazywane "książkami". Jeżeli wybieramy się na pocztę ze zbiorem listów to należy założyć sobie nową książkę i dopisać do niej poszczególne listy. Z książką związany jest wzór Książki Nadawczej, który powinien być zaakceptowany przez odpowiedniego Dyrektora OR CUP w danym mieście. Taka zgoda musi być umieszczona na wzorcu książki. W programie po naciśnięciu klawisza F5 możemy wprowadzić do programu tekst umieszczany na każdym egzemplarzu książki. Wzorzec, który umieściliśmy w naszym programie został zaakceptowany przez Dyrektora OR CUP w Katowicach, jednak wyłącznie w stosunku do naszej firmy. Tak więc każdy powinien uzyskać taką akceptację dla siebie.

4.     Nową książkę dopisujemy po naciśnięciu klawisza INSERT. Aby zarejestrować w danej książce nowy list należy umieścić kursor na PKN i wcisnąć klawisz INSERT. Program pozwoli nam dopisać kolejnego odbiorcę. Odbiorcę można wprowadzić ręcznie, lub pobrać go z kartoteki firm (F2) lub ze zbioru Urzędów Skarbowych (F3). Poszczególne listy będą prezentowane w programie jako poszczególne pozycje głównej gałęzi drzewa, czyli PKN.

5.     Może się zdarzyć, że jeden list np. do Urzędu Skarbowego, będzie zawierał wiele dokumentów (np. deklaracji). Aby zdefiniować co znajduje się w takim liście, należy ustawić kursor na danym adresacie, i ponownie wcisnąć klawisz INSERT. Będziemy mogli wówczas dopisać poszczególną pozycję listu (ręcznie lub wybrać go z listy firm F2).

6.     Tak więc podsumowując: Na najwyższej gałęzi jest PKN, pod nią poszczególne listy, a pod listami spis zawartości koperty. Każdy list powinien posiać odpowiedni numer nadawczy. Numer ten możemy podać przy zakładaniu PKN, wszystkie listy zostaną w programie ponumerowane dla danej PKN poczynając od tego numeru. Numerację automatyczną wykonujemy po naciśnięciu klawisza ENTER w kolumnie "nr listu" w wierszu z PKN. Klawisz ENTER w wierszu z poszczególnym listem pozwala przypisać numer listu ręcznie.

7.     Naciśnięcie klawisza ENTER w innych kolumnach niż "nr listu" pozwala edytować poszczególne wiersze tabeli.

8.     Oprócz ręcznego dopisywania listów i ich pozycji mamy w programie mechanizm pobierania danych z poszczególnych tabel omówionych w poprzedniej wersji programu i tabeli "rocznego pit-11". Obowiązuje tu następująca zasada: Jeżeli ustawieni jesteśmy na wierszu z PKN, program pobierze z tabel, podatników ze wszystkich Urzędów Skarbowych. Jeżeli natomiast jesteśmy ustawieni na danym Urzędzie Skarbowym, pobierane dane będą dotyczyć wyłącznie tego Urzędu.

9.     PKN oraz pozycje listów możemy drukować po naciśnięciu klawisza F5.

10.           W kolumnie "nr listu" będzie wyświetlana liczba listów jeśli wierszem tabeli będzie PKN.

11.           Trzecią kolumną tabeli jest rodzaj koperty, w który zapakowany jest list. W programie przygotowane są trzy wzorce kopert nazwane umownie:

a.     Mała

b.     Średnia

c.      Duża

Wzorce tych kopert można edytować po naciśnięciu klawisza F5. Wzorce te zostały przez nas wstępnie dopasowane do drukarki laserowej Xerox Docuprint P8e. Ponieważ różne drukarki różnie reagują na mniejszy od A4 format papieru, należy metodą prób i błędów dopasować sobie wzorce do wykorzystywanych w firmie kopert i drukarek. Zwróćmy uwagę na kod sterujący występujący w naszych wzorcach <Pion> i <Poz>. Kody te odwracają kartkę pionowo lub poziomo.

12.           Dodatkową metoda nadrukowywania adresów na koperty jest nadruk samoprzylepnych naklejek adresowych. We wzorcu w pierwszych jego liniach, należy zdefiniować ilość nalepek na stronie A4. W naszym wzorcu ich liczba wynosi 10 i pogrupowana jest w pięciu rzędach po dwie nalepki. Liczba nalepek na wzorcu może być dowolna, ważne aby wpisać tę liczbę do wzorca oraz odpowiednio ponumerować pola. Każdy adres to trzy pola

a.     nazwa adresata

b.     ulica i numer domu

c.      kod pocztowy i miejscowość

Kolejne nalepki na wzorcu muszą otrzymać kolejne numery pól. Przykładowo pola pierwszej nalepki należy zdefiniować jako [1 ],[2 ],[3 ] drugiej nalepki [4 ],[5 ],[6 ] i ogólnie n-tej nalepki [(n-1)*3+1  ], [(n-1)*3+2  ], [(n-1)*3+3  ]

 

 

 

Wersja 8.06.022 (3.11.2006)

 

