Wersja 8.06.031 (28.01.2007)
1. Poprawa
wydruku PIT-40. Program nie drukował urzędu skarbowego.
2. W
opcji „Komu PIT” program wykona za miesiąc grudzień zestawienie wszystkich
podatników celem poinformowania użytkownika komu należy złożyć PIT-36 a komu
PIT-36L.
Wersja 8.06.030 (31.12.2006)
1. Ostatnia
wersja KSP na rok 2006. Dodano w niej nowy punkt w opcji nr 9 "sprawy do
załatwienia" pod nazwą "Wybierz zaliczkę, 1/12 lub skala". W
punkcie tym możemy utworzyć i wydrukować tabelę, do której program zabierze informację o dochodzie
osiągniętym przez właścicieli w roku
2005 i 2006. Tabela będzie zawierała również kolumny z wyliczonym
podatkiem od dochodów z lat 2005 i 2006 wg skali podatkowej 2007 lub liniowo
(19%). Tabela ta może być użyteczna przy podejmowaniu decyzji o wyborze formy
wpłacania zaliczek, oraz metody liczenia podatku w roku 2007.
2. Informacje
o dochodzie program czerpie z „infa podatkowego”. W tabeli zostanie więc
pokazany dochód w takiej wysokości w jakiej po raz ostatni widzieliśmy go w
„info podatkowym”
3. Dodano
do norm podatkowych rekord ze składką na ubezpieczenie zdrowotne 9%
Wersja 8.06.028 (06.12.2006)
1. Zaktualizowano
tabele norm podatkowych (składki zus, euro, pracownicze koszty i ulga w 2007
roku)
2. Dodano
do archiwizacji, archiwizację notatnika dla firmy.
Wersja 8.06.027 (30.11.2006)
1. Poprawa
błędu przy wydruku raportu z obliczeń zasiłku i przy wydruku druku Z-3 do ZUS.
Program nie uwzględniał w wydrukach: kwartalnych i rocznych składników
wynagrodzenia lub kończył działanie z błędem
2. Dodano
wydruk deklaracji PIT-40 wersja (14) w postaci nadruku, i w całości przez
Logomona.
3. W
środkach trwałych poprawiono przejmowanie środków trwałych w budowie w
przypadku gdy ilość "otwartych" inwestycji przekraczała liczbę 24
4. W
statystykach dodano analizę 80/20 dla biura rachunkowego
Wersja 8.06.026 (25.11.2006)
1. Poprawa
błędu przy drukowaniu PIT-11/b w opcji Umowy zlecenie. Program kończył
działanie z błędem.
2. Zmieniono
wydruk ewidencji obrotu w VAT dla MP-kasowca. Program pozwalał wydrukować ewidencję
wg zapłat jeżeli w okresie rozliczeniowym do faktury występowało nie więcej jak
5 zapłat. obecnie liczbę tę zwiększono do 10-ciu
3. W
opcji "Informacja Podatkowa"/"Statystyka" dodano punkt
"Analiza MP i ksiąg handlowych". Należy podać średni kurs EURO wg NBP
na dzień 30 września do określenia limitu dla ksiąg handlowych i kurs z dnia 1
października do określenia limitu dla małego podatnika. Po wciśnięciu klawisza
F10 program poda odpowiednie wartości sprzedaży.
Uwagi:
a) Dla
analizy przekroczenia limitu dla ksiąg handlowych brana jest pod uwagę cała
zaewidencjonowana w księdze przychodów sprzedaż NETTO z kolumn "sprzedaż
towarów i usług" oraz z "pozostałych przychodów". W sprzedaży
nie jest uwzględniany "VAT-KOSZT" który powiększa przychody
b) Analiza
małego podatnika w podatku dochodowym i VAT jest identyczna dlatego też
występujące tam kwoty sprzedaży są sobie równe. Uwzględniana jest sprzedaż
BRUTTO z wyłączeniem:
- zaliczek
- darowizn
- reprezentacji
do sprzedaży w marży
indywidualnej przyjmowana jest cała kwota należna, a do sprzedaży komisowej
prowizja brutto
c) O
ile określenie sprzedaży dla MP w VAT nie rodzi żadnych problemów, o tyle
definicja MP w podatku dochodowym jest wielce problematyczna. Jak wynika z
ustawy podatnikiem jest osoba fizyczna. Oznacza to że powinno się brać pod
uwagę sprzedaż danego podatnika ze wszystkich prowadzonych przez niego
działalności i nie tylko (np z najmu i dzierżawy również). Ograniczyliśmy się
jedynie do podania sprzedaży całej firmy. Uważamy bowiem, że coś się w tym względzie
musi zmienić. Pozostawienie bowiem takiej definicji MP prowadzi do absurdu z
uwagi na brzmienie art.22 ust.7 w którym zezwala się małemu podatnikowi
dokonywać odpisów amortyzacyjnych "jednorazowo" do kwoty 50tyś EUR.
Jeżeli w spółce cywilnej jeden ze wspólników będzie MP a inny nie, to pierwszy
zaliczy sobie w koszty jednorazowy odpis w koszty do kwoty 50tyś EUR pomnożonej
przez procent udziału a drugi będzie odpowiednio amortyzował środki i zaliczał
w koszty miesięczne odpisy. Procedurę taką da się wprawdzie zaadoptować do KSP,
stoi ona jednak w jawnej sprzeczności do innego zapisu ustawy, z którego
wynika, że to spółka prowadzi księgi i odpowiednie ewidencje pomocnicze.
Wersja 8.06.025 (16.11.2006)
1. Poprawa
błędu przy drukowaniu kopert.
2. Jeżeli
WNT związane jest wyłącznie ze sprzedażą zwolnioną, podczas obliczeń deklaracji
program daje podatek vat od takiego nabycia jako "VAT KOSZT". Można
go więc przekazać do KSP (F6). Nie trzeba już dopisywać ręcznie. (UWAGA na
deklaracje za poprzednie miesiące, gdy program nie umieszczał tego podatku
jeszcze w kosztach. Obecnie powtórne przeliczenie deklaracji obliczy nowy
"VAT KOSZT")
3. Dotychczas
jedynie listy do Urzędów Skarbowych mogły posiadać pozycje (dokumenty). Obecnie
rozszerzono taką możliwość na dowolny list.
4. Podczas
drukowania kopert dodano możliwość pominięcia wydruku koperty dla listu i
przejścia do wydruku następnej koperty.
5. Podczas
wydruku nalepek na koperty dodano pytanie od której nalepki rozpocząć wydruk.
