Wersja 8.08.001 (06.01.2008)
1. Pierwsza
wersja na rok 2008. W wersji zmieniono sposób wprowadzania informacji o
stratach z lat ubiegłych. Obecnie dane te wprowadzamy bezpośrednio z zeznań
podatkowych za lata ubiegłe.
2. Należy
instalować wszystkie następne wersje programu. Zawierać będą poprawione błędy,
i nowe elementy rozszerzające możliwości programu.
Wersja 8.08.002 (08.01.2008)
1. Zaktualizowano
roczne ograniczenie podstawy składek na ubezpieczenie społeczne do kwoty 85290 PLN
2. Poprawiono
wczytywanie danych z dyskietki. Obecnie jako literę dyskietki można podać
dowolną literę dysku. Pamiętać jednak należy, że archiwizacja
3. na
dyskietce nie jest funkcją sieciową i uznacza lokalne archiwizowanie danych np. na urządzeniu flash.
4. W
krajowych rozrachunkach dodano opcję usuwania zaznaczonych rekordów.
Wersja 8.08.003 (11.01.2008)
1. Przy
obliczaniu współczynnika ekwiwalendu za urlop uwzględniono na ten rok 2 dni
wolne od pracy przypadające na soboty. Tak więc współczynnik ten będzie
przeciętnie wynosił 21.
2. Zgodnie
z nowym orzeczeniem SN (II PZP 4/07) zmieniono sposób obliczania wynagrodzenia
za nadgodziny. Obecnie wynagrodzenie to wyliczane jest na podstawie dwóch
różnych stawek godzinowych. Pierwszą stawką obliczane jest wynagrodzenie
podstawowe (100% wybagrodzenia) a drugą stawką nadwyżka ponad 100% czyli
dodatkowe 50% lub 100%. Na pierwszą stawkę godzinową składa się oprócz
osobistego zaszeregowania suma tych składników, które są określone w umowie w
stałej wysokości i wypłacane bez względu na miesięczną absencję (np. dodatek
stażowy). Na drugą stawkę składa się wyłącznie osobiste zaszeregowanie.
3. Zmieniono
sposób obliczania ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Dyrektor Izby
Skarbowej w Katowicach w drodze
indywidualnej interpretacji przepisów udzielił jednemu z biur
rachunkowych odpowiedzi, z której wynika, że odliczeń niektórych wydatków
(składki ZUS, Straty i inne) od przychodów dokonujemy kierując się
następującymi zasadami:
a. Wydatki
odliczane w bieżącym okresie rozliczeniowym, stanowią różnicę pomiędzy sumą
wydatków możliwych do odliczenia od początku roku do końca okresu
rozliczeniowego, a odliczoną kwotą wydatków za poprzednie okresy rozliczeniowe.
b. Wyliczenie
kwoty wydatków przypadających do odliczenia w bieżącym okresie w podziale na
poszczególne stawki ryczałtu następuje z uwzględnieniem struktury sprzedaży za
okres od początku roku do końca okresu rozliczeniowego.
c. Kwoty
podatku zryczałtowanego ustalane są na podstawie obrotów wyłącznie bieżącego
okresu rozliczeniowego
d. odliczenie
wydatków przypadających na poszczególne stawki podatku nie może przekroczyć
kwot przychodów przypadających na te stawki z okresu rozliczeniowego.
Wersja 8.08.004 (22.01.2008)
1. W
opcji Importu danych z programów sprzedaży dodano import dokumentów z systemu
APTEKA firmy CompSoft. Dane przygotowywane są przez program apteczny w dwóch
plikach RZrrrrmm.txt i w RSrrrrmm.txt (rrrrmm oznacza rok miesiąc np.
RS200802.TXT). Pierwszy plik zawiera zakupy, drugi sprzedaż. Z pliku z zakupami
importowane są faktury zakupu i korekty zakupu, natomiast z pliku ze sprzedażą
importowane są: dobowe raporty fiskalne, Faktury sprzedaży (zakładamy że każda
faktura ma podpięty paragon fiskalny)
2. W
opcji imortu danych z innych programów dodano import danych z z APTEKI
(Windows) firmy KAMSOFT. Importowane są następujące dokumenty:
a. Faktury
zakupu i korekty zakupu,
b. Faktury
sprzedaży (założenie, że do każdej faktury istnieje, paragon fiskalny),
c. Korekty
sprzedaży (faktury korygujące),
d. dobowe
raporty fiskalne.
e. Program
apteczny przygotowuje dane w pliku FArrmmdd.dbf gdzie:
i.
rr: rok,
ii.
mm: miesiąc,
iii.
dd: dzień przygotowania pliku
3. Program
obsługi apteki firmy KAMSOFT przygotowuje dane w opcji zestawienia -> FK.
