Wersja 8.08.001 (06.01.2008)

 

1.     Pierwsza wersja na rok 2008. W wersji zmieniono sposób wprowadzania informacji o stratach z lat ubiegłych. Obecnie dane te wprowadzamy bezpośrednio z zeznań podatkowych za lata ubiegłe.

2.     Należy instalować wszystkie następne wersje programu. Zawierać będą poprawione błędy, i nowe elementy rozszerzające możliwości programu.

 

 

Wersja 8.08.002 (08.01.2008)

 

1.     Zaktualizowano roczne ograniczenie podstawy składek na ubezpieczenie społeczne do kwoty 85290 PLN

2.     Poprawiono wczytywanie danych z dyskietki. Obecnie jako literę dyskietki można podać dowolną literę dysku. Pamiętać jednak należy, że archiwizacja

3.     na dyskietce nie jest funkcją sieciową i uznacza lokalne archiwizowanie  danych np. na urządzeniu flash.

4.     W krajowych rozrachunkach dodano opcję usuwania zaznaczonych rekordów.

 

 

Wersja 8.08.003 (11.01.2008)

 

1.     Przy obliczaniu współczynnika ekwiwalendu za urlop uwzględniono na ten rok 2 dni wolne od pracy przypadające na soboty. Tak więc współczynnik ten będzie przeciętnie wynosił 21.

2.     Zgodnie z nowym orzeczeniem SN (II PZP 4/07) zmieniono sposób obliczania wynagrodzenia za nadgodziny. Obecnie wynagrodzenie to wyliczane jest na podstawie dwóch różnych stawek godzinowych. Pierwszą stawką obliczane jest wynagrodzenie podstawowe (100% wybagrodzenia) a drugą stawką nadwyżka ponad 100% czyli dodatkowe 50% lub 100%. Na pierwszą stawkę godzinową składa się oprócz osobistego zaszeregowania suma tych składników, które są określone w umowie w stałej wysokości i wypłacane bez względu na miesięczną absencję (np. dodatek stażowy). Na drugą stawkę składa się wyłącznie osobiste zaszeregowanie.

3.     Zmieniono sposób obliczania ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w drodze  indywidualnej interpretacji przepisów udzielił jednemu z biur rachunkowych odpowiedzi, z której wynika, że odliczeń niektórych wydatków (składki ZUS, Straty i inne) od przychodów dokonujemy kierując się następującymi zasadami:

 

a.     Wydatki odliczane w bieżącym okresie rozliczeniowym, stanowią różnicę pomiędzy sumą wydatków możliwych do odliczenia od początku roku do końca okresu rozliczeniowego, a odliczoną kwotą wydatków za poprzednie okresy rozliczeniowe.

b.     Wyliczenie kwoty wydatków przypadających do odliczenia w bieżącym okresie w podziale na poszczególne stawki ryczałtu następuje z uwzględnieniem struktury sprzedaży za okres od początku roku do końca okresu rozliczeniowego.

c.      Kwoty podatku zryczałtowanego ustalane są na podstawie obrotów wyłącznie bieżącego okresu rozliczeniowego

d.     odliczenie wydatków przypadających na poszczególne stawki podatku nie może przekroczyć kwot przychodów przypadających na te stawki z okresu rozliczeniowego.

 

 

Wersja 8.08.004 (22.01.2008)

 

 

1.     W opcji Importu danych z programów sprzedaży dodano import dokumentów z systemu APTEKA firmy CompSoft. Dane przygotowywane są przez program apteczny w dwóch plikach RZrrrrmm.txt i w RSrrrrmm.txt (rrrrmm oznacza rok miesiąc np. RS200802.TXT). Pierwszy plik zawiera zakupy, drugi sprzedaż. Z pliku z zakupami importowane są faktury zakupu i korekty zakupu, natomiast z pliku ze sprzedażą importowane są: dobowe raporty fiskalne, Faktury sprzedaży (zakładamy że każda faktura ma podpięty paragon fiskalny)

2.     W opcji imortu danych z innych programów dodano import danych z z APTEKI (Windows) firmy KAMSOFT. Importowane są następujące dokumenty:

a.     Faktury zakupu i korekty zakupu,

b.     Faktury sprzedaży (założenie, że do każdej faktury istnieje, paragon fiskalny),

c.      Korekty sprzedaży (faktury korygujące),

d.     dobowe raporty fiskalne.

e.     Program apteczny przygotowuje dane w pliku FArrmmdd.dbf gdzie:

                                                 i.      rr: rok,

                                               ii.      mm: miesiąc,

                                            iii.      dd: dzień przygotowania pliku

3.     Program obsługi apteki firmy KAMSOFT przygotowuje dane w opcji zestawienia -> FK. Dane mogą być przygotowane na kilka sposobów. Najlepszy z nich to wybranie opcji "Przekazanie raportu do FK". w tym przypadku tworzony jest zbiór Faxxxxxx.dbf zawierający najpełniejsze informacje. Drugi sposób, to wybranie opcji "przekazanie raportu do BPSC (zakupy)". Opcja ta tworzy zbiór DoKsp.dbf. Zbiór ten zawiera jedynie faktury zakupu i korekty zakupu. A w przypadku korekty, brak jest numeru korygowanej faktury. Pozostałe opcje eksportu dokumentów przygotowują dane, które nie nadają się do zaimportowania w programie KSP. Program apteczny tworzy swoje zbiory w katalogu określonym w "parametrach modułów"