1.     W opcji "Tabele+płatności" dodano nową opcję "Zapłać składki ZUS". Opcję tę można wykorzystać do wprowadzania zapłat składek ZUS w przypadku, gdy wszystkie (lub część) składek jest zapłacona w całości i w jednym terminie. Najpierw po naciśnięciu klawisza ENTER należy wprowadzić Numer deklaracji ZUS (rok i miesiąc za który składana była deklaracja) oraz datę zapłaty składek. W polu data zapłaty działa klawisz INSERT który proponuje ostatnią terminową datę zapłaty. Następnie klawiszami kursora należy wybrać interesujące nas zobowiązanie i zaznaczyć je spacją (lub odzanaczyć). Zobowiązania które są oznaczone znakiem "" zostaną w całości zapłacone po naciśnięciu klawisza F10. Program proponuje zapłacić te zobowiązania, które nie są wcale zapłacone lub są zapłacone w części. Nie jest możliwe wprowadzenie zapłat w następujących przypadkach:

a.     brak zobowiązania (np. za dany okres nie zostały naliczone wynagrodzenia pracownicze, albo właściciel nie opłaca składek z danej grupy - znaczek "x")

b.     brak zobowiązania (brak odpowiednich kwot zobowiązania w tabelach podatkowych - znaczek "!")

c.      zobowiązanie jest w całości uregulowane ( znaczek "=")

 

2.     W opcji "Instalacja/Firma/Edycja danych" na trzecim ekranie możemy wprowadzić informację, czy dana firma ma być widoczna:

a.     przy wystawianiu faktur przez biuro rachunkowe

b.     w tabelach płatności

c.      w zestawieniach deklaracji PIT i VAT („Sprawy do załatwienia”)

d.     w zestawieniach deklaracji PIT-11 ZUA ZWUA itp. („Sprawy do załatwienia”)

 

3.     W opcji "Sprawy do załatwienia" nowa opcja "Komu deklarację VAT". Po wybraniu klawiszem ALT+M interesującego nas miesiąca oraz klawiszem F5 opcji "Utwórz tabelę", program utworzy spis firm które za dany miesiąc (lub kończący się okres) powinny złożyć deklarację VAT-7, VAT-7K, VAT-UE lub korektę za ubiegłe okresy. Dodatkowo zobaczymy przy każdej firmie Kwotę do zapłaty, zwrotu lub przeniesienia. Może się zdarzyć, że dane którejś z firm nie będą mogły być pobrane, ponieważ ktoś z tą firmą właśnie będzie pracować, wówczas w kolumnie "OK" pojawi się wykrzyknik. Oznaczać to będzie że dane tej firmy są nieaktualne. Jeżeli użytkownicy opuszczą oznaczone wykrzyknikiem firmy, będzie można po wybraniu (F5) odpowiedniej opcji pobrać ich dane. Jeżeli w kolumnie OK pojawi się znak "-", będzie to znak że dla danej firmy nie została założona na dany miesiąc odpowiednia deklaracja. Tworząc tabelę za dany miesiąc program będzie również sprawdzał czy w tym miesiącu nie powstało zdarzenie powodujące konieczność skorygowania jakiejś starszej deklaracji. Ponieważ korekta taka mogła być już wcześniej złożona, istnieje możliwość po naciśnięciu klawisza SPACJI odznaczenia korekty, nie będzie wówczas umieszczana na zestawieniu. W tabeli można (F5) wykonać dwa zestawienia:

a.     pierwsze pokaże wszystkie firmy dla których należy złożyć jakieś deklaracje za dany miesiąc, można je więc wykonać zanim zaczniemy sporządzać wydruki deklaracji. Na zastawieniu tym będzie można zaznaczyć komu już wydrukowano deklarację, kogo już poinformowano o zobowiązaniu itp.

b.     drugie zestawienie drukuje tabelę w podziale na urzędy skarbowe i powinno być pomocne podczas wysyłania deklaracji pocztą.

4.     W opcji "Sprawy do załatwienia" nowa opcja "Komu deklarację PIT". Podobnie jak w poprzednim punkcie po wybraniu klawiszami ALT+M miesiąca, zobaczymy wszystkie firmy i ich właścicieli. Tabela będzie zawierać w poszczególnych kolumnach:

a.     PIT-4 : Kolumna ta będzie pusta jeżeli firma nie ma obowiązku składania deklaracji PIT-4, lub będzie w niej kwota podatku dochodowego do zapłaty, jeżeli ma obowiązek taki PIT składać. W kolumnie tej może wystąpić kwota "0" co będzie oznaczać, że pomimo braku zobowiązania należy złożyć "ZEROWY" PIT.

b.     PIT-5 : W kolumnie tej może wystąpić kreska "----", jako znak że dany podatnik nie składa deklaracji PIT-5 bowiem wybrał inna formę opodatkowania. Może również wystąpić napis "Nie", co będzie oznaczać, że chociaż podatnik wybrał opodatkowanie na zasadach ogólnych to nie ma obowiązku w tym miesiącu składać deklaracji lub wybrał uproszczoną formę wpłacania zaliczek na podatek (1/12), i w końcu w kolumnie tej może wystąpić kwota podatku do zapłaty. To znak że w danym miesiącu należy złożyć deklarację.

c.      PIT-5L: Do tej kolumny odnoszą się wszystkie uwagi poczynione w punkcie b). Oczywiście będą one się tu odnosić do liniowej formy opodatkowania

d.     PIT-28: W kolumnie wystąpi kwota zryczałtowanego podatku dochodowego, jeżeli podatnik wybrał taką właśnie formę opodatkowania

e.     Miesiąc:Kolumna zawiera informację, czy w momencie pobierania danych do tabeli miesiąc był otwarty czy zamknięty.