Dane mogą być przygotowane na kilka sposobów. Najlepszy z nich to wybranie
opcji "Przekazanie raportu do FK". w tym przypadku tworzony jest
zbiór Faxxxxxx.dbf zawierający najpełniejsze informacje. Drugi sposób, to
wybranie opcji "przekazanie raportu do BPSC (zakupy)". Opcja ta
tworzy zbiór DoKsp.dbf. Zbiór ten zawiera jedynie faktury zakupu i korekty
zakupu. A w przypadku korekty, brak jest numeru korygowanej faktury. Pozostałe
opcje eksportu dokumentów przygotowują dane, które nie nadają się do zaimportowania
w programie KSP. Program apteczny tworzy swoje zbiory w katalogu określonym w
"parametrach modułów"
4. W
podsumowaniu listy płac dla umów zlecenie umożliwiono wydruk podsumowania tylko
dla zaznaczonych rekordów
5. Jeżeli
w nazwie umowy występuje fraza "zlec" drukowana jest tak jak
dotychczas umowa według wzorca umowy zlecenie. Jeżeli fraza ta nie występuje,
drukowana jest umowa wg wzorca umowy o dzieło. W projektowaniu wzorców dodano
wzorzec "Umowy o Dzieło". Podczas instalacji program robi kopię wzorca
umowy zlecenie do pliku z wzorcem umowy o dzieło. Tak więc po instalacji obydwa
wzorce będą identyczne.
6. W
środkach trwałych. Jeżeli środek amortyzowany jest nową metodą (de minimis) i
jednocześnie nie chcemy aby wykorzystał całą dostępną kwotę odpisu
amortyzacyjnego należy w opcji "środki trwałe - dokumenty" dopisać
dla środka odpowiedni dokument ograniczający kwotę odpisu. Np. W bieżącym roku
mamy do wykorzystania pełny limit 50tys. EUR (188tys PLN). Wartość początkowa
zakupionego środka wynosi 80tys PLN. Nie chcemy jednak aby cała wartość środka
była umorzona jednorazowo. Chcemy aby odpis jednorazowy nie przekroczył kwoty
35tys PLN. W takim przypadku, należy dopisać dla środka odpowiedni dokument
ograniczający odpis do tej właśnie kwoty.
7. W
środkach trwałych dodano ewidencję wykorzystanej pomocy de minimis. W opcji w
której wprowadzamy limity na poszczególne lat (50tys EUR) dodano informację o
3-letnim limicie dla pomocy de minimis. Pomoc ta za okres bieżącego roku i
dwóch lat poprzedzających rok bieżący nie powinna przekroczyć kwoty 100 lub 200
tys EUR. Limit zależy od rodzaju prowadzonej działalności. Np. dla sektora
transportowego limit ten wynosi 100tys EUR. Należy w tym punkcie wprowadzić
właściwą kwotę limitu. Program domyślnie przyjmuje 200tys EUR.
8. W
ewidencji pomocy de minimis należy wprowadzać kwoty otrzymanej pomocy w PLN i w
EUR. Program obliczając amortyzację de minimis ustali dopuszczalną kwotę odpisu
i nie pozwoli odpisać w więcej niż 200tys EUR w okresie 3 lat. badany jest
okres 2 lat kalendarzowych poprzedzających rok odpisu i bieżący rok do
ostatniego dnia miesiąca w którym środek został wprowadzony do ewidencji (data
OT środka). W celu porównania sumy odpisów z limitem, który wyrażony jest w
EUR, program przelicza odpis na EUR wg takiego kursu, jaki został wzięty do
ustalenia limitu 50tys EUR a więc z pierwszego dnia roboczego października roku
poprzedzającego rok przyjęcia środka do ewidencji.
9. W
opcji Aktualizuj dane na podstawie ubiegłego roku dodano możliwość aktualizacji
stawki na ubezpieczenie wypadkowe. Program podczas instalacji na nowy rok nie
przepisał stawek z roku 2007.
10.
Poprawiono aktualizację środków trwałych na
podstawie danych z roku 2007
Wersja 8.08.006 (25.01.2008)
1. W
kartotece pracownika dodano pole z datą z którą upływa termin do którego
przyznano grupę niepełnosprawności. W związku z tym zmieniono również
odpowiednie zestawienia (badania lekarskie, bhp) oraz w punkcie nr 9 "Komu
zua". Program przy wejściu do kartoteki pracownika informuje o terminie do
którego przyznano grupę niepełnosprawności 60 dni przed upływem tego terminu.
2. Przy
eksporcie danych do płatnika, program nie będzie przekazywał teraz liczby
ubezpieczonych w przeliczeniu na etat. Wersja 7.02 płatnika począwszy od roku
2008 nie pozwala wypełniać tego pola
3. Do
listy zasiłkowej w kolumnie zasiłek chorobowy dodano również zasiłek
macierzyński.
Wersja 8.08.007 (06.02.2008)
1. Poprawiono
aktualizację środków trwałych na podstawie roku 2007
2. Poprawiono
informację o zbliżających się datach: badań lekarskich, szkolenia bhp i ważności
grupy inwalidzkiej
3. Ponieważ
NBP wprowadziło do swoich tabel 13 nowych walut, oraz zmieniło strukturę tych
tabel, w programie KSP zostały zmodyfikowane moduły korzystające z tabeli
kursów.
Wersja 8.08.008 do 8.08.014
Wersje testowe
Wersja 8.08.015 (14.03.2008)
1.
W płacach
zwiększono liczbę miejsc ponoszenia kosztów do 50-ciu
2.