4.     W podsumowaniu listy płac dla umów zlecenie umożliwiono wydruk podsumowania tylko dla zaznaczonych rekordów

5.     Jeżeli w nazwie umowy występuje fraza "zlec" drukowana jest tak jak dotychczas umowa według wzorca umowy zlecenie. Jeżeli fraza ta nie występuje, drukowana jest umowa wg wzorca umowy o dzieło. W projektowaniu wzorców dodano wzorzec "Umowy o Dzieło". Podczas instalacji program robi kopię wzorca umowy zlecenie do pliku z wzorcem umowy o dzieło. Tak więc po instalacji obydwa wzorce będą identyczne.

6.     W środkach trwałych. Jeżeli środek amortyzowany jest nową metodą (de minimis) i jednocześnie nie chcemy aby wykorzystał całą dostępną kwotę odpisu amortyzacyjnego należy w opcji "środki trwałe - dokumenty" dopisać dla środka odpowiedni dokument ograniczający kwotę odpisu. Np. W bieżącym roku mamy do wykorzystania pełny limit 50tys. EUR (188tys PLN). Wartość początkowa zakupionego środka wynosi 80tys PLN. Nie chcemy jednak aby cała wartość środka była umorzona jednorazowo. Chcemy aby odpis jednorazowy nie przekroczył kwoty 35tys PLN. W takim przypadku, należy dopisać dla środka odpowiedni dokument ograniczający odpis do tej właśnie kwoty.

7.     W środkach trwałych dodano ewidencję wykorzystanej pomocy de minimis. W opcji w której wprowadzamy limity na poszczególne lat (50tys EUR) dodano informację o 3-letnim limicie dla pomocy de minimis. Pomoc ta za okres bieżącego roku i dwóch lat poprzedzających rok bieżący nie powinna przekroczyć kwoty 100 lub 200 tys EUR. Limit zależy od rodzaju prowadzonej działalności. Np. dla sektora transportowego limit ten wynosi 100tys EUR. Należy w tym punkcie wprowadzić właściwą kwotę limitu. Program domyślnie przyjmuje 200tys EUR.

8.     W ewidencji pomocy de minimis należy wprowadzać kwoty otrzymanej pomocy w PLN i w EUR. Program obliczając amortyzację de minimis ustali dopuszczalną kwotę odpisu i nie pozwoli odpisać w więcej niż 200tys EUR w okresie 3 lat. badany jest okres 2 lat kalendarzowych poprzedzających rok odpisu i bieżący rok do ostatniego dnia miesiąca w którym środek został wprowadzony do ewidencji (data OT środka). W celu porównania sumy odpisów z limitem, który wyrażony jest w EUR, program przelicza odpis na EUR wg takiego kursu, jaki został wzięty do ustalenia limitu 50tys EUR a więc z pierwszego dnia roboczego października roku poprzedzającego rok przyjęcia środka do ewidencji.

9.     W opcji Aktualizuj dane na podstawie ubiegłego roku dodano możliwość aktualizacji stawki na ubezpieczenie wypadkowe. Program podczas instalacji na nowy rok nie przepisał stawek z roku 2007.

10.           Poprawiono aktualizację środków trwałych na podstawie danych z roku 2007

 

 

Wersja 8.08.006 (25.01.2008)

 

1.     W kartotece pracownika dodano pole z datą z którą upływa termin do którego przyznano grupę niepełnosprawności. W związku z tym zmieniono również odpowiednie zestawienia (badania lekarskie, bhp) oraz w punkcie nr 9 "Komu zua". Program przy wejściu do kartoteki pracownika informuje o terminie do którego przyznano grupę niepełnosprawności 60 dni przed upływem tego terminu.

2.     Przy eksporcie danych do płatnika, program nie będzie przekazywał teraz liczby ubezpieczonych w przeliczeniu na etat. Wersja 7.02 płatnika począwszy od roku 2008 nie pozwala wypełniać tego pola

3.     Do listy zasiłkowej w kolumnie zasiłek chorobowy dodano również zasiłek macierzyński.

 

 

Wersja 8.08.007 (06.02.2008)

 

1.     Poprawiono aktualizację środków trwałych na podstawie roku 2007

2.     Poprawiono informację o zbliżających się datach: badań lekarskich, szkolenia bhp i ważności grupy inwalidzkiej

3.     Ponieważ NBP wprowadziło do swoich tabel 13 nowych walut, oraz zmieniło strukturę tych tabel, w programie KSP zostały zmodyfikowane moduły korzystające z tabeli kursów.