 

5.     Podatnicy są pogrupowani wg prowadzonych działalności. Klawisz SPACJI lub ENTER rozwija i zwija drzewo w którym pod każdą działalnością widnieją właściciele. Klawisz "+" rozwija wszystkie gałęzie, a klawisz "-" zwija wszystkie gałęzie. Klawiszem DEL można usunąć właściciela lub firmę z tabeli. Jeżeli nie chcemy aby dana firma nigdy nie pojawiała się w tabeli, należy ten fakt zaznaczyć w punkcie instalacja (zob pkt 2). Na drzewie właścicieli pojawią się tylko ci którzy w punkcie instalacja mają zaznaczone, że to ich główna firma w której rozliczają podatek.

6.     Po naciśnięciu klawisza F5 będziemy mieli do dyspozycji szereg opcji:

a.     Można założyć od nowa tabelę na wybrany miesiąc

b.     Można pobrać dane jedynie tych rekordów których nie udało się pobrać przy poprzednim tworzeniu tabeli z uwagi na fakt iż w czasie pobierania ktoś pracował z daną firmą.

c.      Można zaktualizować dane firm i właścicieli aktualnie widocznych w tabeli

d.     Można wydrukować całą tabelę tak jak ją widzimy na ekranie, lub ograniczyć ją do tych podatników którzy składają którąś z deklaracji lub płacą zaliczkę podatku

e.     Można wydrukować zestawienie firm składających w danym miesiącu deklarację PIT-4

f.       Wydrukować zestawienie podatników składających w danym miesiącu deklarację PIT-5 lub PIT-5L, płacących zaliczkę w formie uproszczonej (1/12) lub mających do zapłaty podatek zryczałtowany.

g.     I wreszcie można wydrukować zestawienie podatników (i płatników – PIT-4) w podziale na urzędy skarbowe

 

7.     W opcji „Sprawy do załatwienia” dodano punkt „Komu deklaracja PIT-11, ZUA ZWUA”.  Podobnie jak miało to miejsce w poprzednim punkcie, możemy tu zobaczyć tabelę wszystkich firm i pracowników których:

a.     Należy przesłać deklarację PIT-11 (kolumna P11)

b.     Należy zgłosić do ubezpieczeń (kolumna ZUA)

c.      Należy wyrejestrować z ubezpieczeń (kolumna ZWUA)

d.     Należy skierować na badania lekarskie (kolumna L)

e.     Należy skierować na szkolenia BHP (kolumna BHP)

8.     Widoczną na ekranie tabelę można wydrukować (F5). Dodatkowo dostępny jest wydruk wszystkich pracowników dla których należy złożyć deklarację PIT-11 w podziale na urzędy skarbowe. Tabela może zawierać dane nadmiarowe, bowiem program nie kontroluje czy pracownik zwolniony w danym miesiącu będzie w następnym ponownie zatrudniony.

9.     Poprawiono wydruk przelewów do ZUS w formie nadruku.

 

 

 

Wersja 8.06.021 (24.10.2006)

 

1.     Poprawa błędu powstałego podczas instalacji wersji 8.06.020 na wersję 8.06.013. Program po instalacji nie widział danych w „Edycji danych firmy”

 

 

Wersja 8.06.020 (19.10.2006)

 

 

1.     Program KSP w połączeniu z wersją 2.01.008 programu Logomon pozwala obecnie sprawdzić czy na naszym serwerze ftp znajduje się nowa wersja programu KSP i dodatkowo umożliwia jej pobranie z internetu i zainstalowanie, bez opuszczania programu KSP. Cały proces opiszemy skrótowo w następnych punktach. Pełna informacja znajduje się w instrukcji obsługi "KSP - internet".

2.     W punkcie "Instalacja/Parametry stanowiska" dodano trzecią stronę danych na której należy określić następujące parametry:

a)     komputer z którego będzie pobierana z internetu i instalowana nowa wersja programu. Aby określić, który komputer będzie odpowiedzialny za pobieranie nowej wersji należy uruchomić program KSP właśnie na tym komputerze i wcisnąć ENTER. Nazwa komputera zostanie automatycznie wypisana na ekranie i zapamiętana. Program KSP uruchomiony jedynie na tym komputerze będzie mógł sprawdzić czy na serwerze ftp jest nowa wersja i ewentualnie ją pobrać i zainstalować. Parametr ten może ustawić jedynie użytkownik o uprawnieniach Super Administratora.

b)     częstotliwość z jaką KSP ma sprawdzać czy na serwerze ftp znajduje się nowa wersja. Po wciśnięciu klawisz ENTER należy wprowadzić informację: co ile dni program KSP ma sprawdzać czy na serwerze ftp jest nowa wersja programu. Jeżeli wpiszemy tu liczbę "0". Program nie będzie dokonywał takiego sprawdzenia. Sprawdzić obecność nowej wersji można zawsze wciskając na tym ekranie klawisz F10. Jeżeli program wykryje nową wersję, poinformuje o tym fakcie wszystkich użytkowników i w opcji "Co nowego w KSP" doda stosowną informację o zmianach w programie. Jeżeli KSP nie będzie w stanie uzyskać informacji z sewera ftp przed upływem 1 minuty, sprawdzanie wersji zostanie anulowane.