W
przelewach dodano przygotowanie przelewów w formie elektronicznej dla PKO BP
3.
Dodano
nowy punkt w opcji "Płace- umowa o pracę" o nazwie PFRON - zamknięcie
listy płac. W punkcie tym możemy zamknąć listę płac, aby uniemożliwić jej
edycję i poprawianie oraz możemy wykonać kilkanaście zestawień służących
ustaleniu podwyższonych kosztów zatrudnienia osób niepełnosprawnych i obliczyć
należne dofinansowanie i refundację, a także możemy wyeksportować do programu
SOD deklaracje WND2, WNU, INF-D-P i INF-U-P. Całość zagadnienia opisano w
instrukcji obsługi o nazwie 'Pfron.pdf' znajdującej się na naszym serwerze ftp
Wersja 8.08.016 (15.03.2008)
1. Poprawa
błędu przy wychodzeniu z listy płac
2. W
kartotece refundacji po naciśnięciu klawisza F8 ekran zmienia się na ekran
wprowadzania niektórych kosztów rzeczywistych. Powtórne naciśnięcie klawisza F8
powodowało powrót do poprzedniego ekranu. Tak było dotychczas. Obecnie powtórne
naciśnięcie klawisza F8 pokazuje tabelę na której możemy wprowadzić daty
złożenia deklaracji INF-D-P i INF-U-P. Daty te mają szczególne znaczenie gdy
wypłacamy wynagrodzenia w następnym miesiącu. Wtedy terminy składania
deklaracji znacznie się różnią i przy sumowaniu otrzymanych refundacji i
dofinansowania należało je uwzględnić. Składając deklarację INF-D-P program
zsumuje tylko te refundacje, które przypadają na deklaracje INF-U-P złożone
przed terminem złożenia deklaracji INF-D-P. Podobna logika ale dotycząca dofinansowania
dotyczy deklaracji INF-U-P.
3. Wprowadzono
nową opcję "Poprawki deklaracji". Jak wiadomo, przy obliczaniu
bieżącej deklaracji INF-D-P lub INF-U-P sumowane są pewne wartości zarówno z
poprzednio złożonych deklaracji (pola 48 i 50 INF-D-P, oraz pola 56,57 INF-U-P)
jak i z prowadzonej na bieżąco dokumentacji. Dotyczy to kosztów płacy i
podwyższonych kosztów pracy. Wielkości te służą ustaleniu pułapu intensywności
pomocy, który liczony jest narastająco. Jeżeli składane przez nas deklaracje
różnią się od tych obliczanych przez program, to nie mamy możliwości złożenia z
pomocą KSP żadnej deklaracji bowiem korzysta on z wielkości występujących na
deklaracjach poprzednio złożonych, a tych w programie nie ma. Nowa opcja
pozwala nam wprowadzić wartości z faktycznie złożonych deklaracji. Pozwala to
mam od pewnego momentu posiłkować się już tylko programem KSP.
4. Należy
po zainstalowaniu programu ponownie wykonać obliczenia w kartotece refundacji
za wszystkie miesiące
Wersja 8.08.018 (25.03.2008)
1. Poprawa
obliczania kwoty maksymalnej pomocy dla otwartego rynku pracy
2. Poprawa
sumowania wypłaconych dofinansowań za ubiegłe miesiące. Obecnie program nie
uwzględnia kwot przekazanych na ZFRON
3. W
płacach, w opcji rozliczania kosztów wg ich miejsca poniesienia dodano klawisz
F6 pozwalający przepisać wartości z ubiegłego miesiąca.
4. Należy
jeszcze raz wykonać obliczenia (F10) za wszystkie miesiące w kartotece
refundacji
5. Zmieniono
zestawienie "Wypłacone dofinansowanie i refundacje"
Wersja 8.08.019 (1.04.2008)
1. Do
opcji "Dane płacowo zasiłkowe" w danych pracownika, dodano piąty
ekran danych na którym do każdego zestawu danych płacowych można zdefiniować
kalendarz tygodniowy, a więc podać jaką liczbę godzin pracownik pracuje w
poszczególne dni tygodnia. Dane te wykorzystywane są przez program gdy
pracownik ma przypisany kalendarz standardowy lub niestandardowy (nie dotyczy
kalendarza godzinowego). Program instalacyjny wypełni te pola dotychczasowymi
danymi. Opcja kalendarza tygodniowego w konfiguracji, pozostała na swoim miejscu,
można w niej wprowadzać dane dla wszystkich pracowników jednak wyłącznie do
ostatniego (bieżącego) zestawu płacowego.
2. W
info podatkowym zmieniono wydruk bieżących płatności. Obecnie przed dokonaniem
wydruku możemy zaznaczyć, które elementy mają się na nim znaleźć:
·
podatek VAT
·
podatek PIT-4 i PIT-8a
·
ZUS pracowników
·
ZUS właścicieli
·
Podatek dochodowy właścicieli
3. W
opcji wprowadzania dokumentów dodano pod opcją księgowania nowy punkt
"Zatwierdzania dokumentów w VAT". W opcji tej zobaczymy wszystkie
dokumenty z ewidencji VAT, które nie są jeszcze zatwierdzone i nie mają
powiązania z księgą przychodów. Dokumenty możemy zatwierdzać po ich zaznaczeniu
klawiszem TAB i znosić zatwierdzenie klawiszem CTRL+TAB. Klawisz ENTER
wprowadzi nas w tryb przeglądania pełnoekranowego (tak jak w zwykłym
księgowaniu). tutaj również możemy zatwierdzać dokumenty i edytować niektóre
pola. Klawisz F6 pokaże nam wszystkie dokumenty bez względu na to czy są
zatwierdzone, czy nie.