 

 

Wersja 8.08.008 do 8.08.014

 

Wersje testowe

 

 

Wersja 8.08.015 (14.03.2008)

 

 

1.     W płacach zwiększono liczbę miejsc ponoszenia kosztów do 50-ciu

2.     W przelewach dodano przygotowanie przelewów w formie elektronicznej dla PKO BP

3.     Dodano nowy punkt w opcji "Płace- umowa o pracę" o nazwie PFRON - zamknięcie listy płac. W punkcie tym możemy zamknąć listę płac, aby uniemożliwić jej edycję i poprawianie oraz możemy wykonać kilkanaście zestawień służących ustaleniu podwyższonych kosztów zatrudnienia osób niepełnosprawnych i obliczyć należne dofinansowanie i refundację, a także możemy wyeksportować do programu SOD deklaracje WND2, WNU, INF-D-P i INF-U-P. Całość zagadnienia opisano w instrukcji obsługi o nazwie 'Pfron.pdf' znajdującej się na naszym serwerze ftp

 

 

Wersja 8.08.016 (15.03.2008)

 

1.     Poprawa błędu przy wychodzeniu z listy płac

2.     W kartotece refundacji po naciśnięciu klawisza F8 ekran zmienia się na ekran wprowadzania niektórych kosztów rzeczywistych. Powtórne naciśnięcie klawisza F8 powodowało powrót do poprzedniego ekranu. Tak było dotychczas. Obecnie powtórne naciśnięcie klawisza F8 pokazuje tabelę na której możemy wprowadzić daty złożenia deklaracji INF-D-P i INF-U-P. Daty te mają szczególne znaczenie gdy wypłacamy wynagrodzenia w następnym miesiącu. Wtedy terminy składania deklaracji znacznie się różnią i przy sumowaniu otrzymanych refundacji i dofinansowania należało je uwzględnić. Składając deklarację INF-D-P program zsumuje tylko te refundacje, które przypadają na deklaracje INF-U-P złożone przed terminem złożenia deklaracji INF-D-P. Podobna logika ale dotycząca dofinansowania dotyczy deklaracji INF-U-P.

3.     Wprowadzono nową opcję "Poprawki deklaracji". Jak wiadomo, przy obliczaniu bieżącej deklaracji INF-D-P lub INF-U-P sumowane są pewne wartości zarówno z poprzednio złożonych deklaracji (pola 48 i 50 INF-D-P, oraz pola 56,57 INF-U-P) jak i z prowadzonej na bieżąco dokumentacji. Dotyczy to kosztów płacy i podwyższonych kosztów pracy. Wielkości te służą ustaleniu pułapu intensywności pomocy, który liczony jest narastająco. Jeżeli składane przez nas deklaracje różnią się od tych obliczanych przez program, to nie mamy możliwości złożenia z pomocą KSP żadnej deklaracji bowiem korzysta on z wielkości występujących na deklaracjach poprzednio złożonych, a tych w programie nie ma. Nowa opcja pozwala nam wprowadzić wartości z faktycznie złożonych deklaracji. Pozwala to mam od pewnego momentu posiłkować się już tylko programem KSP.

4.     Należy po zainstalowaniu programu ponownie wykonać obliczenia w kartotece refundacji za wszystkie miesiące

 

Wersja 8.08.018 (25.03.2008)

 

1.     Poprawa obliczania kwoty maksymalnej pomocy dla otwartego rynku pracy

2.     Poprawa sumowania wypłaconych dofinansowań za ubiegłe miesiące. Obecnie program nie uwzględnia kwot przekazanych na ZFRON

3.     W płacach, w opcji rozliczania kosztów wg ich miejsca poniesienia dodano klawisz F6 pozwalający przepisać wartości z ubiegłego miesiąca.

4.     Należy jeszcze raz wykonać obliczenia (F10) za wszystkie miesiące w kartotece refundacji

5.     Zmieniono zestawienie "Wypłacone dofinansowanie i refundacje"

 

 

Wersja 8.08.019 (1.04.2008)

 

1.     Do opcji "Dane płacowo zasiłkowe" w danych pracownika, dodano piąty ekran danych na którym do każdego zestawu danych płacowych można zdefiniować kalendarz tygodniowy, a więc podać jaką liczbę godzin pracownik pracuje w poszczególne dni tygodnia. Dane te wykorzystywane są przez program gdy pracownik ma przypisany kalendarz standardowy lub niestandardowy (nie dotyczy kalendarza godzinowego). Program instalacyjny wypełni te pola dotychczasowymi danymi. Opcja kalendarza tygodniowego w konfiguracji, pozostała na swoim miejscu, można w niej wprowadzać dane dla wszystkich pracowników jednak wyłącznie do ostatniego (bieżącego) zestawu płacowego.

2.     W info podatkowym zmieniono wydruk bieżących płatności. Obecnie przed dokonaniem wydruku możemy zaznaczyć, które elementy mają się na nim znaleźć:

·        podatek VAT

·        podatek PIT-4 i PIT-8a

·        ZUS pracowników

·        ZUS właścicieli

·        Podatek dochodowy właścicieli

3.     W opcji wprowadzania dokumentów dodano pod opcją księgowania nowy punkt "Zatwierdzania dokumentów w VAT". W opcji tej zobaczymy wszystkie dokumenty z ewidencji VAT, które nie są jeszcze zatwierdzone i nie mają powiązania z księgą przychodów. Dokumenty możemy zatwierdzać po ich zaznaczeniu klawiszem TAB i znosić zatwierdzenie klawiszem CTRL+TAB. Klawisz ENTER wprowadzi nas w tryb przeglądania pełnoekranowego (tak jak w zwykłym księgowaniu). tutaj również możemy zatwierdzać dokumenty i edytować niektóre pola. Klawisz F6 pokaże nam wszystkie dokumenty bez względu na to czy są zatwierdzone, czy nie.