 

3.     Pobieranie nowej wersji z internetu ma sens jedynie wtedy, gdy użytkownik dysponuje stałym łączem internetowym. Przy tradycyjnym, wdzwanianym połączeniu modemowym, pobranie nowego programu jest praktycznie niewykonalne.

4.     Jeżeli na serwerze ftp znajduje się nowa wersja programu, można w punkcie "Obsługa kopii danych/Pobierz nową wersję KSP" zainicjować proces pobierania nowej wersji. Program KSP zleca wówczas (po sprawdzeniu, że wersja taka istnieje) programowi Logomon zadanie pobrania z serwera ftp nowej wersji programu i zapisanie jej w podkatalogu "INSTALL" katalogu z programem KSP, pod nazwą prg.exe. Program ksp co pewien czas będzie sprawdzał, czy pobranie nowej wersji zostało zakończone. Jeśli tak, użytkownik zostanie o tym fakcie poinformowany. Jeżeli w czasie pobierania programu okaże się, że na serwerze ftp pojawiła się jeszcze nowsza wersja, wówczas pobieranie programu zostanie przerwane.

5.     Po zakończeniu pobierania programu możemy go zainstalować wybierając opcję "Obsługa kopii danych/Zainstaluj nową wersję KSP". Program zostanie zainstalowany i wszyscy użytkownicy KSP zostaną o tym fakcie poinformowani. Oczywiście przy instalacji Nowej wersji nikt nie może pracować w programie KSP. Program dokonuje takiego sprawdzenia.

6.     Nową wersję programu może pobrać i zainstalować jedynie użytkownik o uprawnieniach Administratora i Super_Administratora.

7.     Istnieje oczywiście również możliwość instalacji nowej wersji w dotychczasowy sposób.

8.     Dodano jeszcze jedną opcję instalacji nowej wersji. Po pobraniu nowej wersji z internetu (w postaci jednego pliku - np. 806_020.exe) należy go skopiować do podkatalogu install z zainstalowaną poprzednią wersją programu KSP. Wówczas będzie można zainstalować nową wersję korzystając z punktu "Obsługa kopii danych/Zainstaluj nowa wersję KSP". Program KSP z nazwy pliku instalacyjnego (np. 806_020.exe) dowie się jaka jest wersja programu do zainstalowania, i jeżeli wersja ta będzie większa lub równa uruchomionej wersji programu, pozwoli ją zainstalować.

9.     UWAGA! Dostęp do internetu powinien mieć ten komputer na którym jest zainstalowany Logomon odpowiedzialny za pobieranie nowych wersji.

10.           W środkach trwałych dodano dokument pozwalający zmienić metodę amortyzacji dla środków umarzanych jednorazowo na metodę Liniową.

11.           W obliczeniach deklaracji VAT-7 uwzględniono korektę powstającą w przypadku, gdy odnaleziony dokument eksportu wprowadzamy do poprzedniego okresu i dokument ten jest potwierdzony w okresie późniejszym niż wynika to z daty dokumentu. Np. w październiku znajdujemy fakturę eksportową, która powinna być zaewidencjonowana w maju i do której potwierdzenie eksportu ma datę czerwcową.

 

 

Wersja 8.06.015 (5.09.2006)

 

 

1.     Jeżeli w uwagach operatora wprowadzonych do dokumentu źródłowego będzie występował znak wykrzyknika, zamknięcie miesiąca będzie niemożliwe

2.     Dodano nową opcję "Sprawy do załatwienia" a w niej "Eksport danych do CRM-Win". W opcji tej, za wybrany okres można wyeksportować do naszego systemu zarządzania biurem rachunkowym dane wybranych klientów. Można przesłać wszystkie informacje o klientach (nazwy, adresy itp) lub tylko dane związane z infem podatkowym dla zamykanego miesiąca. Wykonując eksport pierwszy raz należy przekazać wszystkie dane. Dla kolejnych eksportów wystarczy wybrać eksport danych podatkowych. Eksport można wykonać dla bieżącej firmy z która pracujemy, lub dla zaznaczonych firm. Jeżeli podczas eksportu zaistnieje sytuacja, że dana firma nie może zostać wyeksportowana (np. ktoś właśnie z ta firmą pracuje, lub system CRM_Win importuje właśnie dane z tej firmy) to użytkownik zostanie o tym poinformowany a znaczek zaznaczania do eksportu nie zostanie usunięty.