Poprzedni wydruk nalepek mógł skończyć się w połowie kartki. Aby nie marnować
papieru i nie rozpoczynać kolejnego wydruku na nowej kartce z naklejkami mamy
teraz możliwość rozpoczęcia go od tej wybranej.
6. Edycja
wzorców kopert i nalepek została przeniesiona do opcji "Instalacja/wzorce
druków urzędowych". Teraz, tak jak ma to miejsce w stosunku do deklaracji,
będzie można zaprojektować sobie wzorce na każdą grupę drukarek w firmie.
Wersja 8.06.024 (15.11.2006)
1. Program
kończył działanie z błędem podczas tworzenia tabel "Komu Pit", jeżeli
któraś z firm nie została zainstalowana prawidłowo. (do takiej firmy nie ma
możliwości wejścia. Można ją usunąć lub przesłać do naprawy na nasz adres
emailowy). Poprawa błędu polega na nie uwzględnianiu takiej firmy w
przetwarzaniu danych.
2. Pocztową
Książkę Nadawczą (PKN) uzupełniono o możliwość pobrania danych z kartoteki
kontrahentów tej firmy w kontekście której pracujemy. Pobrani zostaną jedynie
zaznaczeni kontrahenci. Należy więc najpierw w opcji "Kartoteka
kontrahentów" zaznaczyć tych których będziemy pobierać do PKN.
Wersja 8.06.023 (14.11.2006)
1. Poprawiono
wydruk przelewów do ZUS w formie nadruku na drukarce igłowej. (Program
dodatkowo wysuwał pustą stronę po wydruku przelewu)
2. W
opcji "Sprawy do załatwienia" dodano nowy punkt: "Komu PIT-11 na
koniec roku". W opcji tej można utworzyć tabelę wszystkich pracowników
zatrudnionych na umowę o pracę lub umowę zlecenie, którym w bieżącym roku
zostało wypłacone wynagrodzenie. Dane z tej tabeli, jak również z wszystkich
pozostałych można pobrać do Pocztowej Książki Nadawczej (opiszemy ją w dalszej
części) - będziemy ją nazywać w skrócie PKN. Ponieważ deklaracji PIT-11 jest na
koniec roku bardzo dużo, nie sposób ich przygotować i wysłać pocztą za jednym
zamachem, dlatego też w tej opcji tabela z danymi została zaopatrzona w
dodatkowe kolumny i funkcjonalność. W kolumnie "gdzie wysłać
deklarację?" po naciśnięciu klawisza ENTER określamy czy deklarację należy
wysłać do Urzędu Skarbowego, domu, lub tu i tu. Naciśnięcie klawisza ENTER w
wierszu z nazwą firmy przypisze kierunek wysyłania deklaracji wszystkim
pracownikom firmy. W ostatniej kolumnie naciskając klawisz ENTER spowodujemy
zaznaczenie danego podatnika (lub ich grupy jeśli wierszem jest firma), co
będzie oznaczało, że zostanie pobrany do PKN. Podatnika pobranego do PKN nie da
się przekazać do książki ponownie. Oczywiście może się zdarzyć, że trzeba go
ponownie przekazać, np.: gdy będziemy składać korektę deklaracji. Wówczas
możemy nacisnąć w ostatniej kolumnie klawisz DEL, co spowoduje usunięcie
relacji łączącej tabelę PIT-11 z PKN i daną pozycję będzie już można zaznaczyć
do wysłania. W opcji tej dostępne są zestawienia wszystkich podatników w
podziale na firmy lub Urzędy Skarbowe.
3. W
opcji "Sprawy do załatwienia" dodano nowy punkt "Pocztowa
Książka Nadawcza" (PKN). Książka ma budowę 3 poziomową i prezentowana jest
w programie w formie drzewa. Główne gałęzie drzewa to poszczególne wysyłki
listów u nas nazywane "książkami". Jeżeli wybieramy się na pocztę ze
zbiorem listów to należy założyć sobie nową książkę i dopisać do niej
poszczególne listy. Z książką związany jest wzór Książki Nadawczej, który
powinien być zaakceptowany przez odpowiedniego Dyrektora OR CUP w danym
mieście. Taka zgoda musi być umieszczona na wzorcu książki. W programie po
naciśnięciu klawisza F5 możemy wprowadzić do programu tekst umieszczany na
każdym egzemplarzu książki. Wzorzec, który umieściliśmy w naszym programie
został zaakceptowany przez Dyrektora OR CUP w Katowicach, jednak wyłącznie w
stosunku do naszej firmy. Tak więc każdy powinien uzyskać taką akceptację dla
siebie.
4. Nową
książkę dopisujemy po naciśnięciu klawisza INSERT. Aby zarejestrować w danej
książce nowy list należy umieścić kursor na PKN i wcisnąć klawisz INSERT.
Program pozwoli nam dopisać kolejnego odbiorcę. Odbiorcę można wprowadzić
ręcznie, lub pobrać go z kartoteki firm (F2) lub ze zbioru Urzędów Skarbowych
(F3). Poszczególne listy będą prezentowane w programie jako poszczególne
pozycje głównej gałęzi drzewa, czyli PKN.
5. Może
się zdarzyć, że jeden list np. do Urzędu Skarbowego, będzie zawierał wiele
dokumentów (np. deklaracji). Aby zdefiniować co znajduje się w takim liście,
należy ustawić kursor na danym adresacie, i ponownie wcisnąć klawisz INSERT.
Będziemy mogli wówczas dopisać poszczególną pozycję listu (ręcznie lub wybrać
go z listy firm F2).
6. Tak
więc podsumowując: Na najwyższej gałęzi jest PKN, pod nią poszczególne listy, a
pod listami spis zawartości koperty. Każdy list powinien posiać odpowiedni
numer nadawczy. Numer ten możemy podać przy zakładaniu PKN, wszystkie listy
zostaną w programie ponumerowane dla danej PKN poczynając od tego numeru.
Numerację automatyczną wykonujemy po naciśnięciu klawisza ENTER w kolumnie
"nr listu" w wierszu z PKN. Klawisz ENTER w wierszu z poszczególnym
listem pozwala przypisać numer listu ręcznie.
7. Naciśnięcie
klawisza ENTER w innych kolumnach niż "nr listu" pozwala edytować
poszczególne wiersze tabeli.
8. Oprócz
ręcznego dopisywania listów i ich pozycji mamy w programie mechanizm pobierania
danych z poszczególnych tabel omówionych w poprzedniej wersji programu i tabeli
"rocznego pit-11". Obowiązuje tu następująca zasada: Jeżeli ustawieni
jesteśmy na wierszu z PKN, program pobierze z tabel, podatników ze wszystkich
Urzędów Skarbowych. Jeżeli natomiast jesteśmy ustawieni na danym Urzędzie Skarbowym,
pobierane dane będą dotyczyć wyłącznie tego Urzędu.