 

 

Wersja 8.08.020 (2.04.2008)

 

1.     Poprawiono wprowadzanie dokumentu sprzedaży krajowej w VAT. Program kończył działanie z błędem.

 

Wersja 8.08.021 (7.04.2008)

 

1.     Poprawiono obliczenie rzeczywistych kosztów opiekuna dla pracownika niepełnosprawnego.

2.     Poprawiono pole nr 49 deklaracji INF-U-P. Pole to nie powinno zawierać kwoty przekazanej na ZFRON. (tylko samo dofinansowanie - czyli pole 48-49 deklaracji INF-D-P). Wartość w tym polu nie ma wpływu na wysokość refundacji.

3.     Poprawiono usuwanie pracownika. W pewnych sytuacjach program kończył działanie z błędem.

4.     Poprawiono kartotekę kursów walut obcych. Poprzednia instalacja zainstalowała kartotekę zawierającą błędy (od 15-go marca 2008)

 

 

Wersja 8.08.022 (11.04.2008)

 

1.     Poprawiono wydruk ewidencji środków trwałych. W ewidencji tej nie drukowały się środki dla których wybrano metodę amortyzacji "B" (czyli bez amortyzacji)

2.     W kartotece pracowników zatrudnionych na umowę zlecenie dodano zestawienie wypłat dla zaznaczonych pracowników za zadany okres bieżącego roku

3.     Poprawiono obliczanie deklaracji INF-U-P. Program pomijał jedną wypłatę dofinansowania z INF-D-P (za miesiąc składania INF-U-P)

4.     Zmieniono obliczanie kosztów skróconego czasu pracy (zmianie uległy koszty płacy pracownika niepełnosprawnego)

 

 

Wersja 8.08.024 (6.05.2008)

 

 

1.     Poprawa przekazywania wyrównania zasiłku do programu płatnika w przypadku, gdy wynagrodzenia wypłacane są w następnym miesiącu.

2.     W parametrach konfiguracyjnych PRNON wprowadzono dodatkowy parametr określający rok i miesiąc począwszy od którego firma rozlicza dofinansowanie i refundację. Parametr należy wprowadzić jedynie wtedy gdy rozliczanie rozpoczyna się w bieżącym roku.

3.     W opcji wprowadzanie dokumentów nowy moduł o nazwie "Dokumenty za klienta". W module tym można:

a.     Sporządzić, wydrukować i przekazać do innych modułów fakturę wewnętrzną VAT

b.     Wprowadzić i wydrukować Noty korygujące VAT

c.      Sporządzić spis z natury (również w przypadku remanentu likwidacyjnego)

d.     Wydrukować i wprowadzić dowody wewnętrzne

4.     Moduł dokumentów za klienta opisany jest w dodatku do instrukcji obsługi. do pobrania z naszej strony internetowej

5.     W opcji kartoteka pracowników po naciśnięciu klawisza F5 dostępna jest nowa opcja "Eksport pracowników". Po zaznaczeniu pracowników i wybraniu tej opcji, program spakuje i zapisze dane do pliku xxxDane.lzh (xxx jest numerem firmy). Jeżeli korzystamy z programu Logomon, spakowane dane można wysłać pocztą E-mail (zostaniemy zapytani o docelowy adres pocztowy). Jeżeli zdecydujemy się na wysyłkę internetową wówczas dane zostaną dołączone do poczty w załączniku o nazwie xxxDane.lzh

6.     W opcji "Pracownicy - konfiguracja" dostępna jest opcja Importu pracowników. Program wykona wymport pracowników wyeksportowanych z pomoca opcji opisanej wyżej. Import odbywa się w kilku krokach:

a.     Wciskamy klawisz F6. Zostaniemy zapytani o ścieżkę do importowanego pliku o nazwie xxxDane.lzh.

b.     Po prawidłowym podaniu ścieżki program rozpakuje dane i będzie starał się skojarzyć importowanych pracowników z pracownikami aktualnie dostępnymi w bazie danych. Rozróżniamy cztery stopnie dopasowania:

·        Idealne: gdy pracownik w aktualnej bazie pochodzi z bazy pracowników importowanych. Pojawił się po raz pierwszy w aktualnej bazie po wykonaniu opcji wczytania danych archiwalnych.