Wersja 8.08.020 (2.04.2008)
1. Poprawiono
wprowadzanie dokumentu sprzedaży krajowej w VAT. Program kończył działanie z
błędem.
Wersja 8.08.021 (7.04.2008)
1. Poprawiono
obliczenie rzeczywistych kosztów opiekuna dla pracownika niepełnosprawnego.
2. Poprawiono
pole nr 49 deklaracji INF-U-P. Pole to nie powinno zawierać kwoty przekazanej
na ZFRON. (tylko samo dofinansowanie - czyli pole 48-49 deklaracji INF-D-P).
Wartość w tym polu nie ma wpływu na wysokość refundacji.
3. Poprawiono
usuwanie pracownika. W pewnych sytuacjach program kończył działanie z błędem.
4. Poprawiono
kartotekę kursów walut obcych. Poprzednia instalacja zainstalowała kartotekę
zawierającą błędy (od 15-go marca 2008)
Wersja 8.08.022 (11.04.2008)
1. Poprawiono
wydruk ewidencji środków trwałych. W ewidencji tej nie drukowały się środki dla
których wybrano metodę amortyzacji "B" (czyli bez amortyzacji)
2. W
kartotece pracowników zatrudnionych na umowę zlecenie dodano zestawienie wypłat
dla zaznaczonych pracowników za zadany okres bieżącego roku
3. Poprawiono
obliczanie deklaracji INF-U-P. Program pomijał jedną wypłatę dofinansowania z
INF-D-P (za miesiąc składania INF-U-P)
4. Zmieniono
obliczanie kosztów skróconego czasu pracy (zmianie uległy koszty płacy
pracownika niepełnosprawnego)
Wersja 8.08.024 (6.05.2008)
1. Poprawa
przekazywania wyrównania zasiłku do programu płatnika w przypadku, gdy
wynagrodzenia wypłacane są w następnym miesiącu.
2. W
parametrach konfiguracyjnych PRNON wprowadzono dodatkowy parametr określający
rok i miesiąc począwszy od którego firma rozlicza dofinansowanie i refundację.
Parametr należy wprowadzić jedynie wtedy gdy rozliczanie rozpoczyna się w
bieżącym roku.
3. W
opcji wprowadzanie dokumentów nowy moduł o nazwie "Dokumenty za
klienta". W module tym można:
a. Sporządzić,
wydrukować i przekazać do innych modułów fakturę wewnętrzną VAT
b. Wprowadzić
i wydrukować Noty korygujące VAT
c. Sporządzić
spis z natury (również w przypadku remanentu likwidacyjnego)
d. Wydrukować
i wprowadzić dowody wewnętrzne
4. Moduł
dokumentów za klienta opisany jest w dodatku do instrukcji obsługi. do pobrania
z naszej strony internetowej
5. W
opcji kartoteka pracowników po naciśnięciu klawisza F5 dostępna jest nowa opcja
"Eksport pracowników". Po zaznaczeniu pracowników i wybraniu tej opcji,
program spakuje i zapisze dane do pliku xxxDane.lzh (xxx jest numerem firmy).
Jeżeli korzystamy z programu Logomon, spakowane dane można wysłać pocztą E-mail
(zostaniemy zapytani o docelowy adres pocztowy). Jeżeli zdecydujemy się na
wysyłkę internetową wówczas dane zostaną dołączone do poczty w załączniku o
nazwie xxxDane.lzh
6. W
opcji "Pracownicy - konfiguracja" dostępna jest opcja Importu
pracowników. Program wykona wymport pracowników wyeksportowanych z pomoca opcji
opisanej wyżej. Import odbywa się w kilku krokach:
a. Wciskamy
klawisz F6. Zostaniemy zapytani o ścieżkę do importowanego pliku o nazwie
xxxDane.lzh.
b. Po
prawidłowym podaniu ścieżki program rozpakuje dane i będzie starał się
skojarzyć importowanych pracowników z pracownikami aktualnie dostępnymi w bazie
danych. Rozróżniamy cztery stopnie dopasowania:
·
Idealne:
gdy pracownik w aktualnej bazie pochodzi z bazy pracowników importowanych.
Pojawił się po raz pierwszy w aktualnej bazie po wykonaniu opcji wczytania
danych archiwalnych.