9. PKN
oraz pozycje listów możemy drukować po naciśnięciu klawisza F5.
10.
W kolumnie "nr listu" będzie
wyświetlana liczba listów jeśli wierszem tabeli będzie PKN.
11.
Trzecią kolumną tabeli jest rodzaj koperty, w
który zapakowany jest list. W programie przygotowane są trzy wzorce kopert
nazwane umownie:
a. Mała
b. Średnia
c. Duża
Wzorce tych kopert można edytować po
naciśnięciu klawisza F5. Wzorce te zostały przez nas wstępnie dopasowane do
drukarki laserowej Xerox Docuprint P8e. Ponieważ różne drukarki różnie reagują
na mniejszy od A4 format papieru, należy metodą prób i błędów dopasować sobie
wzorce do wykorzystywanych w firmie kopert i drukarek. Zwróćmy uwagę na kod
sterujący występujący w naszych wzorcach <Pion> i <Poz>. Kody te
odwracają kartkę pionowo lub poziomo.
12.
Dodatkową metoda nadrukowywania adresów na
koperty jest nadruk samoprzylepnych naklejek adresowych. We wzorcu w pierwszych
jego liniach, należy zdefiniować ilość nalepek na stronie A4. W naszym wzorcu
ich liczba wynosi 10 i pogrupowana jest w pięciu rzędach po dwie nalepki.
Liczba nalepek na wzorcu może być dowolna, ważne aby wpisać tę liczbę do wzorca
oraz odpowiednio ponumerować pola. Każdy adres to trzy pola
a. nazwa
adresata
b. ulica
i numer domu
c. kod
pocztowy i miejscowość
Kolejne nalepki na wzorcu muszą otrzymać
kolejne numery pól. Przykładowo pola pierwszej nalepki należy zdefiniować jako
[1 ],[2 ],[3 ] drugiej nalepki [4 ],[5 ],[6 ] i ogólnie n-tej nalepki
[(n-1)*3+1 ], [(n-1)*3+2 ], [(n-1)*3+3 ]
Wersja 8.06.022 (3.11.2006)
1. W
opcji "Tabele+płatności" dodano nową opcję "Zapłać składki
ZUS". Opcję tę można wykorzystać do wprowadzania zapłat składek ZUS w
przypadku, gdy wszystkie (lub część) składek jest zapłacona w całości i w
jednym terminie. Najpierw po naciśnięciu klawisza ENTER należy wprowadzić Numer
deklaracji ZUS (rok i miesiąc za który składana była deklaracja) oraz datę
zapłaty składek. W polu data zapłaty działa klawisz INSERT który proponuje
ostatnią terminową datę zapłaty. Następnie klawiszami kursora należy wybrać
interesujące nas zobowiązanie i zaznaczyć je spacją (lub odzanaczyć).
Zobowiązania które są oznaczone znakiem "√"
zostaną w całości zapłacone po naciśnięciu klawisza F10. Program proponuje
zapłacić te zobowiązania, które nie są wcale zapłacone lub są zapłacone w
części. Nie jest możliwe wprowadzenie zapłat w następujących przypadkach:
a. brak
zobowiązania (np. za dany okres nie zostały naliczone wynagrodzenia
pracownicze, albo właściciel nie opłaca składek z danej grupy - znaczek
"x")
b. brak
zobowiązania (brak odpowiednich kwot zobowiązania w tabelach podatkowych -
znaczek "!")
c. zobowiązanie
jest w całości uregulowane ( znaczek "=")
2. W
opcji "Instalacja/Firma/Edycja danych" na trzecim ekranie możemy
wprowadzić informację, czy dana firma ma być widoczna:
a. przy
wystawianiu faktur przez biuro rachunkowe
b. w
tabelach płatności
c. w
zestawieniach deklaracji PIT i VAT („Sprawy do załatwienia”)
d. w
zestawieniach deklaracji PIT-11 ZUA ZWUA itp. („Sprawy do załatwienia”)
3. W
opcji "Sprawy do załatwienia" nowa opcja "Komu deklarację
VAT". Po wybraniu klawiszem ALT+M interesującego nas miesiąca oraz
klawiszem F5 opcji "Utwórz tabelę", program utworzy spis firm które
za dany miesiąc (lub kończący się okres) powinny złożyć deklarację VAT-7,
VAT-7K, VAT-UE lub korektę za ubiegłe okresy. Dodatkowo zobaczymy przy każdej
firmie Kwotę do zapłaty, zwrotu lub przeniesienia. Może się zdarzyć, że dane
którejś z firm nie będą mogły być pobrane, ponieważ ktoś z tą firmą właśnie
będzie pracować, wówczas w kolumnie "OK" pojawi się wykrzyknik.
Oznaczać to będzie że dane tej firmy są nieaktualne. Jeżeli użytkownicy
opuszczą oznaczone wykrzyknikiem firmy, będzie można po wybraniu (F5)
odpowiedniej opcji pobrać ich dane. Jeżeli w kolumnie OK pojawi się znak
"-", będzie to znak że dla danej firmy nie została założona na dany
miesiąc odpowiednia deklaracja. Tworząc tabelę za dany miesiąc program będzie
również sprawdzał czy w tym miesiącu nie powstało zdarzenie powodujące
konieczność skorygowania jakiejś starszej deklaracji. Ponieważ korekta taka
mogła być już wcześniej złożona, istnieje możliwość po naciśnięciu klawisza
SPACJI odznaczenia korekty, nie będzie wówczas umieszczana na zestawieniu. W
tabeli można (F5) wykonać dwa zestawienia:
a. pierwsze
pokaże wszystkie firmy dla których należy złożyć jakieś deklaracje za dany
miesiąc, można je więc wykonać zanim zaczniemy sporządzać wydruki deklaracji.
Na zastawieniu tym będzie można zaznaczyć komu już wydrukowano deklarację, kogo
już poinformowano o zobowiązaniu itp.
b. drugie
zestawienie drukuje tabelę w podziale na urzędy skarbowe i powinno być pomocne
podczas wysyłania deklaracji pocztą.