·        Poprawne: gdy pracownik importowany i pracownik z bieżącej bazy mają identyczne numery NIP i PESEL

·        Niepewne: gdy pracownicy - importowany i bieżący - mają zgodny jeden z numerów NIP lub PESEL

·        Brak: gdy pracownik importowany nie należy do żadnej z powyższych grup

c.      Następnie należy zaznaczyć (pojedynczo - spacją lub grupowo - +,*) tych pracowników których zamierzamy importować i nacisnąć klawisz F5.

d.     Na formatce która nam się pokaże należy zdecydować co program ma zrobić z zaznaczonymi pracownikami którzy należą go grupy "niepewnego dopasowania". Program może albo nadpisać dane skojarzonych pracowników dostępnych aktualnie w bazie, albo dopisać ich jako całkiem nowych. Dodatkowo mamy możliwość zdecydowania czy mają być importowane dane związane ze sporządzaniem deklaracji PFRON.

e.     Po zatwierdzeniu danych klawiszem END zostaniemy po raz ostatni poproszeni o potwierdzenie chęci dokonania importu. Potwierdzenie spowoduje, że import dokona się bez możliwości wycofania się.

f.       Gdy zdecydujemy się na import pracowników którzy są osobami niepełnosprawnymi i dodatkowo rozliczamy koszty pracy tych pracowników metodą kosztów rzeczywistych, program dołączy oprócz zaznaczonych pracowników dodatkowo ich opiekunów.

7.     W środkach trwałych dodano nowy atrybut środka trwałego: środek obcy lub własny, a w konfiguracji środków dodano parametr określający, czy wydruki środków mają być dzielone na środki trwałe obce i własne.

 

 

Wersja 8.08.025 (10.05.2008)

 

 

1.     Poprawa wydruków z ewidencji środków trwałych (program kończył działanie z błędem)

2.     Zamiana stawki podatkowej 5% na 6%. Jeżeli zajdzie potrzeba wprowadzenia w zakupach VAT dokumentu ze stawka 5% należy ją wprowadzać pod stawkę 6%, a sam podatek wpisać bez naciskania klawisza INSERT.

3.     W Rozrachunkach walutowych poprawiono wprowadzanie zapłat dla zakupów krajowych w których kwoty na fakturze wyrażone były w walucie obcej a podatek VAT w PLN przeliczony wg kursu z dnia wystawienia faktury.

 

 

Wersja 8.08.026 (12.05.2008)

 

 

1.     Poprawa błędu związana z raportowaniem błędów. Wprowadzono możliwość przesłania informacji o błędzie na adres ksp@logotech.com.pl.

 

 

 

Wersja 8.08.027 (14.05.2008)

 

 

1.     Poprawiono następujące błędy:

a.     przy otwieraniu walutowego raportu bankowego

b.     przy imporcie faktur z systemów sprzedaży

c.      przy próbie wydruku ewidencji obrotu VAT

d.     przy próbie wykonania odpisu amortyzacyjnego

e.     przy kontroli dokumentów w VAT

f.       przy tworzeniu dowodu wewnętrznego

2.     Do wydruku ewidencji środków trwałych dodano pole Wartość środka  w dniu zakupu. (wzorce: st_g5pg.txt, st_g5bg.txt, st_g5p.txt, st_g5b.txt)

3.     Dodano usuwanie faktur wewnętrznych (klawisz DEL)

 

 

Wersja 8.08.028 (18.05.2008)

 

 

1.     Poprawiono następujące błędy:

a.     przy pobieraniu pracownika z umów zlecenie do umowy o pracę

b.     przy wydruku ewidencji dla deklaracji korygującej VAT

2.     Przy przeglądaniu danych w opcji "Zatwierdzanie dokumentów VAT" dodano ekran z dokumentem zakupu dla środków trwałych w budowie

 

 

Wersja 8.08.029 (20.05.2008)

 

 

1.     Poprawiono następujące błędy:

a)     przy imporcie pracowników, a dokładniej kartotek PFRON

b)     przy próbie wydruku deklaracji do pdf gdy bieżąca drukarka miała przypisany port wydruku LPTx

 

 

Wersja 8.08.030 (05.06.2008)

 

 

1.     Poprawiono następujące błędy:

·        przy zmianie w danych firmy informacji, że firma jest biurem rachunkowym

·        podczas wydruku z opcji "9-Sprawy do załatwienia/Komu ZUA" program zamieniał miejscami daty BHP i badań lekarskich. Należy utworzyć tabelę jeszcze raz lub wykonać jej aktualizację (F5)

·        przy wydruku PIT-11, gdy wcześniej wykonano eksport ZUA do płatnika

2.     Na standardowej pełnej liście płac dodano listę pomocniczych składników wynagrodzenia

3.     Zmieniono opis na przelewach do US na PIT-36, PIT-36L, PIT-4R

4.     Rozbudowano opcję związaną z miejscem ponoszenia kosztów i tak:

a)     przy definicji miejsca ponoszenia kosztów dodano informację, czy wynagrodzenia mają być dzielone na poszczególne miejsca kosztotwórcze wg przepracowany dni lub wg przepracowanych godzin

b)     w opcji analizy ponoszonych kosztów dodano do tabeli kilka kolumn:

·        dni - KSP: ta kolumna pokazuje ilość dni lub godzin przepracowanych przez pracownika w danym miesiącu. Wartości te pochodzą bezpośrednio z list płac za danych miesiąc.