3.     W danych firmy na ekranie nr 3 dodano pole adres e-mail. Jeżeli adres ten zostanie wprowadzony, to będzie można wykonać dowolny wydruk i przesłać go jako załącznik mailem na podany adres

4.     W punkcie instalacja/parametry stanowiska, dodano pole, w które należy wprowadzić ścieżkę do katalogu monitorowanego przez program Logomon. Dzięki temu, program będzie mógł wysyłać e-maile, drukować zestawienia i deklaracje do pliku pdf, oraz wysyłać wydruki mailem

5.     W parametrach drukarki dodano pytanie "Czy drukarka posiada tryb DUPLEX?". Jeżeli posiadamy taką drukarkę to:

·        wydruk folio będzie mógł być drukowany dwustronnie w specjalnej postaci

·        Deklaracje będa mogły być wydrukowane w trybie DUPLEX

·        Program podczas drukowania zapyta nas czy chcemy aby dany wydruk wykonany był w trybie duplex

6.     Obecnie przed dokonaniem wydruku zostaniemy zapytani w jaki sposób chcemy wykonać wydruk

·        na drukarce (Jeżeli wybierzemy drukarkę, zapytani zostaniemy o tryb DUPLEX - jeśli drukarka nim dysponuje)

·        do pliku pdf (wówczas zostaniemy zapytani o nazwę pliku z jaką chcemy wydrukować dane zestawienie. Deklaracje otrzymają zawsze nazwę składającą się z numeru firmy, nazwy deklaracji i okresu za jaki jest składana)

·        chcemy go wysłać mailem (program zapyta nas o temat listu i ewentualnie jego treść. Sam wydruk zostanie dołączony do listu jako załącznik)

7.     W punkcie informacja podatkowa dla firmy dodano punkt (F5) "Eksport danych na serwer ftp". Punkt ten służy do publikowania niektórych informacji na stronie www biura rachunkowego. Aby móc z niego skorzystać należy odpowiednio skonfigurować nową wersję programu Logomon.

8.     Nowe możliwości programu KSP związane z wydrukiem do pliku pdf, publikowaniem danych na stronie www, oraz z przesyłaniem maili związane są z nową wersją programu Logomon 2.01.003. Program ten należy zainstalować w miejsce starego programu logomon. Pamiętajmy aby przed instalacją Nowego programu Logomon, zamknąć program Logomon uruchomiony na komputerze a następnie odinstalować go. Dopiero wtedy można zainstalować nowszą wersję programu Logomon.

9.     Szczegółowa instrukcja obsługi odnośnie tworzenia plików pdf, wysyłania maili i publikowania danych na stronie www, znajduje się na naszym serwerze ftp po nazwą "KSP-internet.pdf"

 

 

 

Wersja 8.06.013 (21.07.2006)

 

 

1.    W wersji 8.06.011 powstał błąd. U użytkowników, którzy w opcji księgowanie poprawiali pole w dokumentach VAT „Uwzględnij w deklaracji za m-c”, program może błędnie sumować dokumenty do deklaracji VAT-7. Zaleca się powtórne przeliczenie deklaracji VAT-7 po zainstalowaniu wersji 8.06.013

 

 

Wersja 8.06.012 (22.05.2006)

 

 

1.     W obliczeniach urlopu wypoczynkowego uwzględniono §11 rozporządzenia. Oznacza to, iż obecnie przy ustalaniu urlopowej stawki godzinowej ze składników wypłaconych w okresie 3 miesięcy poprzedzających urlop będą pomijane te miesiące w których pracownik nie przepracował ani jednego dnia. W miejsce pominiętych miesięcy wzięte pod uwagę zostaną najbliższe miesiące w których pracownik wykonywał pracę.

 

 

 

Wersja 8.06.011 (21.05.2006)

 

 

 

1.     W punkcie INSTALACJA dodano nową opcję "Parametry księgowania". Można w niej ustalić w jaki sposób program ma sortować dokumenty wprowadzone do programu z tą samą datą, podczas operacji księgowania. Poszczególnym typom dokumentów przypisujemy wagę. Dokumenty z niższą wagą będą ustawiane w tabeli jako pierwsze. Dokumenty, które posiadają tę samą wagę, będą ustawiane w tabeli w takiej kolejności w jakiej były wprowadzane do programu.

2.     W punkcie j.w. można również ustalić jaki numer użytkownik będzie nanosił na dokument źródłowy. Obecnie podczas księgowania program nadaje dokumentowi dwa numery:

·        pierwszy, jak dotychczas, to Lp. w księdze. Numeracja ta charakteryzuje się ciągłością, co jest równocześnie jej wadą i zaletą. Wadą dlatego, że jeżeli po zaksięgowaniu dokumenty zostaną odksięgowane i ponownie zaksięgowane, to mogą otrzymać inne numery Lp. Jeżeli numery te były już naniesione na dokumenty źródłowe, należy je nanieść na nowo.

·        drugi, nazywany numerem systemowym, raz przyporządkowany dokumentowi nigdy nie zostanie zmieniony, nawet podczas operacji odksięgowywania. Ten ciąg numeracyjny ma także swoje wady i zalety. Zaleta jest oczywista, jeżeli na dokument naniesiemy numer systemowy, to już nigdy nie ulegnie zmianie, nie ma więc potrzeby ponownego numerowania dokumentów. Wadą tego ciągu numeracyjnego jest możliwe powstawanie "dziur" w numeracji. Jeżeli np: odksięgujemy dokument a następnie go usuniemy, to pierwotnie przypisany do dokumentu numer systemowy nie zostanie już nigdy przypisany do innego dokumentu.

 

Wprowadzane parametry księgowania są wspólne dla wszystkich firm. Wybór numeru, który będziemy umieszczać na dokumentach źródłowych nie powinien być zmieniany w trakcie roku. Po instalacji niniejszej wersji programu, wszystkim dokumentom zostanie przypisany numer systemowy identyczny z dotychczasowym numerem Lp.