·
Poprawne:
gdy pracownik importowany i pracownik z bieżącej bazy mają identyczne numery
NIP i PESEL
·
Niepewne:
gdy pracownicy - importowany i bieżący - mają zgodny jeden z numerów NIP lub
PESEL
·
Brak:
gdy pracownik importowany nie należy do żadnej z powyższych grup
c. Następnie
należy zaznaczyć (pojedynczo - spacją lub grupowo - +,*) tych pracowników
których zamierzamy importować i nacisnąć klawisz F5.
d. Na
formatce która nam się pokaże należy zdecydować co program ma zrobić z
zaznaczonymi pracownikami którzy należą go grupy "niepewnego
dopasowania". Program może albo nadpisać dane skojarzonych pracowników
dostępnych aktualnie w bazie, albo dopisać ich jako całkiem nowych. Dodatkowo
mamy możliwość zdecydowania czy mają być importowane dane związane ze
sporządzaniem deklaracji PFRON.
e. Po
zatwierdzeniu danych klawiszem END zostaniemy po raz ostatni poproszeni o
potwierdzenie chęci dokonania importu. Potwierdzenie spowoduje, że import
dokona się bez możliwości wycofania się.
f. Gdy
zdecydujemy się na import pracowników którzy są osobami niepełnosprawnymi i
dodatkowo rozliczamy koszty pracy tych pracowników metodą kosztów
rzeczywistych, program dołączy oprócz zaznaczonych pracowników dodatkowo ich
opiekunów.
7. W
środkach trwałych dodano nowy atrybut środka trwałego: środek obcy lub własny,
a w konfiguracji środków dodano parametr określający, czy wydruki środków mają
być dzielone na środki trwałe obce i własne.
Wersja 8.08.025 (10.05.2008)
1. Poprawa
wydruków z ewidencji środków trwałych (program kończył działanie z błędem)
2. Zamiana
stawki podatkowej 5% na 6%. Jeżeli zajdzie potrzeba wprowadzenia w zakupach VAT
dokumentu ze stawka 5% należy ją wprowadzać pod stawkę 6%, a sam podatek wpisać
bez naciskania klawisza INSERT.
3. W
Rozrachunkach walutowych poprawiono wprowadzanie zapłat dla zakupów krajowych w
których kwoty na fakturze wyrażone były w walucie obcej a podatek VAT w PLN
przeliczony wg kursu z dnia wystawienia faktury.
Wersja 8.08.026 (12.05.2008)
1. Poprawa
błędu związana z raportowaniem błędów. Wprowadzono możliwość przesłania
informacji o błędzie na adres ksp@logotech.com.pl.
Wersja 8.08.027 (14.05.2008)
1. Poprawiono
następujące błędy:
a. przy
otwieraniu walutowego raportu bankowego
b. przy
imporcie faktur z systemów sprzedaży
c. przy
próbie wydruku ewidencji obrotu VAT
d. przy
próbie wykonania odpisu amortyzacyjnego
e. przy
kontroli dokumentów w VAT
f. przy
tworzeniu dowodu wewnętrznego
2.
Do wydruku ewidencji środków trwałych dodano
pole Wartość środka w dniu zakupu.
(wzorce: st_g5pg.txt,
st_g5bg.txt, st_g5p.txt, st_g5b.txt)
3. Dodano
usuwanie faktur wewnętrznych (klawisz DEL)
Wersja 8.08.028 (18.05.2008)
1. Poprawiono
następujące błędy:
a. przy
pobieraniu pracownika z umów zlecenie do umowy o pracę
b. przy
wydruku ewidencji dla deklaracji korygującej VAT
2. Przy
przeglądaniu danych w opcji "Zatwierdzanie dokumentów VAT" dodano
ekran z dokumentem zakupu dla środków trwałych w budowie
Wersja 8.08.029 (20.05.2008)
1. Poprawiono
następujące błędy:
a) przy
imporcie pracowników, a dokładniej kartotek PFRON
b) przy
próbie wydruku deklaracji do pdf gdy bieżąca drukarka miała przypisany port
wydruku LPTx
Wersja 8.08.030 (05.06.2008)
1. Poprawiono
następujące błędy:
·
przy zmianie w danych firmy informacji, że
firma jest biurem rachunkowym
·
podczas wydruku z opcji "9-Sprawy do
załatwienia/Komu ZUA" program zamieniał miejscami daty BHP i badań
lekarskich. Należy utworzyć tabelę jeszcze raz lub wykonać jej aktualizację
(F5)
·
przy wydruku PIT-11, gdy wcześniej wykonano
eksport ZUA do płatnika
2. Na
standardowej pełnej liście płac dodano listę pomocniczych składników
wynagrodzenia
3. Zmieniono
opis na przelewach do US na PIT-36, PIT-36L, PIT-4R
4. Rozbudowano
opcję związaną z miejscem ponoszenia kosztów i tak:
a) przy
definicji miejsca ponoszenia kosztów dodano informację, czy wynagrodzenia mają
być dzielone na poszczególne miejsca kosztotwórcze wg przepracowany dni lub wg
przepracowanych godzin
b) w
opcji analizy ponoszonych kosztów dodano do tabeli kilka kolumn:
·
dni - KSP: ta kolumna pokazuje ilość dni lub
godzin przepracowanych przez pracownika w danym miesiącu. Wartości te pochodzą
bezpośrednio z list płac za danych miesiąc.