4. W
opcji "Sprawy do załatwienia" nowa opcja "Komu deklarację
PIT". Podobnie jak w poprzednim punkcie po wybraniu klawiszami ALT+M
miesiąca, zobaczymy wszystkie firmy i ich właścicieli. Tabela będzie zawierać w
poszczególnych kolumnach:
a. PIT-4
: Kolumna ta będzie pusta jeżeli firma nie ma obowiązku składania deklaracji
PIT-4, lub będzie w niej kwota podatku dochodowego do zapłaty, jeżeli ma
obowiązek taki PIT składać. W kolumnie tej może wystąpić kwota "0" co
będzie oznaczać, że pomimo braku zobowiązania należy złożyć "ZEROWY"
PIT.
b. PIT-5
: W kolumnie tej może wystąpić kreska "----", jako znak że dany
podatnik nie składa deklaracji PIT-5 bowiem wybrał inna formę opodatkowania.
Może również wystąpić napis "Nie", co będzie oznaczać, że chociaż
podatnik wybrał opodatkowanie na zasadach ogólnych to nie ma obowiązku w tym
miesiącu składać deklaracji lub wybrał uproszczoną formę wpłacania zaliczek na
podatek (1/12), i w końcu w kolumnie tej może wystąpić kwota podatku do
zapłaty. To znak że w danym miesiącu należy złożyć deklarację.
c. PIT-5L:
Do tej kolumny odnoszą się wszystkie uwagi poczynione w punkcie b). Oczywiście
będą one się tu odnosić do liniowej formy opodatkowania
d. PIT-28:
W kolumnie wystąpi kwota zryczałtowanego podatku dochodowego, jeżeli podatnik
wybrał taką właśnie formę opodatkowania
e. Miesiąc:Kolumna
zawiera informację, czy w momencie pobierania danych do tabeli miesiąc był
otwarty czy zamknięty.
5. Podatnicy
są pogrupowani wg prowadzonych działalności. Klawisz SPACJI lub ENTER rozwija i
zwija drzewo w którym pod każdą działalnością widnieją właściciele. Klawisz
"+" rozwija wszystkie gałęzie, a klawisz "-" zwija
wszystkie gałęzie. Klawiszem DEL można usunąć właściciela lub firmę z tabeli.
Jeżeli nie chcemy aby dana firma nigdy nie pojawiała się w tabeli, należy ten
fakt zaznaczyć w punkcie instalacja (zob pkt 2). Na drzewie właścicieli pojawią
się tylko ci którzy w punkcie instalacja mają zaznaczone, że to ich główna
firma w której rozliczają podatek.
6. Po
naciśnięciu klawisza F5 będziemy mieli do dyspozycji szereg opcji:
a. Można
założyć od nowa tabelę na wybrany miesiąc
b. Można
pobrać dane jedynie tych rekordów których nie udało się pobrać przy poprzednim
tworzeniu tabeli z uwagi na fakt iż w czasie pobierania ktoś pracował z daną
firmą.
c. Można
zaktualizować dane firm i właścicieli aktualnie widocznych w tabeli
d. Można
wydrukować całą tabelę tak jak ją widzimy na ekranie, lub ograniczyć ją do tych
podatników którzy składają którąś z deklaracji lub płacą zaliczkę podatku
e. Można
wydrukować zestawienie firm składających w danym miesiącu deklarację PIT-4
f. Wydrukować
zestawienie podatników składających w danym miesiącu deklarację PIT-5 lub
PIT-5L, płacących zaliczkę w formie uproszczonej (1/12) lub mających do zapłaty
podatek zryczałtowany.
g. I
wreszcie można wydrukować zestawienie podatników (i płatników – PIT-4) w
podziale na urzędy skarbowe
7. W
opcji „Sprawy do załatwienia” dodano punkt „Komu deklaracja PIT-11, ZUA ZWUA”. Podobnie jak miało to miejsce w
poprzednim punkcie, możemy tu zobaczyć tabelę wszystkich firm i pracowników
których:
a. Należy
przesłać deklarację PIT-11 (kolumna P11)
b. Należy
zgłosić do ubezpieczeń (kolumna ZUA)
c. Należy
wyrejestrować z ubezpieczeń (kolumna ZWUA)
d. Należy
skierować na badania lekarskie (kolumna L)
e. Należy
skierować na szkolenia BHP (kolumna BHP)
8. Widoczną
na ekranie tabelę można wydrukować (F5). Dodatkowo dostępny jest wydruk
wszystkich pracowników dla których należy złożyć deklarację PIT-11 w podziale
na urzędy skarbowe. Tabela może zawierać dane nadmiarowe, bowiem program nie
kontroluje czy pracownik zwolniony w danym miesiącu będzie w następnym ponownie
zatrudniony.
9. Poprawiono
wydruk przelewów do ZUS w formie nadruku.
Wersja 8.06.021 (24.10.2006)
1. Poprawa
błędu powstałego podczas instalacji wersji 8.06.020 na wersję 8.06.013. Program
po instalacji nie widział danych w „Edycji danych firmy”
Wersja 8.06.020 (19.10.2006)
1. Program
KSP w połączeniu z wersją 2.01.008 programu Logomon pozwala obecnie sprawdzić
czy na naszym serwerze ftp znajduje się nowa wersja programu KSP i dodatkowo
umożliwia jej pobranie z internetu i zainstalowanie, bez opuszczania programu
KSP. Cały proces opiszemy skrótowo w następnych punktach. Pełna informacja
znajduje się w instrukcji obsługi "KSP - internet".
2. W
punkcie "Instalacja/Parametry stanowiska" dodano trzecią stronę
danych na której należy określić następujące parametry:
a) komputer
z którego będzie pobierana z internetu i instalowana nowa wersja programu. Aby
określić, który komputer będzie odpowiedzialny za pobieranie nowej wersji
należy uruchomić program KSP właśnie na tym komputerze i wcisnąć ENTER. Nazwa
komputera zostanie automatycznie wypisana na ekranie i zapamiętana. Program KSP
uruchomiony jedynie na tym komputerze będzie mógł sprawdzić czy na serwerze ftp
jest nowa wersja i ewentualnie ją pobrać i zainstalować. Parametr ten może
ustawić jedynie użytkownik o uprawnieniach Super Administratora.
b) częstotliwość
z jaką KSP ma sprawdzać czy na serwerze ftp znajduje się nowa wersja. Po
wciśnięciu klawisz ENTER należy wprowadzić informację: co ile dni program KSP
ma sprawdzać czy na serwerze ftp jest nowa wersja programu. Jeżeli wpiszemy tu
liczbę "0". Program nie będzie dokonywał takiego sprawdzenia.
Sprawdzić obecność nowej wersji można zawsze wciskając na tym ekranie klawisz
F10. Jeżeli program wykryje nową wersję, poinformuje o tym fakcie wszystkich
użytkowników i w opcji "Co nowego w KSP" doda stosowną informację o
zmianach w programie. Jeżeli KSP nie będzie w stanie uzyskać informacji z
sewera ftp przed upływem 1 minuty, sprawdzanie wersji zostanie anulowane.