 

3.     W opcji księgowanie, po naciśnięciu klawisza ENTER, zobaczymy na jednym ekranie zbiorczą informację o dokumencie, zarówno w księdze jak i w ewidencjach VAT. Pewne elementy na ekranach, będzie można poprawić np: opis zdarzenia, numer dokumentu itp. Naciskając klawisze kursora "w dół" lub "w górę" przechodzimy do następnego lub poprzedniego dokumentu. Dokument można zaksięgować klawiszem TAB.

4.     Aby odszukać dokument o określonym numerze Lp. lub systemowym wystarczy napisać ten numer i nacisnąć ENTER.

5.     Dla dokumentu WNT dodano możliwość wprowadzenia informacji, aby podatek naliczony wynikający z faktury wewnętrznej nie podlegał odliczeniu. Oznacza to, że podatek ten pojawi się w deklaracji VAT jako podatek należny, a nie pojawi się jako podatek naliczony niezależnie od ustawionego parametru "ON".

6.     Poprawiono zestawienie pracowników zwolnionych (dla potrzeb PIT-11) w opcji "eksport do płatnika, PIT-4"

7.     W opcji danych płacowych pracownika, przy określaniu sposobów naliczania składki na F.P dodano nową możliwość "2 - nigdy nie naliczaj". Dotychczasowa opcja "0" powodowała nie naliczania składki tylko gdy jej podstawa była mniejsza od płacy minimalnej.

8.     Poprawiono wydruk przelewu dla ryczałtowca (program nie drukował symbolu deklaracji)

9.     W środkach trwałych dodano nowy dokument zmiany współczynnika podwyższającego (lub zmniejszającego) stawkę odpisu amortyzacyjnego)

 

 

 

 

Wersja 8.06.010 (08.04.2006)

 

1.     Poprawa błędu przy liczenia innej płatnej nieobecności. Błąd występował, gdy w tym samym miesiącu co "Ipl" występował urlop taryfowy

2.     Poprawa wydruku Karty wynagrodzeń dla osób współpracujących i pobierających wynagrodzenie

3.     Poprawa wydruku papierowego zestawienia do NFZ. UWAGA!. Przesyłanie informacji o obniżonych składkach do NFZ wymaga obecnie zakodowania wysyłanych mailem danych. Program do kodowania można pobrać z serwera NFZ:  ftp://ftp.nfz.gov.pl/pliki/sko/Zakoduj.zip

4.     Zmiana stawki na Fundusz G.Ś.P na liście płac

5.     Zmiana w tabelach podatkowych stawki na ubezpieczenie wypadkowe z 1,93% na 1.80 (od kwietnia)

6.     W zestawieniu zaznaczonych środków trwałych dodano podsumowanie oraz przy każdym środku: KŚT, stawkę i metodę odpisu

7.     Wprowadzono zakaz poprawiania i dopisywania zapłat w tabelach podatkowych w zamkniętych miesiącach

8.     W przychodach z innych firm (najem) zwiększono dokładność wprowadzanego udziału procentowego do czterech miejsc po przecinku

9.     We wprowadzaniu zakupu paliwa można edytować opis zdarzenia, który przenosi się do ewidencji VAT

10.            Podczas księgowania, dokumenty są posortowane w ramach danego dnia w kolejności zakupy,przychody. dotychczas kolejność ta wynikała z kolejoności wprowadzania danych do programu

11.            Dodano opis zdarzenia przy wprowadzaniu zakupu nowego samochodu

12.            Poprawa błędu przy wydruku odpisów amortyzacyjnych dla środków zakupionych w miesiącu za który wykonywany jest odpis. Program drukował stawkę odpisu równą zero.

13.            zmiana sposobu agregacji (grupowania) dokumentów podczas wydruku informacji podsumowującej VAT-UE. Dotychczas agregacja odbywała się wg Id kontrahenta, obecnie wg nr NIP. UWAGA! Aby obroty z kontrahentem zagregowały się do jednego zapisu na deklaracji VAT-UE wszystkie dokumenty muszą mieć identyczny NIP (nawet położenie kresek)

 

 

 

 

Wersja 8.06.009 (22.02.2006)

 

1.     Błąd dotyczący rocznej korekty podatku naliczonego od środków trwałych. Błąd dotyczy użytkowników spełniających łącznie poniższe warunki:

a)     W roku 2003, 2004 lub 2005 występowała sprzedaż zwolniona wliczana do obrotu zgodnie z art.90

b)     różnica pomiędzy proporcją z art.90 w roku 2005 a proporcjami w latach 2003 lub 2004 była mniejsza lub równa 2 punkty procentowe

c)      w okresie od maja 2004 do 30 maja 2005 zakupiono środki trwałe, które są korygowane w okresie 5-ciu lub 10-ciu lat

2.     Źródłem błędu było nie uwzględnienie w obliczeniach przepisów wprowadzających nową ustawę o VAT (Art.6 ust.2). W wyniku czego, program nie dokonywał korekty jeśli różnica w proporcjach była mniejsza lub równa 2 punkty procentowe dla podatku naliczonego w dowolnej kategorii. Wymieńmy wszystkie kategorie:

a)     środki trwałe korygowane jednorazowo;

b)     środki korygowane w okresie 5-ciu lat;

c)      środki korygowane w okresie 10-ciu lat;

d)     środki trwałe w budowie oddane do użytkowania;

e)     zwykłe zakupy.