c)      dodano nową funkcjonalność związaną z nowymi klawiszami funkcyjnymi

·        TAB: naciśnięcie tabulatora przełącza tabelę do kolejnych widoków:

o       widok na którym wprowadzamy dni lub godziny przepracowane w poszczególnych miejscach kosztotwórczych

o       widok w którym wprowadzamy nadgodziny 50% przepracowane w poszczególnych miejscach kosztotwórczych

o       i wreszcie widok w którym wprowadzamy nadgodziny 100%

·        F1: Klawisz pozwala wybrać (poprzez zaznaczenie) tych kolumn które chcemy właśnie edytować

·        F2: Klawisz do podstawiania wprowadzonej wartości w wybraną kolumnę dla zaznaczonych rekordów

·        F6: klawisz którym możemy przepisać wszystkie dane z poprzedniego miesiąca, lub z kolumny KSP do bieżącej kolumny. Działa tylko dla zaznaczonych rekordów

·        F5: Wydruk zestawienia. Zestawienie zostało rozbudowane o nadgodziny i koszty ogólnozakładowe. Dodano nowe zastawienie analityczne, z którego można się dowiedzieć jaki pracownik generuje jakie koszty w poszczególnych miejscach

 

 

Wersja 8.08.031 (09.06.2008)

 

 

1.     Poprawiono błąd pojawiający się przy tworzeniu przelewów  z opcji "Umowy zlecenie"

2.     Poprawiono błąd przy imporcie pracowników z nadgodzinami

3.     Nowy wzór deklaracji PIT-11  (wersja 16)

4.     W związku z artykułem w Rzeczpospolitej z dnia 16.05.2008 odnośnie obliczania wynagrodzenia za czas niewykonywania pracy (par.11 i 12 Rozporządzenia MPiPS z 29 maja 1996r w sprawie sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie niewykonywania pracy...) powrócono w programie KSP do zasad sprzed 8 lat. Jak wiadomo, jeżeli pracownik wynagradzany jest na podstawie stawki miesięcznej i choruje, jego wynagrodzenie za czas przepracowany zgodnie z par. 11 rozporządzenia jest zmniejszane o 1/30 płacy zasadniczej za każdy kalendarzowy dzień choroby. Konsekwencją tego faktu może być sytuacja, w której pracownikowi pomimo nieprzepracowania ani jednego dnia przysługuje wynagrodzenie. Dotychczas w programie wprowadzony był warunek: jeżeli pracownik nie przepracował ani jednej minuty - nie należy mu się wynagrodzenie. Z artykułu wynika jednak, że wynagrodzenie mu się należy. Rozważono tam przykład w którym pracownik choruje jedynie w dni robocze. Powiedzmy, że miesiąc ma 30 dni kalendarzowych i 22 dni robocze. Pracownik choruje przez 22 dni robocze i za ten okres otrzymuje wynagrodzenie chorobowe. Wynagrodzenie zasadnicze ulega zmniejszeniu o 22/30, czyli pomimo nieprzepracowania ani jednego dnia otrzyma dodatkowo 8/30 płacy zasadniczej. Zmiana w programie KSP polega na usunięciu warunku przepracowania przez pracownika przynajmniej 1 minuty.

 

 

Wersja 8.08.032 (11.06.2008)

 

 

1.     Ponieważ niektórzy użytkownicy wolą, aby zestawienie wypłaconych wynagrodzeń w podziale na miejsca kosztotwórcze miało postać identyczną jak miało to miejsce do wersji 8.08.030, wprowadzono dodatkowy parametr w konfiguracji miejsc ponoszenia kosztów.

2.     Poprawiono błąd pojawiający się przy eksporcie pracowników, jeżeli w programie nie zdefiniowano ścieżki do katalogu monitorowanego przez Logomona w opcji "parametry stanowiska"

3.     Zaktualizowano podstawy do ZUS

4.     Dodano kilka drobnych ulepszeń przy wprowadzaniu faktur do Środków trwałych w budowie

 

 

 

Wersja 8.08.033 (15.06.2008)

 

 

1.     Poprawiono błąd pojawiający się w pewnych okolicznościach przy wydruku zestawienia składników definiowanych

2.     Poprawiono błąd przy obliczaniu podatku dla pracownika. Program ustalał stawkę podatku dochodowego dla pracownika kierując się progami podatkowymi dla zeszłego roku.

3.     Poprawiono opis nagłówka dla wydruku ewidencji nabyć. Nazwę kolumny "Część C2 deklaracji VAT" zmieniono na "Część C deklaracji VAT (podatek należny)"

4.     W definicji składników pomocniczych dodano kolumnę w której możemy zdecydować czy dany składnik ma być umieszczany na liście płac.

5.     W opcji "Sprawy do załatwienia/Komu PIT-11,ZUA,ZWUA" umożliwiono wydruk tych pracowników którym należy do 15-go następnego miesiąca złożyć PIT-11. Zestawienie uwzględnia tych pracowników, którzy zostali zwolnieni w ubiegłych miesiącach ale którym w miesiącu bieżącym wypłacono wynagrodzenie.