3. Pobieranie
nowej wersji z internetu ma sens jedynie wtedy, gdy użytkownik dysponuje stałym
łączem internetowym. Przy tradycyjnym, wdzwanianym połączeniu modemowym,
pobranie nowego programu jest praktycznie niewykonalne.
4. Jeżeli
na serwerze ftp znajduje się nowa wersja programu, można w punkcie
"Obsługa kopii danych/Pobierz nową wersję KSP" zainicjować proces
pobierania nowej wersji. Program KSP zleca wówczas (po sprawdzeniu, że wersja
taka istnieje) programowi Logomon zadanie pobrania z serwera ftp nowej wersji
programu i zapisanie jej w podkatalogu "INSTALL" katalogu z programem
KSP, pod nazwą prg.exe. Program ksp co pewien czas będzie sprawdzał, czy
pobranie nowej wersji zostało zakończone. Jeśli tak, użytkownik zostanie o tym
fakcie poinformowany. Jeżeli w czasie pobierania programu okaże się, że na
serwerze ftp pojawiła się jeszcze nowsza wersja, wówczas pobieranie programu
zostanie przerwane.
5. Po
zakończeniu pobierania programu możemy go zainstalować wybierając opcję
"Obsługa kopii danych/Zainstaluj nową wersję KSP". Program zostanie
zainstalowany i wszyscy użytkownicy KSP zostaną o tym fakcie poinformowani.
Oczywiście przy instalacji Nowej wersji nikt nie może pracować w programie KSP.
Program dokonuje takiego sprawdzenia.
6. Nową
wersję programu może pobrać i zainstalować jedynie użytkownik o uprawnieniach
Administratora i Super_Administratora.
7. Istnieje
oczywiście również możliwość instalacji nowej wersji w dotychczasowy sposób.
8. Dodano
jeszcze jedną opcję instalacji nowej wersji. Po pobraniu nowej wersji z
internetu (w postaci jednego pliku - np. 806_020.exe) należy go skopiować do
podkatalogu install z zainstalowaną poprzednią wersją programu KSP. Wówczas
będzie można zainstalować nową wersję korzystając z punktu "Obsługa kopii
danych/Zainstaluj nowa wersję KSP". Program KSP z nazwy pliku
instalacyjnego (np. 806_020.exe) dowie się jaka jest wersja programu do
zainstalowania, i jeżeli wersja ta będzie większa lub równa uruchomionej wersji
programu, pozwoli ją zainstalować.
9. UWAGA!
Dostęp do internetu powinien mieć ten komputer na którym jest zainstalowany
Logomon odpowiedzialny za pobieranie nowych wersji.
10.
W środkach trwałych dodano dokument
pozwalający zmienić metodę amortyzacji dla środków umarzanych jednorazowo na
metodę Liniową.
11.
W obliczeniach deklaracji VAT-7 uwzględniono
korektę powstającą w przypadku, gdy odnaleziony dokument eksportu wprowadzamy
do poprzedniego okresu i dokument ten jest potwierdzony w okresie późniejszym
niż wynika to z daty dokumentu. Np. w październiku znajdujemy fakturę
eksportową, która powinna być zaewidencjonowana w maju i do której
potwierdzenie eksportu ma datę czerwcową.
Wersja 8.06.015 (5.09.2006)
1. Jeżeli
w uwagach operatora wprowadzonych do dokumentu źródłowego będzie występował
znak wykrzyknika, zamknięcie miesiąca będzie niemożliwe
2. Dodano
nową opcję "Sprawy do załatwienia" a w niej "Eksport danych do
CRM-Win". W opcji tej, za wybrany okres można wyeksportować do naszego
systemu zarządzania biurem rachunkowym dane wybranych klientów. Można przesłać
wszystkie informacje o klientach (nazwy, adresy itp) lub tylko dane związane z
infem podatkowym dla zamykanego miesiąca. Wykonując eksport pierwszy raz należy
przekazać wszystkie dane. Dla kolejnych eksportów wystarczy wybrać eksport
danych podatkowych. Eksport można wykonać dla bieżącej firmy z która pracujemy,
lub dla zaznaczonych firm. Jeżeli podczas eksportu zaistnieje sytuacja, że dana
firma nie może zostać wyeksportowana (np. ktoś właśnie z ta firmą pracuje, lub
system CRM_Win importuje właśnie dane z tej firmy) to użytkownik zostanie o tym
poinformowany a znaczek zaznaczania do eksportu nie zostanie usunięty.
3. W
danych firmy na ekranie nr 3 dodano pole adres e-mail. Jeżeli adres ten
zostanie wprowadzony, to będzie można wykonać dowolny wydruk i przesłać go jako
załącznik mailem na podany adres
4. W
punkcie instalacja/parametry stanowiska, dodano pole, w które należy wprowadzić
ścieżkę do katalogu monitorowanego przez program Logomon. Dzięki temu, program
będzie mógł wysyłać e-maile, drukować zestawienia i deklaracje do pliku pdf,
oraz wysyłać wydruki mailem
5. W
parametrach drukarki dodano pytanie "Czy drukarka posiada tryb DUPLEX?".
Jeżeli posiadamy taką drukarkę to:
·
wydruk folio będzie mógł być drukowany
dwustronnie w specjalnej postaci
·
Deklaracje będa mogły być wydrukowane w trybie
DUPLEX
·
Program podczas drukowania zapyta nas czy
chcemy aby dany wydruk wykonany był w trybie duplex
6. Obecnie
przed dokonaniem wydruku zostaniemy zapytani w jaki sposób chcemy wykonać
wydruk
·
na drukarce (Jeżeli wybierzemy drukarkę,
zapytani zostaniemy o tryb DUPLEX - jeśli drukarka nim dysponuje)
·
do pliku pdf (wówczas zostaniemy zapytani o
nazwę pliku z jaką chcemy wydrukować dane zestawienie. Deklaracje otrzymają
zawsze nazwę składającą się z numeru firmy, nazwy deklaracji i okresu za jaki
jest składana)
·
chcemy go wysłać mailem (program zapyta nas o
temat listu i ewentualnie jego treść. Sam wydruk zostanie dołączony do listu
jako załącznik)
7. W
punkcie informacja podatkowa dla firmy dodano punkt (F5) "Eksport danych
na serwer ftp". Punkt ten służy do publikowania niektórych informacji na
stronie www biura rachunkowego. Aby móc z niego skorzystać należy odpowiednio
skonfigurować nową wersję programu Logomon.