Zgodnie z Art.6 środki wymienione wyżej w punkcie b) i c) powinny być korygowane na starych zasadach jeżeli zakupiono je do dnia 30 maja 2005.

 

3.     Nowa wersja naprawia wymieniony wyżej problem ale niestety wobec braku niezbędnych danych w niektórych przypadkach będzie wymagane wykonanie operacji aktualizacji danych na podstawie roku 2005. Można to zrobić w punkcie "Aktualizacja VAT" lub "Aktualizacja korekt". Ten ostatni punkt dokonuje jedynie aktualizacji tych tabel, na podstawie których obliczana jest korekta roczna. Dane powinno się zaktualizować w tych firmach, w których:

a)     różnica w proporcjach między rokiem 2005 i 2004 była mniejsza lub równa 2 punkty procentowe ale większa niż 0.

b)     w okresie od 1.VI 2005 do 31.XII 2005 zakupiono środki trwałe korygowane przez okres 5-ciu lub 10-ciu lat związane ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną.

 

4.     Aby ułatwić użytkownikowi ustalenie, w których firmach należy wykonać aktualizację dodano w opcji "aktualizacja danych na podstawie roku 2005" dodatkowy punkt (ostatni) w którym program wykona odpowiednie zestawienie takich firm. Program wykona tutaj także zestawienie firm, w których należy dokonać ponownego przeliczenia deklaracji VAT 7 za 01/2006 lub za pierwszy kwartał.

5.     W opcji "VAT - obliczenia" - "Korekty - historia" dodano punkt, w którym można wprowadzić dane o środkach trwałych zakupionych w okresie drugiego półrocza 2005. Dane, które się tu wprowadza, są automatycznie wypełniane przez program podczas wykonywania aktualizacji z pkt 3.

6.     Uwaga. Nie trzeba ponownie przeliczać deklaracji za grudzień 2005 w programie KSP na rok 2005

 

 

Wersja 8.06.008 (17.02.2006)

 

1.     Zaktualizowano tabelę wynagrodzenia przeciętnego i minimalnych składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne

2.     Poprawa odliczania faktur leasingowych dla których występuje ograniczenie kwoty podatku odliczanego do 50% kwoty podatku naliczonego i nie więcej jak 5000

3.     Poprawa wybierania firmy w dochodach z innych firm (F10)

4.     Poprawa przekazywania faktur wystawionych prze biuro rachunkowe do firm, które nie są płatnikami podatku VAT

 

 

 

Wersja 8.06.006 (13.01.2006)

 

1.     Poprawa wydruku zaznaczonych dokumentów w opcji "wszystkie dokumenty"

2.     Poprawa przejęcia danych VAT za ubiegły rok. Program nie dopisywał rekordu struktury na rok 2006

3.     W przypadku wpłacania zaliczki na podatek dochodowy w formie uproszczonej, program będzie ją zaokrąglał do pełnego złotego po odjęciu składki na ubezpieczenie zdrowotne

4.     Zmieniono przynależność miejscowości z powiatu Tyskiego na Bieruńsko Lędziński

5.     Uzupełniono brakujące urzędy skarbowe

6.     Nowa deklaracja VAT-UE - zmienił się nieznacznie opis deklaracji, numer pozostał ten sam (1)

7.     Przy wydruku podsumowania folio, program pyta o typ wydruku. Obecnie można wybrać jak dotychczas wydruk podsumowania z łącznym podsumowaniem wszystkich miesięcy, lub wydruk w którym pod każdym z miesięcy będzie widniała suma narastająco od początku roku.

8.     W instalacji w danych właściciela dodano piątą stronę danych. Można tam zdecydować czy program ma ograniczać wydatki na limitowaną reklamę w każdym miesiącu, czy ma to robić dopiero w grudniu. Jeżeli w normach podatkowych wprowadzony był procent limitu większy niż 1, program instalacyjny przyjmie że wydatki na reklamę należy ograniczyć dopiero w grudniu.

9.     Zmieniono sposób wprowadzania strat z lat ubiegłych. Obecnie należy podać straty z lat ubiegłych poniesione i rozliczone w latach 2000 do 2004 oraz należy podać straty z lat ubiegłych rozliczone w zeznaniu podatkowym za rok 2005 oraz stratę wykazaną w zeznaniu za rok 2005. dodano również odpowiedni wydruk rozliczania strat w miejscu gdzie się je wprowadza, czyli w osobistych danych podatkowych. Dodatkowo podczas wprowadzania strat możemy zdecydować począwszy od którego miesiąca mają być uwzględniane w deklaracji PIT. Jeżeli straty wykazane w zeznaniu za rok 2005 nie są jeszcze znane można ich orientacyjną wartość podać w kolumnie  "wartości przybliżone", a gdy ich wartość będzie już ostatecznie znana należy ją wprowadzić w kolumnę "wartości ostateczne". Miesiąc począwszy od którego straty będą rozliczane w deklaracji można podać odrębnie dla wartości przybliżonych i ostatecznych. Program instalacyjny usuwa dotychczasowe wartości strat z lat ubiegłych, należy je pobrać z KSP za rok 2005, lub wprowadzić ręcznie.