 

 

Wersja 8.08.034 (07.07.2008)

 

 

1.     W opcji z zestawami danych płacowych dodano informację o dniu począwszy od którego obowiązuje dany zestaw. Informacja ta jest brana pod uwagę podczas obliczeń listy płac, oraz podczas sporządzania zestawień dla następujących danych:

a.     wymiar etatu

b.    stawka zaszeregowania

c.     kalendarz godzinowy

2.     Zmiana sposobu wynagradzania (np. ze stawki miesięcznej na godzinową), bez względu na wprowadzoną datę zawsze obowiązuje od pierwszego dnia miesiąca

3.     Zmieniono wzorzec Aneksu do umowy o pracę. Obecnie umieszczane są w nim informacje o wszystkich zmianach w stosunku do obowiązujących poprzednio.

4.     Zaktualizowano tabelę odsetek

 

 

Wersja 8.08.035 (15.07.2008)

 

 

1.     Poprawiono kilka drobnych błędów:

·        przy wprowadzaniu zbyt dużego współczynnika dla amortyzacji degresywnej

·        przy wyszukiwaniu kontrahenta w edycji środka trwałego

·        przy wydruku przelewów do zestawienia wypłat, w umowach zlecenie

·        przy wydruku aneksu do umowy o pracę

2.     Do tabeli pracowników zatrudnionych na umowę o pracę dodano kolumnę   "data zatrudnienia".

 

Wersja 8.08.036 (02.09.2008)

 

 

1.     Zaktualizowano podstawy do ubezpieczeń

2.     W opcji INSTALACJI/WSPÓLNICY wprowadzono po naciśnięciu klawisza F5 możliwość wprowadzenia i wydrukowania druku NIP-1. Jeżeli opcja wydruku tego druku będzie pozytywnie przyjęta przez użytkowników, wprowadzimy do programu kolejne druki NIP.

3.     Poprawiono kilka drobnych błędów.

 

 

Wersja 8.08.037 (04.09.2008)

 

 

1.     Zaktualizowano stawki podatku ekologicznego

 

 

Wersja 8.08.038 (11.09.2008)

 

 

1.     Nowy druk PIT-11 – wersja (16)

 

 

Wersja 8.08.039 (02.11.2008)

 

 

1.     W opcji Instalacja/Wspólnicy – dodano deklarację NIP-3

2.     W opcji Kartoteka pracowników dodano deklarację NIP-3

3.     W opcji Instalacja/Firma dodano deklaracje NIP-2, NIP-5, NIP-B, NIP-C, NIP-D

 

 

Wersja 8.08.041 (03.11.2008)

 

 

1.     W opcji "Info podatkowe/19% czy warto" zaktualizowano tabelę progów podatkowych na rok 2009. Powinno to ułatwić podjęcie decyzji, co do sposobu opodatkowania w roku 2009. Naciśnięcie klawisza INSERT podczas edycji pola "Dochód z firmy", przepisze odpowiednią kwotę z INFO KSP za grudzień.

2.     W ewidencji wyposażenia dodano pole uwagi.

3.     Umożliwiono wykonanie faktury wewnętrznej w walucie PLN

4.     Dodano NIP-3 dla pracowników zatrudnionych na umowę zlecenie

5.     Program począwszy od tej wersji będzie tworzył puste raporty RCA lub RZA dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy zlecenie, którzy w danym miesiącu nie mieli wykonanej wypłaty, ale z dat na umowie wynika, że nadal są ubezpieczeni. Czyli, że miesiąc, za który składane są deklaracje zawiera się pomiędzy datami zawarcia umowy i zakończenia umowy. Pusta data zakończenia umowy oznacza, że została zawarta na czas nieokreślony i trwa nadal.

6.     W umowach zlecenie wprowadzono kontrolę przekroczenia rocznej podstawy składek na ubezpieczenie społeczne.

 

 

Wersja 8.08.042 (14.11.2008)

 

 

1.     Nowy druk deklaracji PIT-4R (wersja 2)

2.     Rozwiązano zagadnienie naliczania składek ZUS dla pracowników zatrudnionych jednocześnie na umowę o pracę i umowę zlecenie.

3.     Obliczając składki od wypłat z tytułu umowy zlecenia program wykonuje następujące czynności:

·        sumuje wszystkie podstawy składek z bieżącego roku od wypłat z umów zlecenie wykonanych z datą mniejszą od daty bieżącej wypłaty.

·        obliczoną sumę powiększa o podstawy składek z tytułu umowy o pracę obliczonych dla wypłat dokonanych z datą mniejszą od daty bieżącej wypłaty z umowy zlecenie.

·        sprawdza czy obliczona suma powiększona o kwotę brutto bieżącej wypłaty nie przekracza kwoty granicznej. Jeżeli przekracza, bieżąca podstawa jest zmniejszana tak aby nie przekroczyć kwoty granicznej.