c) dodano
nową funkcjonalność związaną z nowymi klawiszami funkcyjnymi
·
TAB:
naciśnięcie tabulatora przełącza tabelę do kolejnych widoków:
o widok
na którym wprowadzamy dni lub godziny przepracowane w poszczególnych miejscach
kosztotwórczych
o widok
w którym wprowadzamy nadgodziny 50% przepracowane w poszczególnych miejscach
kosztotwórczych
o i
wreszcie widok w którym wprowadzamy nadgodziny 100%
·
F1:
Klawisz pozwala wybrać (poprzez zaznaczenie) tych kolumn które chcemy właśnie
edytować
·
F2:
Klawisz do podstawiania wprowadzonej wartości w wybraną kolumnę dla
zaznaczonych rekordów
·
F6:
klawisz którym możemy przepisać wszystkie dane z poprzedniego miesiąca, lub z
kolumny KSP do bieżącej kolumny. Działa tylko dla zaznaczonych rekordów
·
F5:
Wydruk zestawienia. Zestawienie zostało rozbudowane o nadgodziny i koszty
ogólnozakładowe. Dodano nowe zastawienie analityczne, z którego można się
dowiedzieć jaki pracownik generuje jakie koszty w poszczególnych miejscach
Wersja 8.08.031 (09.06.2008)
1. Poprawiono
błąd pojawiający się przy tworzeniu przelewów z opcji "Umowy zlecenie"
2. Poprawiono
błąd przy imporcie pracowników z nadgodzinami
3. Nowy
wzór deklaracji PIT-11 (wersja 16)
4. W
związku z artykułem w Rzeczpospolitej z dnia 16.05.2008 odnośnie obliczania
wynagrodzenia za czas niewykonywania pracy (par.11 i 12 Rozporządzenia MPiPS z
29 maja 1996r w sprawie sposobu ustalania wynagrodzenia w okresie
niewykonywania pracy...) powrócono w programie KSP do zasad sprzed 8 lat. Jak
wiadomo, jeżeli pracownik wynagradzany jest na podstawie stawki miesięcznej i
choruje, jego wynagrodzenie za czas przepracowany zgodnie z par. 11
rozporządzenia jest zmniejszane o 1/30 płacy zasadniczej za każdy kalendarzowy
dzień choroby. Konsekwencją tego faktu może być sytuacja, w której pracownikowi
pomimo nieprzepracowania ani jednego dnia przysługuje wynagrodzenie. Dotychczas
w programie wprowadzony był warunek: jeżeli pracownik nie przepracował ani
jednej minuty - nie należy mu się wynagrodzenie. Z artykułu wynika jednak, że
wynagrodzenie mu się należy. Rozważono tam przykład w którym pracownik choruje
jedynie w dni robocze. Powiedzmy, że miesiąc ma 30 dni kalendarzowych i 22 dni
robocze. Pracownik choruje przez 22 dni robocze i za ten okres otrzymuje
wynagrodzenie chorobowe. Wynagrodzenie zasadnicze ulega zmniejszeniu o 22/30,
czyli pomimo nieprzepracowania ani jednego dnia otrzyma dodatkowo 8/30 płacy
zasadniczej. Zmiana w programie KSP polega na usunięciu warunku przepracowania
przez pracownika przynajmniej 1 minuty.
Wersja 8.08.032 (11.06.2008)
1. Ponieważ
niektórzy użytkownicy wolą, aby zestawienie wypłaconych wynagrodzeń w podziale
na miejsca kosztotwórcze miało postać identyczną jak miało to miejsce do wersji
8.08.030, wprowadzono dodatkowy parametr w konfiguracji miejsc ponoszenia
kosztów.
2. Poprawiono
błąd pojawiający się przy eksporcie pracowników, jeżeli w programie nie
zdefiniowano ścieżki do katalogu monitorowanego przez Logomona w opcji "parametry
stanowiska"
3. Zaktualizowano
podstawy do ZUS
4. Dodano
kilka drobnych ulepszeń przy wprowadzaniu faktur do Środków trwałych w budowie
Wersja 8.08.033 (15.06.2008)
1. Poprawiono
błąd pojawiający się w pewnych okolicznościach przy wydruku zestawienia składników
definiowanych
2. Poprawiono
błąd przy obliczaniu podatku dla pracownika. Program ustalał stawkę podatku
dochodowego dla pracownika kierując się progami podatkowymi dla zeszłego roku.
3. Poprawiono
opis nagłówka dla wydruku ewidencji nabyć. Nazwę kolumny "Część C2
deklaracji VAT" zmieniono na "Część C deklaracji VAT (podatek
należny)"
4. W
definicji składników pomocniczych dodano kolumnę w której możemy zdecydować czy
dany składnik ma być umieszczany na liście płac.
5. W
opcji "Sprawy do załatwienia/Komu PIT-11,ZUA,ZWUA" umożliwiono wydruk
tych pracowników którym należy do 15-go następnego miesiąca złożyć PIT-11.
Zestawienie uwzględnia tych pracowników, którzy zostali zwolnieni w ubiegłych
miesiącach ale którym w miesiącu bieżącym wypłacono wynagrodzenie.