8. Nowe
możliwości programu KSP związane z wydrukiem do pliku pdf, publikowaniem danych
na stronie www, oraz z przesyłaniem maili związane są z nową wersją programu
Logomon 2.01.003. Program ten należy zainstalować w miejsce starego programu
logomon. Pamiętajmy aby przed instalacją Nowego programu Logomon, zamknąć
program Logomon uruchomiony na komputerze a następnie odinstalować go. Dopiero
wtedy można zainstalować nowszą wersję programu Logomon.
9. Szczegółowa
instrukcja obsługi odnośnie tworzenia plików pdf, wysyłania maili i
publikowania danych na stronie www, znajduje się na naszym serwerze ftp po
nazwą "KSP-internet.pdf"
Wersja 8.06.013 (21.07.2006)
1. W
wersji 8.06.011 powstał błąd. U użytkowników, którzy w opcji księgowanie
poprawiali pole w dokumentach VAT „Uwzględnij w deklaracji za m-c”, program
może błędnie sumować dokumenty do deklaracji VAT-7. Zaleca się powtórne
przeliczenie deklaracji VAT-7 po zainstalowaniu wersji 8.06.013
Wersja 8.06.012 (22.05.2006)
1. W
obliczeniach urlopu wypoczynkowego uwzględniono §11 rozporządzenia. Oznacza to,
iż obecnie przy ustalaniu urlopowej stawki godzinowej ze składników wypłaconych
w okresie 3 miesięcy poprzedzających urlop będą pomijane te miesiące w których
pracownik nie przepracował ani jednego dnia. W miejsce pominiętych miesięcy
wzięte pod uwagę zostaną najbliższe miesiące w których pracownik wykonywał
pracę.
Wersja 8.06.011 (21.05.2006)
1. W
punkcie INSTALACJA dodano nową opcję "Parametry księgowania". Można w
niej ustalić w jaki sposób program ma sortować dokumenty wprowadzone do
programu z tą samą datą, podczas operacji księgowania. Poszczególnym typom
dokumentów przypisujemy wagę. Dokumenty z niższą wagą będą ustawiane w tabeli
jako pierwsze. Dokumenty, które posiadają tę samą wagę, będą ustawiane w tabeli
w takiej kolejności w jakiej były wprowadzane do programu.
2. W
punkcie j.w. można również ustalić jaki numer użytkownik będzie nanosił na dokument
źródłowy. Obecnie podczas księgowania program nadaje dokumentowi dwa numery:
·
pierwszy, jak dotychczas, to Lp. w księdze.
Numeracja ta charakteryzuje się ciągłością, co jest równocześnie jej wadą i
zaletą. Wadą dlatego, że jeżeli po zaksięgowaniu dokumenty zostaną odksięgowane
i ponownie zaksięgowane, to mogą otrzymać inne numery Lp. Jeżeli numery te były
już naniesione na dokumenty źródłowe, należy je nanieść na nowo.
·
drugi, nazywany numerem systemowym, raz
przyporządkowany dokumentowi nigdy nie zostanie zmieniony, nawet podczas
operacji odksięgowywania. Ten ciąg numeracyjny ma także swoje wady i zalety.
Zaleta jest oczywista, jeżeli na dokument naniesiemy numer systemowy, to już
nigdy nie ulegnie zmianie, nie ma więc potrzeby ponownego numerowania dokumentów.
Wadą tego ciągu numeracyjnego jest możliwe powstawanie "dziur" w
numeracji. Jeżeli np: odksięgujemy dokument a następnie go usuniemy, to
pierwotnie przypisany do dokumentu numer systemowy nie zostanie już nigdy
przypisany do innego dokumentu.
Wprowadzane
parametry księgowania są wspólne dla wszystkich firm. Wybór numeru, który
będziemy umieszczać na dokumentach źródłowych nie powinien być zmieniany w
trakcie roku. Po instalacji niniejszej wersji programu, wszystkim dokumentom
zostanie przypisany numer systemowy identyczny z dotychczasowym numerem Lp.
3. W
opcji księgowanie, po naciśnięciu klawisza ENTER, zobaczymy na jednym ekranie
zbiorczą informację o dokumencie, zarówno w księdze jak i w ewidencjach VAT.
Pewne elementy na ekranach, będzie można poprawić np: opis zdarzenia, numer
dokumentu itp. Naciskając klawisze kursora "w dół" lub "w
górę" przechodzimy do następnego lub poprzedniego dokumentu. Dokument
można zaksięgować klawiszem TAB.
4. Aby
odszukać dokument o określonym numerze Lp. lub systemowym wystarczy napisać ten
numer i nacisnąć ENTER.
5. Dla
dokumentu WNT dodano możliwość wprowadzenia informacji, aby podatek naliczony
wynikający z faktury wewnętrznej nie podlegał odliczeniu. Oznacza to, że
podatek ten pojawi się w deklaracji VAT jako podatek należny, a nie pojawi się
jako podatek naliczony niezależnie od ustawionego parametru "ON".
6. Poprawiono
zestawienie pracowników zwolnionych (dla potrzeb PIT-11) w opcji "eksport
do płatnika, PIT-4"
7. W
opcji danych płacowych pracownika, przy określaniu sposobów naliczania składki
na F.P dodano nową możliwość "2 - nigdy nie naliczaj". Dotychczasowa
opcja "0" powodowała nie naliczania składki tylko gdy jej podstawa
była mniejsza od płacy minimalnej.
8. Poprawiono
wydruk przelewu dla ryczałtowca (program nie drukował symbolu deklaracji)
9. W
środkach trwałych dodano nowy dokument zmiany współczynnika podwyższającego
(lub zmniejszającego) stawkę odpisu amortyzacyjnego)
Wersja 8.06.010 (08.04.2006)
1. Poprawa
błędu przy liczenia innej płatnej nieobecności. Błąd występował, gdy w tym
samym miesiącu co "Ipl" występował urlop taryfowy
2. Poprawa
wydruku Karty wynagrodzeń dla osób współpracujących i pobierających
wynagrodzenie
3. Poprawa
wydruku papierowego zestawienia do NFZ. UWAGA!. Przesyłanie informacji o obniżonych
składkach do NFZ wymaga obecnie zakodowania wysyłanych mailem danych. Program
do kodowania można pobrać z serwera NFZ:
ftp://ftp.nfz.gov.pl/pliki/sko/Zakoduj.zip
4. Zmiana
stawki na Fundusz G.Ś.P na liście płac
5. Zmiana
w tabelach podatkowych stawki na ubezpieczenie wypadkowe z 1,93% na 1.80 (od
kwietnia)
6. W
zestawieniu zaznaczonych środków trwałych dodano podsumowanie oraz przy każdym
środku: KŚT, stawkę i metodę odpisu
7. Wprowadzono
zakaz poprawiania i dopisywania zapłat w tabelach podatkowych w zamkniętych
miesiącach
8. W
przychodach z innych firm (najem) zwiększono dokładność wprowadzanego udziału
procentowego do czterech miejsc po przecinku
9. We
wprowadzaniu zakupu paliwa można edytować opis zdarzenia, który przenosi się do
ewidencji VAT
10.