·        Jeżeli obliczona wyżej suma nie przekracza kwoty granicznej, program ustala podstawę sumując podstawy od wypłat z tytułu umowy o pracę i umowy zlecenie dokonanych z datą mniejszą od bieżącej wypłaty, ale wykonanych w bieżącym miesiącu. Tak ustaloną podstawę powiększa o bieżącą kwotę wypłaty brutto. W ten sposób zostaje ustalona podstawa składek na ubezpieczenie społeczne. Od tej podstawy obliczane są składki na ubezpieczenie społeczne. Obliczone składki pomniejszane są o składki naliczone od innych wypłat z tytułu umowy o pracę i zlecenia (od tych wypłat, które brały udział w ustalaniu podstawy). Identyczna procedura obowiązuje przy obliczaniu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

4.     Przy obliczaniu składek ZUS od wypłat z tytułu umowy o pracę program uwzględnia również wypłaty z tytułu umowy zlecenie. Obowiązują tu identyczne zasady jak opisane wyżej z tą różnicą, że uwzględniane są tylko te umowy zlecenie, których data wypłaty jest mniejsza lub równa dacie wypłaty z tytułu umowy o pracę.

5.     Przy eksporcie danych do Programu Płatnika, KSP łączy wypłaty z tytułu umowy o pracę i umowy zlecenie i tworzy RCA z kodem "0110"

6.     Poprawiono błąd przy eksporcie pracowników do Programu Płatnika w przypadku, gdy istnieli pracownicy z umową zlecenie opłacający składki wyłącznie na ubezpieczenie zdrowotne bez wypłat do tej umowy w bieżącym miesiącu. Sama umowa jest zawarta na czas nieokreślony, lub z daty końca umowy wynika, że nadal obowiązuje.

 

 

Wersja 8.08.043 (19.11.2008)

 

 

1.     Wprowadzono zmiany wynikające z nowelizacji ustawy o VAT, dotyczące kursu, po jakim przelicza się faktury wystawione w walucie obcej.(Dotyczy faktur wystawionych po 1.XII.2008)

2.     Poprawiono obliczanie wypłat z umowy zlecenie od kwoty do wypłaty (Wspak). Błąd powstał w wersji 8.08.042.

 

 

Wersja 8.08.044 (2.12.2008)

 

 

1.     Wprowadzono zmiany wynikające z nowelizacji ustawy o VAT, dotyczące wykazywania WDT i eksportu pośredniego jako sprzedaży krajowej w przypadku braku potwierdzenia w terminie do dnia złożenia deklaracji. Obecnie brak potwierdzenia do dnia 25 stycznia 2009 skutkuje:

a.     dla składających deklaracje kwartalne, pominięcie tego WDT i eksportu jeżeli dokonane zostały w 4 kwartale

b.     dla składających deklaracje miesięczne pominięcie eksportu i WDT jeżeli zostały wykonane w grudniu 2008.

2.     W programie brak jest funkcjonalności związanej z procedurą uproszczoną w imporcie towarów. Funkcjonalność ta, będzie dostępna w programie na rok 2009. W związku z powyższym za grudzień lub 4 kwartał składać będziemy stare deklaracje.

3.     W środkach trwałych dodano dokument zmniejszenia wartości początkowej elementu. Począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym dodano dokument wartość początkowa (i podstawa odpisu) dla elementu zostaje zmniejszona o zadaną kwotę. UWAGA! Program nie kontroluje czy wartość zmniejszenia WP jest mniejsza od wartości netto elementu.

4.     Zaktualizowano podstawy składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.

5.     Zaktualizowano tabelę odsetek podatkowych

6.     Zmieniono formatkę wprowadzania wypłaty dla umowy zlecenie. Formatka ta została uzupełniona o pole "Kod tytułu ubezpieczenia". Jeżeli dla danej wypłaty kod tytułu rozpoczyna się od znaków "01", oznaczać to będzie, że umowa zawarta jest z pracownikiem, który pozostaje w stosunku pracy. Konsekwencją tego faktu będzie brak ograniczenia składki na ubezpieczenie chorobowe i doklejenie tej wypłaty do wypłat z umowy o pracę przy eksporcie danych do Programu Płatnika. W polu z kodem ubezpieczenia można nacisnąć klawisz INSERT. Wówczas program sprawdzi czy data wypłaty zawiera się w okresie pozostawania pracownika w stosunku pracy. Jeżeli tak program przepisze kod tytułu ubezpieczenia z umowy o pracę. W przeciwnym razie przepisze kod z umowy zlecenie.

7.     Nowa deklaracja PIT-40 (16) do rozliczeń za rok 2008.

8.     Od 1 listopada obowiązuje rozporządzenie MPiPS (Dz.U 171 poz.1062) zmniejszające zryczałtowane podwyższone koszty zatrudnienia o 12,5% najniższego wynagrodzenia dla pracowników zatrudnionych przy pilnowaniu z umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności. Program KSP przyjmie, że pracownik spełnia powyższe warunki, jeżeli jego kod zawodu będzie się rozpoczynał od numeru "915"

 

 

Wersja 8.08.045 (2.01.2009)

 

 

1.     Poprawiono wydruk „Roczne podsumowanie funduszu płac”

2.     Zaktualizowano tabelę odsetek i kursów walut na rok 2008

3.     To jest ostatnia obowiązkowa wersja na rok 2008. Wersja ta będzie wymagana podczas instalacji programu na rok 2009.

 

Wersja 8.08.046 (14.01.2009)

 

 

1.     Poprawiono wzorzec wydruku deklaracji PIT-4R.