Wersja 8.08.034 (07.07.2008)
1. W
opcji z zestawami danych płacowych dodano informację o dniu począwszy od
którego obowiązuje dany zestaw. Informacja ta jest brana pod uwagę podczas
obliczeń listy płac, oraz podczas sporządzania zestawień dla następujących danych:
a. wymiar
etatu
b. stawka
zaszeregowania
c. kalendarz
godzinowy
2. Zmiana
sposobu wynagradzania (np. ze stawki miesięcznej na godzinową), bez względu na
wprowadzoną datę zawsze obowiązuje od pierwszego dnia miesiąca
3. Zmieniono
wzorzec Aneksu do umowy o pracę. Obecnie umieszczane są w nim informacje o
wszystkich zmianach w stosunku do obowiązujących poprzednio.
4. Zaktualizowano
tabelę odsetek
Wersja 8.08.035 (15.07.2008)
1. Poprawiono
kilka drobnych błędów:
·
przy wprowadzaniu zbyt dużego współczynnika dla
amortyzacji degresywnej
·
przy wyszukiwaniu kontrahenta w edycji środka
trwałego
·
przy wydruku przelewów do zestawienia wypłat,
w umowach zlecenie
·
przy wydruku aneksu do umowy o pracę
2. Do
tabeli pracowników zatrudnionych na umowę o pracę dodano kolumnę "data zatrudnienia".
Wersja 8.08.036 (02.09.2008)
1. Zaktualizowano
podstawy do ubezpieczeń
2. W
opcji INSTALACJI/WSPÓLNICY wprowadzono po naciśnięciu klawisza F5 możliwość
wprowadzenia i wydrukowania druku NIP-1. Jeżeli opcja wydruku tego druku będzie
pozytywnie przyjęta przez użytkowników, wprowadzimy do programu kolejne druki
NIP.
3. Poprawiono
kilka drobnych błędów.
Wersja 8.08.037 (04.09.2008)
1. Zaktualizowano
stawki podatku ekologicznego
Wersja 8.08.038 (11.09.2008)
1. Nowy
druk PIT-11 – wersja (16)
Wersja 8.08.039 (02.11.2008)
1. W
opcji Instalacja/Wspólnicy – dodano deklarację NIP-3
2. W
opcji Kartoteka pracowników dodano deklarację NIP-3
3. W
opcji Instalacja/Firma dodano deklaracje NIP-2, NIP-5, NIP-B, NIP-C, NIP-D
Wersja 8.08.041 (03.11.2008)
1. W
opcji "Info podatkowe/19% czy warto" zaktualizowano tabelę progów
podatkowych na rok 2009. Powinno to ułatwić podjęcie decyzji, co do sposobu
opodatkowania w roku 2009. Naciśnięcie klawisza INSERT podczas edycji pola
"Dochód z firmy", przepisze odpowiednią kwotę z INFO KSP za grudzień.
2. W
ewidencji wyposażenia dodano pole uwagi.
3. Umożliwiono
wykonanie faktury wewnętrznej w walucie PLN
4. Dodano
NIP-3 dla pracowników zatrudnionych na umowę zlecenie
5. Program
począwszy od tej wersji będzie tworzył puste raporty RCA lub RZA dla
pracowników zatrudnionych na podstawie umowy zlecenie, którzy w danym miesiącu
nie mieli wykonanej wypłaty, ale z dat na umowie wynika, że nadal są
ubezpieczeni. Czyli, że miesiąc, za który składane są deklaracje zawiera się
pomiędzy datami zawarcia umowy i zakończenia umowy. Pusta data zakończenia
umowy oznacza, że została zawarta na czas nieokreślony i trwa nadal.
6. W
umowach zlecenie wprowadzono kontrolę przekroczenia rocznej podstawy składek na
ubezpieczenie społeczne.
Wersja 8.08.042 (14.11.2008)
1. Nowy
druk deklaracji PIT-4R (wersja 2)
2. Rozwiązano
zagadnienie naliczania składek ZUS dla pracowników zatrudnionych jednocześnie
na umowę o pracę i umowę zlecenie.
3. Obliczając
składki od wypłat z tytułu umowy zlecenia program wykonuje następujące
czynności:
·
sumuje wszystkie podstawy składek z bieżącego
roku od wypłat z umów zlecenie wykonanych z datą mniejszą od daty bieżącej
wypłaty.
·
obliczoną sumę powiększa o podstawy składek z
tytułu umowy o pracę obliczonych dla wypłat dokonanych z datą mniejszą od daty
bieżącej wypłaty z umowy zlecenie.
·
sprawdza czy obliczona suma powiększona o
kwotę brutto bieżącej wypłaty nie przekracza kwoty granicznej. Jeżeli
przekracza, bieżąca podstawa jest zmniejszana tak aby nie przekroczyć kwoty
granicznej.
·
Jeżeli obliczona wyżej suma nie przekracza
kwoty granicznej, program ustala podstawę sumując podstawy od wypłat z tytułu
umowy o pracę i umowy zlecenie dokonanych z datą mniejszą od bieżącej wypłaty,
ale wykonanych w bieżącym miesiącu. Tak ustaloną podstawę powiększa o bieżącą
kwotę wypłaty brutto. W ten sposób zostaje ustalona podstawa składek na
ubezpieczenie społeczne. Od tej podstawy obliczane są składki na ubezpieczenie
społeczne. Obliczone składki pomniejszane są o składki naliczone od innych
wypłat z tytułu umowy o pracę i zlecenia (od tych wypłat, które brały udział w
ustalaniu podstawy). Identyczna procedura obowiązuje przy obliczaniu składki na
ubezpieczenie zdrowotne.