10.           Zmieniono sposób rozliczania straty w deklaracji. Obecnie straty z lat ubiegłych rozliczane tak, aby w pierwszej kolejności odliczyć od dochodu składki na ubezpieczenie społeczne.

11.           Zmieniono zestawienie pracowników zwolnionych w danym miesiącu. Obecnie pokazuje ono tych pracowników którzy zostali zwolnieni w bieżącym miesiącu lub w miesiącu wcześniejszym i którym wypłacono w bieżącym miesiącu wynagrodzenie. Jest to więc teraz zestawienie pracowników dla których należy wykonać PIT-11

 

 

 

Wersja 8.06.005 (01.30.2006)

 

 

1.     Zaktualizowano kwotę granicznej podstawy składek ZUS na rok 2006

2.     Nowe deklaracje PIT-5, PIT-5L, PIT-4, PIT-11

3.     Dodano bank BPH dla eksportu przelewów płacowych

4.     Zmieniono sposób drukowania PIT-11, druk ten można wydrukować dla:

a)     pojedynczej osoby - wtedy program zapyta o daty jakie należy umieścić na druku oraz o zakres miesięcy z których program ma pobrać dane

b)     zaznaczonych pracowników, wówczas tak jak dotychczas należy podać miesiąc do którego należy zestaw danych płacowych. Z tego zestawu program pobierze datę zatrudnienia i zwolnienia. w PIT-11 umieści wypłaty od daty zatrudnienia do końca roku

5.     Dotychczas, jeżeli w roku 2005 lub 2006 wykonano jedną z poniższych czynności:

·        wczytano dane archiwalne z dyskietki lub dysku

·        dodano lub usunięto wspólnika

·        dokonano zmiany wspólników

Aktualizacja danych na podstawie roku 2005 nie była możliwa do wykonania. Obecnie, program napotkawszy na taką sytuację pozwala użytkownikowi wybrać firmę i wykonuje aktualizację. Wyjątek stanowi aktualizacja tabel z płatnościami.

 

 

Wersja 8.06.004 (20.12.2005)

 

Zobacz opis do wersji 8.05.015d

 

 

 

Wersja 8.06.002 (12.12.2005)

 

1.     Dodano import  dokumentów sprzedaży z programu UIT autorstwa RoWiL sc. Program obsługuje sprzedaż w stacjach diagnostyki pojazdów. Importowany plik musi mieć rozszerzenie *.uit

 

 

 

Wersja 8.06.001 (01.12.2005)

 

2.     Pierwsza wersja programu KSP na rok 2006.

3.     Obecnie zrezygnowaliśmy z dopłat do wersji noworocznej, na rzecz abonamentu. Mając na uwadze, iż w roku 2006 będzie wiele nowych wersji programu związanych głównie ze zmianami przepisów, wprowadzenie przez nas opłaty abonamentowej pozwoli użytkownikom pobierać nowe wersje programu bez żadnych ograniczeń. Wykupiona licencja do wersji 8.06 pozwala instalować nowe wersje przez cały rok.

4.     Wprowadziliśmy możliwość wnoszenia opłat abonamentowych w 2 lub 4 częściach, jednak wyłącznie po podpisaniu stosownej umowy. Zarówno umowa jak i cenniki znajdują się na naszym serwerze plików.

5.     Instalacja programu na nowy rok przebiega identycznie jak w latach ubiegłych. Po uruchomieniu programu instalacyjnego należy wskazać katalog w którym mamy zainstalowany program KSP na rok 2005 oraz katalog, do którego mają zostać przeniesione dane na rok 2006. Następnie należy zaznaczyć firmy, które chcemy przenieść i na tym koniec. Po naciśnięciu klawisza END program przeniesie wszystkie dane w nowe miejsce przystosowując je do pracy w roku 2006.

6.     Mając zainstalowany program na rok 2006 możemy pobierać do niego z roku 2005 pewne dane. Należą do nich: środki trwałe, remanent, płace, tabele podatkowe, stratę, ewidencję VAT. Należy pamiętać o pewnej konsekwencji postępowania. Jeżeli będziemy np. wprowadzać zapłaty składek na ubezpieczenie społeczne, to należy to robić albo w programie na rok 2005, albo w programie na rok 2006, nigdy jednocześnie i tu i tu. Zalecamy wprowadzać je w roku 2005 i później pobrać do roku 2006. Taki sposób postępowania umożliwi na łatwiejszy dostęp do danych podczas sporządzania zeznania rocznego za rok 2005.

7.     Na koniec pamiętajmy, aby systematycznie aktualizować program do nowych wersji. Przez wysłanie e-maila na jeden z wymienionych na stronie adresów można stosowną adnotacją dopisać się do naszej książki adresowej, wówczas będziecie państwo informowani o wszystkich nowych wersjach, zmianach i poprawionych błędach w programie.

8.     Dla pracowników wykonujących pracę nakładczą należy w danych płacowych zdefiniować odpowiednio dobrany procent płacy minimalnej. Wtedy program nie będzie doliczał wyrównania do płacy minimalnej.