Podczas księgowania, dokumenty są posortowane
w ramach danego dnia w kolejności zakupy,przychody. dotychczas kolejność ta
wynikała z kolejoności wprowadzania danych do programu
11.
Dodano opis zdarzenia przy wprowadzaniu zakupu
nowego samochodu
12.
Poprawa błędu przy wydruku odpisów
amortyzacyjnych dla środków zakupionych w miesiącu za który wykonywany jest
odpis. Program drukował stawkę odpisu równą zero.
13.
zmiana sposobu agregacji (grupowania)
dokumentów podczas wydruku informacji podsumowującej VAT-UE. Dotychczas
agregacja odbywała się wg Id kontrahenta, obecnie wg nr NIP. UWAGA! Aby obroty
z kontrahentem zagregowały się do jednego zapisu na deklaracji VAT-UE wszystkie
dokumenty muszą mieć identyczny NIP (nawet położenie kresek)
Wersja 8.06.009 (22.02.2006)
1. Błąd
dotyczący rocznej korekty podatku naliczonego od środków trwałych. Błąd dotyczy
użytkowników spełniających łącznie poniższe warunki:
a) W
roku 2003, 2004 lub 2005 występowała sprzedaż zwolniona wliczana do obrotu
zgodnie z art.90
b) różnica
pomiędzy proporcją z art.90 w roku 2005 a proporcjami w latach 2003 lub 2004
była mniejsza lub równa 2 punkty procentowe
c) w
okresie od maja 2004 do 30 maja 2005 zakupiono środki trwałe, które są
korygowane w okresie 5-ciu lub 10-ciu lat
2. Źródłem
błędu było nie uwzględnienie w obliczeniach przepisów wprowadzających nową
ustawę o VAT (Art.6 ust.2). W wyniku czego, program nie dokonywał korekty jeśli
różnica w proporcjach była mniejsza lub równa 2 punkty procentowe dla podatku
naliczonego w dowolnej kategorii. Wymieńmy wszystkie kategorie:
a) środki
trwałe korygowane jednorazowo;
b) środki
korygowane w okresie 5-ciu lat;
c) środki
korygowane w okresie 10-ciu lat;
d) środki
trwałe w budowie oddane do użytkowania;
e) zwykłe
zakupy.
Zgodnie z Art.6 środki
wymienione wyżej w punkcie b) i c) powinny być korygowane na starych zasadach
jeżeli zakupiono je do dnia 30 maja 2005.
3. Nowa
wersja naprawia wymieniony wyżej problem ale niestety wobec braku niezbędnych
danych w niektórych przypadkach będzie wymagane wykonanie operacji aktualizacji
danych na podstawie roku 2005. Można to zrobić w punkcie "Aktualizacja
VAT" lub "Aktualizacja korekt". Ten ostatni punkt dokonuje
jedynie aktualizacji tych tabel, na podstawie których obliczana jest korekta
roczna. Dane powinno się zaktualizować w tych firmach, w których:
a) różnica
w proporcjach między rokiem 2005 i 2004 była mniejsza lub równa 2 punkty
procentowe ale większa niż 0.
b) w
okresie od 1.VI 2005 do 31.XII 2005 zakupiono środki trwałe korygowane przez
okres 5-ciu lub 10-ciu lat związane ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną.
4. Aby
ułatwić użytkownikowi ustalenie, w których firmach należy wykonać aktualizację
dodano w opcji "aktualizacja danych na podstawie roku 2005" dodatkowy
punkt (ostatni) w którym program wykona odpowiednie zestawienie takich firm.
Program wykona tutaj także zestawienie firm, w których należy dokonać ponownego
przeliczenia deklaracji VAT 7 za 01/2006 lub za pierwszy kwartał.
5. W
opcji "VAT - obliczenia" - "Korekty - historia" dodano
punkt, w którym można wprowadzić dane o środkach trwałych zakupionych w okresie
drugiego półrocza 2005. Dane, które się tu wprowadza, są automatycznie
wypełniane przez program podczas wykonywania aktualizacji z pkt 3.
6. Uwaga.
Nie trzeba ponownie przeliczać deklaracji za grudzień 2005 w programie KSP na
rok 2005
Wersja 8.06.008 (17.02.2006)
1. Zaktualizowano
tabelę wynagrodzenia przeciętnego i minimalnych składek na ubezpieczenie
społeczne i zdrowotne
2. Poprawa
odliczania faktur leasingowych dla których występuje ograniczenie kwoty podatku
odliczanego do 50% kwoty podatku naliczonego i nie więcej jak 5000
3. Poprawa
wybierania firmy w dochodach z innych firm (F10)
4. Poprawa
przekazywania faktur wystawionych prze biuro rachunkowe do firm, które nie są
płatnikami podatku VAT
Wersja 8.06.006 (13.01.2006)
1. Poprawa
wydruku zaznaczonych dokumentów w opcji "wszystkie dokumenty"
2. Poprawa
przejęcia danych VAT za ubiegły rok. Program nie dopisywał rekordu struktury na
rok 2006
3. W
przypadku wpłacania zaliczki na podatek dochodowy w formie uproszczonej,
program będzie ją zaokrąglał do pełnego złotego po odjęciu składki na
ubezpieczenie zdrowotne
4. Zmieniono
przynależność miejscowości z powiatu Tyskiego na Bieruńsko Lędziński
5. Uzupełniono
brakujące urzędy skarbowe
6. Nowa
deklaracja VAT-UE - zmienił się nieznacznie opis deklaracji, numer pozostał ten
sam (1)
7. Przy
wydruku podsumowania folio, program pyta o typ wydruku. Obecnie można wybrać
jak dotychczas wydruk podsumowania z łącznym podsumowaniem wszystkich miesięcy,
lub wydruk w którym pod każdym z miesięcy będzie widniała suma narastająco od
początku roku.