4. Przy
obliczaniu składek ZUS od wypłat z tytułu umowy o pracę program uwzględnia również
wypłaty z tytułu umowy zlecenie. Obowiązują tu identyczne zasady jak opisane
wyżej z tą różnicą, że uwzględniane są tylko te umowy zlecenie, których data
wypłaty jest mniejsza lub równa dacie wypłaty z tytułu umowy o pracę.
5. Przy
eksporcie danych do Programu Płatnika, KSP łączy wypłaty z tytułu umowy o pracę
i umowy zlecenie i tworzy RCA z kodem "0110"
6. Poprawiono
błąd przy eksporcie pracowników do Programu Płatnika w przypadku, gdy istnieli
pracownicy z umową zlecenie opłacający składki wyłącznie na ubezpieczenie
zdrowotne bez wypłat do tej umowy w bieżącym miesiącu. Sama umowa jest zawarta
na czas nieokreślony, lub z daty końca umowy wynika, że nadal obowiązuje.
Wersja 8.08.043 (19.11.2008)
1. Wprowadzono
zmiany wynikające z nowelizacji ustawy o VAT, dotyczące kursu, po jakim
przelicza się faktury wystawione w walucie obcej.(Dotyczy faktur wystawionych
po 1.XII.2008)
2. Poprawiono
obliczanie wypłat z umowy zlecenie od kwoty do wypłaty (Wspak). Błąd powstał w
wersji 8.08.042.
Wersja 8.08.044 (2.12.2008)
1. Wprowadzono
zmiany wynikające z nowelizacji ustawy o VAT, dotyczące wykazywania WDT i
eksportu pośredniego jako sprzedaży krajowej w przypadku braku potwierdzenia w
terminie do dnia złożenia deklaracji. Obecnie brak potwierdzenia do dnia 25
stycznia 2009 skutkuje:
a. dla
składających deklaracje kwartalne, pominięcie tego WDT i eksportu jeżeli
dokonane zostały w 4 kwartale
b. dla
składających deklaracje miesięczne pominięcie eksportu i WDT jeżeli zostały
wykonane w grudniu 2008.
2. W
programie brak jest funkcjonalności związanej z procedurą uproszczoną w
imporcie towarów. Funkcjonalność ta, będzie dostępna w programie na rok 2009. W
związku z powyższym za grudzień lub 4 kwartał składać będziemy stare
deklaracje.
3. W
środkach trwałych dodano dokument zmniejszenia wartości początkowej elementu.
Począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym dodano dokument
wartość początkowa (i podstawa odpisu) dla elementu zostaje zmniejszona o
zadaną kwotę. UWAGA! Program nie kontroluje czy wartość zmniejszenia WP jest mniejsza
od wartości netto elementu.
4. Zaktualizowano
podstawy składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne.
5. Zaktualizowano
tabelę odsetek podatkowych
6. Zmieniono
formatkę wprowadzania wypłaty dla umowy zlecenie. Formatka ta została
uzupełniona o pole "Kod tytułu ubezpieczenia". Jeżeli dla danej
wypłaty kod tytułu rozpoczyna się od znaków "01", oznaczać to będzie,
że umowa zawarta jest z pracownikiem, który pozostaje w stosunku pracy.
Konsekwencją tego faktu będzie brak ograniczenia składki na ubezpieczenie chorobowe
i doklejenie tej wypłaty do wypłat z umowy o pracę przy eksporcie danych do
Programu Płatnika. W polu z kodem ubezpieczenia można nacisnąć klawisz INSERT.
Wówczas program sprawdzi czy data wypłaty zawiera się w okresie pozostawania
pracownika w stosunku pracy. Jeżeli tak program przepisze kod tytułu
ubezpieczenia z umowy o pracę. W przeciwnym razie przepisze kod z umowy
zlecenie.
7. Nowa
deklaracja PIT-40 (16) do rozliczeń za rok 2008.
8. Od
1 listopada obowiązuje rozporządzenie MPiPS (Dz.U 171 poz.1062) zmniejszające
zryczałtowane podwyższone koszty zatrudnienia o 12,5% najniższego wynagrodzenia
dla pracowników zatrudnionych przy pilnowaniu z umiarkowanym lub znacznym
stopniem niepełnosprawności. Program KSP przyjmie, że pracownik spełnia
powyższe warunki, jeżeli jego kod zawodu będzie się rozpoczynał od numeru
"915"
Wersja 8.08.045 (2.01.2009)
1. Poprawiono
wydruk „Roczne podsumowanie funduszu płac”
2. Zaktualizowano
tabelę odsetek i kursów walut na rok 2008
3. To
jest ostatnia obowiązkowa wersja na rok 2008. Wersja ta będzie wymagana podczas
instalacji programu na rok 2009.
Wersja 8.08.046 (14.01.2009)
1. Poprawiono
wzorzec wydruku deklaracji PIT-4R.