8. W
instalacji w danych właściciela dodano piątą stronę danych. Można tam
zdecydować czy program ma ograniczać wydatki na limitowaną reklamę w każdym
miesiącu, czy ma to robić dopiero w grudniu. Jeżeli w normach podatkowych
wprowadzony był procent limitu większy niż 1, program instalacyjny przyjmie że
wydatki na reklamę należy ograniczyć dopiero w grudniu.
9. Zmieniono
sposób wprowadzania strat z lat ubiegłych. Obecnie należy podać straty z lat
ubiegłych poniesione i rozliczone w latach 2000 do 2004 oraz należy podać
straty z lat ubiegłych rozliczone w zeznaniu podatkowym za rok 2005 oraz stratę
wykazaną w zeznaniu za rok 2005. dodano również odpowiedni wydruk rozliczania
strat w miejscu gdzie się je wprowadza, czyli w osobistych danych podatkowych.
Dodatkowo podczas wprowadzania strat możemy zdecydować począwszy od którego
miesiąca mają być uwzględniane w deklaracji PIT. Jeżeli straty wykazane w
zeznaniu za rok 2005 nie są jeszcze znane można ich orientacyjną wartość podać
w kolumnie "wartości
przybliżone", a gdy ich wartość będzie już ostatecznie znana należy ją
wprowadzić w kolumnę "wartości ostateczne". Miesiąc począwszy od
którego straty będą rozliczane w deklaracji można podać odrębnie dla wartości
przybliżonych i ostatecznych. Program instalacyjny usuwa dotychczasowe wartości
strat z lat ubiegłych, należy je pobrać z KSP za rok 2005, lub wprowadzić
ręcznie.
10.
Zmieniono sposób rozliczania straty w
deklaracji. Obecnie straty z lat ubiegłych rozliczane tak, aby w pierwszej
kolejności odliczyć od dochodu składki na ubezpieczenie społeczne.
11.
Zmieniono zestawienie pracowników zwolnionych
w danym miesiącu. Obecnie pokazuje ono tych pracowników którzy zostali
zwolnieni w bieżącym miesiącu lub w miesiącu wcześniejszym i którym wypłacono w
bieżącym miesiącu wynagrodzenie. Jest to więc teraz zestawienie pracowników dla
których należy wykonać PIT-11
Wersja 8.06.005 (01.30.2006)
1. Zaktualizowano
kwotę granicznej podstawy składek ZUS na rok 2006
2. Nowe
deklaracje PIT-5, PIT-5L, PIT-4, PIT-11
3. Dodano
bank BPH dla eksportu przelewów płacowych
4. Zmieniono
sposób drukowania PIT-11, druk ten można wydrukować dla:
a) pojedynczej
osoby - wtedy program zapyta o daty jakie należy umieścić na druku oraz o
zakres miesięcy z których program ma pobrać dane
b) zaznaczonych
pracowników, wówczas tak jak dotychczas należy podać miesiąc do którego należy
zestaw danych płacowych. Z tego zestawu program pobierze datę zatrudnienia i
zwolnienia. w PIT-11 umieści wypłaty od daty zatrudnienia do końca roku
5. Dotychczas,
jeżeli w roku 2005 lub 2006 wykonano jedną z poniższych czynności:
·
wczytano dane archiwalne z dyskietki lub dysku
·
dodano lub usunięto wspólnika
·
dokonano zmiany wspólników
Aktualizacja danych
na podstawie roku 2005 nie była możliwa do wykonania. Obecnie, program
napotkawszy na taką sytuację pozwala użytkownikowi wybrać firmę i wykonuje
aktualizację. Wyjątek stanowi aktualizacja tabel z płatnościami.
Wersja 8.06.004 (20.12.2005)
Zobacz opis do wersji 8.05.015d
Wersja 8.06.002 (12.12.2005)
1. Dodano
import dokumentów sprzedaży z
programu UIT autorstwa RoWiL sc. Program obsługuje sprzedaż w stacjach
diagnostyki pojazdów. Importowany plik musi mieć rozszerzenie *.uit
Wersja 8.06.001 (01.12.2005)
2. Pierwsza
wersja programu KSP na rok 2006.
3. Obecnie
zrezygnowaliśmy z dopłat do wersji noworocznej, na rzecz abonamentu. Mając na
uwadze, iż w roku 2006 będzie wiele nowych wersji programu związanych głównie
ze zmianami przepisów, wprowadzenie przez nas opłaty abonamentowej pozwoli
użytkownikom pobierać nowe wersje programu bez żadnych ograniczeń. Wykupiona
licencja do wersji 8.06 pozwala instalować nowe wersje przez cały rok.
4. Wprowadziliśmy
możliwość wnoszenia opłat abonamentowych w 2 lub 4 częściach, jednak wyłącznie
po podpisaniu stosownej umowy. Zarówno umowa jak i cenniki znajdują się na
naszym serwerze plików.
5. Instalacja
programu na nowy rok przebiega identycznie jak w latach ubiegłych. Po
uruchomieniu programu instalacyjnego należy wskazać katalog w którym mamy
zainstalowany program KSP na rok 2005 oraz katalog, do którego mają zostać
przeniesione dane na rok 2006. Następnie należy zaznaczyć firmy, które chcemy
przenieść i na tym koniec. Po naciśnięciu klawisza END program przeniesie
wszystkie dane w nowe miejsce przystosowując je do pracy w roku 2006.
6. Mając
zainstalowany program na rok 2006 możemy pobierać do niego z roku 2005 pewne
dane. Należą do nich: środki trwałe, remanent, płace, tabele podatkowe, stratę,
ewidencję VAT. Należy pamiętać o pewnej konsekwencji postępowania. Jeżeli
będziemy np. wprowadzać zapłaty składek na ubezpieczenie społeczne, to należy
to robić albo w programie na rok 2005, albo w programie na rok 2006, nigdy
jednocześnie i tu i tu. Zalecamy wprowadzać je w roku 2005 i później pobrać do
roku 2006. Taki sposób postępowania umożliwi na łatwiejszy dostęp do danych
podczas sporządzania zeznania rocznego za rok 2005.
7. Na
koniec pamiętajmy, aby systematycznie aktualizować program do nowych wersji.
Przez wysłanie e-maila na jeden z wymienionych na stronie adresów można
stosowną adnotacją dopisać się do naszej książki adresowej, wówczas będziecie
państwo informowani o wszystkich nowych wersjach, zmianach i poprawionych
błędach w programie.
8. Dla
pracowników wykonujących pracę nakładczą należy w danych płacowych zdefiniować
odpowiednio dobrany procent płacy minimalnej. Wtedy program nie będzie doliczał
wyrównania do płacy minimalnej.